Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurier

laurier Niet meer actief

Hoi Girl, bedankt voor je bericht!!

Ja dat hebben we al tegen elkaar en de ouders gezegt..
    Dat zal dan natuurlijk niet van de een op andere dag gebeuren, maar we hebben altijd beide al gezegt dat we voor kid en adoptie openstaan mocht het nodig zijn....

Adoptie is natuurlijk de allerlaatste optie, mijn lichaam is verder helemaal gezond dus ga er ook niet vanuit dat het nodig mag zijn...
    Het komt ook wel goed bij ons, alleen is het wel iets wat je moet verwerken en mee om moet zien te gaan..

Doen ze alleen in Gent en Dusseldorf KID???
    Op de site van het UMCG ziekenhuis in Groningen, hier 30 min vandaan, staat dat ze ook KID doen en een eigen donorbestand hebben.....
    Moet je dan alleen voor het zaad naar Duffeldorf of voor de hele behandeling?
    Dusseldorf zou zeker dichterbij zijn dan Gent, maar da's wel in Duitsland hahaha en Duits o dat kan ik echt niet hihi ;)
    Weet jij ook wat ongeveer de wachttijden voor kid in Dusseldorf zijn dan?

In deze 2 links van het UMCG in Groningen staat die info, ik begrijp eruit op dat ze een donorbank hebben en bij dat ziekenhuis ook kid doen.

Donorspermabank

http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocuments/Zorg/ZOB/D/Een%20behandeling%20met%20anoniem%20donorzaad%20VLC%20409%201011.pdf?afdelingUrl=%2FNL%2FUMCG%2FAfdelingen%2Fverloskunde_gynaecologie%2Fvoortplantingsgeneeskunde%2Fdonorspermabank%2FPages%2Fdefault.aspx

2. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    he laurier

welkom hier..spijtig dat jullie ook in hetzelfde schuitje zitten.
    wij hebben eindelijk 19 mei in dusseldorf intake voor tese en hopen dan dat er zaad gevonden gaat worden.

als ik je wat tips mag geven:
    - het schijnt dat in nederland de wachtlijsten voor tese erg lang zijn, in gent en dusseldorf ben je maanden eerder aan de beurt en hebben ze ook al veel meer ervaring hiermee.
    - wachtlijsten voor KID zijn in ned. volgens mij zelfs enkele jaren (3-4) en in Dusseldorf bijv enkele maanden..dat scheelt nog al.
    - het schijnt dat ze in DD en gent meerdere biopten uit beide testis nemen en in ned. niet..dus meer kans dat er iets gevonden gaat worden
    - in DD mag je ook 2 embryo's terug laten plaatsen en mogen ook de minder goede teruggeplaatst worden
    - in DD schijnen ze ook nederlands te kunnen (aan de tel.in ieder geval wel)

misschien helpt dat nog bij kiezen voor een ziekenhuis!

succes en sterkte!!!

liefs Liev

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wendy, ze willen bij mij na de volgende ronde ook een hsg doen. Ik laat het wel doen. Vind het doodeng, maar ik ga na al die ellende nu niet opgeven. Waarom twijfel jij?

Laurier, groningen heeft een mega lange wachtlijst van 4 jaar voor KID. Arnhem heeft de kortste wachtlijsten momenteel...1.5 jaar.
    De reden waarom wij uitgeweken zijn naar arnhem is dus omdat dat sneller ging.
    De tese valt heel erg mee hoor, tis maar een klein sneetje van 1.5 cm in de balzak. Binnen 2 uren is het klaar.
    Maar eerst maar eens samen praten wat jullie zouden willen in het ergste geval. Besluiten jullie wel voor KID te willen dan zou ik me wel op de wachtlijst laten zetten. ( hebben wij ook gedaan) Je kan het altijd afbellen als er wel zaad gevonden word.
    Bij ons was de wachtlijst voor de TESE 7 maanden, maar in die maanden hebben wij wel al een heel stuk verwerking kunnen doen.
    Als je meteen doorstormt heb je nauwelijks tijd om alles te verwerken, dus die lange wachtlijsten zijn niet alleen maar kut. Die hebben ook wel nut, tenminste bij ons was dat wel het geval.

Onze wereld stortte in na de slechte uitslag na de TESE, maar na een maand of 6 konden we verder denken. Toen kwam ook de uitnodigingsbrief voor intake kid op de deurmat.
    na de intake moesten we nog 10 maanden wachten op de start van de behandeling.

Al met al komt er nu vreselijk veel op jullie af. Neem de tijd en ruimte om het te laten bezinken.

liefs

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @laurier ik denk dat een mesa of pesa ook wel kan hoor.. als je mannetje gewoon zaadjes kan aanmaken lijkt me dat zeker wel een optie.. dat zijn dan wat rijpere zaadclletjes..

5. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ laurier helaas ook welkom hier

Wij lopen in gent,voor ons 1,5 uur rijden dus goef te doen en zn tot nu toe erg tevreden over gent. Ik heb nog nooit zulke behulpzame mensen in een ziekenhuis gezien.
    Mn man krijgt 13 mei de tese,hebben we 3 maanden op gewacht en we weten t nu bijna 1 jaar dus we gaan er steeds beter mee om
    Kid wilde we allebei al vanaf dat we t wisten omdat kinderwens erg groot is van beide en een hoe een kind later wordt dat doen wij...
    als er niks wordt gevonden bij tese dan is wachttijd kid volgens mij niet zo lang in gent. Wij zitte bij cz en daar krijg je best veel vergoed
    Heel veel succes ook meid met jullie keuze en stel je vragen he daar zn we voor

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    laurier in nl hebben ze overal lange wachtijden en in dusseldorf niet. en er zijn daar nl assistentes van de arts zelf die ook nl is.

wij zijn toen ook naar dd gegaan ivm wachttijden.

7. laurier

laurier Niet meer actief

Panter dat is ook een verschil zeg met die wachtlijsten....!
    Maar kunnen wij ons bijvoorbeeld ook bij beide inschrijven of is dat niet mogelijk?
    Wij doen het nu eerst gewoon even rustig aan, we bekijken eerst alles van het Radbout even.
    Hebben we dat allemaal op een rijtje en rond dan zien we wel verder.
    Wil nu ook niet gelijk van het slechtste uitgaan eigenlijk...
    En het schijnt wel positief te zijn dat de bloed + urine waarden allemaal prima zijn!
    Hoe gaat het met jullie behandeling, zijn jullie al begonnen?

Hoi liev, bedankt voor je antwoord en al je tips!
    Het klopt dat als we naar Gent gaan we gelijk aan de beurt zouden zijn, maar dat vindt ik niet het enigste wat belangrijk is.
    Ik vindt het ook belangrijk dat we er beide helemaal voor gaan en het helemaal goed en prettig voelt.
    Mijn ventje ziet gewoon vreselijk erg op tegen de afstand en die lange rit, Radbout daar is hij nu super positief over!!
    Dus dan doe ik het liever wat rustiger aan en dat het voor ons beide helemaal goed en fijn voelt aangezien we het toch samen moeten doen...
    Als wij naar Gent zouden gaan voor de tese zouden ze ook maar uit 1 bal een biopt nemen is ons verteld..
    Met mijn lichaam is niets aan de hand, dus als er meerdere goede cryo's komen zou het in prinsipe niet nodig zijn om 2 terug te plaatsen...
    Als wij voor KID zullen moeten gaan, waar ik niet vanuit ga en niet hoop uiteraard dan is deze info over DD en Gent wel nuttig, bedankt!!
    Heeb veel succes 19 mei en ik duim hard dat er zaad gevonden gaat worden!!!!

Muppet80 Mag ik vragen waarom jij denkt dat mesa of pesa ook wel kan? Het is dus niet bekent of mijn ventje zaadjes aan kan maken... De gyn heeft ons 50/50 kans gegeven.. Hij zei dat hij geen kans van slagen ziet met mesa of pesa en dat tese onze enigste en laatste optie zal zijn.....

annaatje dankt voor de verwelkoming :)
    Da's fijn dat Gent voor jullie niet zo ver rijden is en dat de mensen daar erg vriendelijk zijn.
    Spannend 13 mei de tese, ik zal ook voor jullie hard duimen dat er zaad gevonden gaat worden!!!
    Wij zitten bij Menzis en daar krijg je opzich ook wel veel vergoed gelukkig.

Girl86 dat is wel fijn dat de arts + assistentes gewoon nl zijn!!

Als kid nodig mocht zijn voor ons dan zal alle info die jullie me geven wel helpen bij een besluit nemen voor ons en ben erg blij dat jullie me al deze info willen geven!!!

Ik wens iedereen fijne paasdagen en geniet van het mooie weer!!!
    liefs laurier.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Laurier, je kan je bij alle kidcentra inschrijven hoor. Gewoon dan doen, en kijken waar je het eerste aan de beurt bent.
    Mocht er wel zaad gevonden worden dan is dat geweldig, maar het is niet erg om je voor de zekerheid verder te oriënteren.
    Met onze behandeling gaat het goed, na jaaa...nog niet zwanger maar we beginnen er steeds meer aan te wennen.
    Het gaat er nu al echt bijhoren en de zenuwen zijn ook weg. Het word al "normaal" voor ons.
    We hebben net de 5de poging gehad, en zit nu in de 2 meest vervelende weken van de cyclus. Het afwachten of het gelukt is.
    Na ja met dit mooie weer komen we de wachtweken wel door!

Hoe is het verder met iedereen?

Egbimi, hoe voel jij je met dit weer? Al last van misselijkheid? Hoop het niet voor je.

Girl, hoe gaat het met jou? Spannend he zo samen op de wachtbank!

liefs

9. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ all ,

Even een ego berichtje , geen tijd om bij te lezen.
    Hier gaat alles goed. Bijwerkingen van de pregnyl zijn weer weg, zitten in de laatste wachtweek, spannendddd :D

Aan alle zwangeren : geniet van het mooie weer met jullie kleintjes!!
    Aan de meiden op de wachtbank : succes en ik duim !!
    En aan de anderen , die ook nog onderzoeken afwachten , heel veel sterkte succes en ik denk aan jullie en duim !

Ik ga een weekje naar spanje , dus ben er even niet.
    Hopelijk kom ik terug met goed nieuws :D :D

Tot snel , dikke knuffel !!

10. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ laurier je moet idd ook beide achter kid staan en gelukkig kwam mjn man er zelf al mee.

@ kipjes ik hoop t zo voor je!!! veel plezier in spanje

ik begin steeds zenuwachtiger te worden voor mijn man zijn tese.
    moeten we nog iets meenemen? koel elementen ofzo?????

fijne paasdagen meiden!!

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anaatje,
    je hoeft geen koelelementen mee te nemen hoor. Zorg er wel voor dat hij niet terug hoeft te rijden. Hij zal even veel pijn hebben ( alsof ie een mega harde trap in zn kloten heeft gehad, zo omschreef mijn man het), maar dat duurt een dag of 2 en dan gaat het snel weer beter.
    Ik had via de thuiszorg een ziekenhuisbed besteld wat in de woonkamer stond zodat lief kon liggen.
    Want zitten is niet echt heel erg lekker aan het zaakje...mijn man stond na 2 dagen alweer beter te zijn.
    Een weekje rustig aan doen en dan is het al genezen. Je ziet ook niks meer van het liteken.
    Spannend he meis, het is echt de dag des oordeels.

Kipjes, veel plezier in spanje. geniet lekker en hopelijk met goed nieuws weer treug!! Ik duim hoor!!

Na de hele middag in de zon zit ik nu even binnen. man wat is het warm zeg!!

liefs

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh ja annaatje,
    Jullie moeten even van die oncharmante onderbroeken voor hem halen. Van die slips. Die omsluiten de balzak steving waardoor je minder zwelling hebt en minder pijn.
    Dus geen boxers/strakke boxers maar de ouderwetse slips. Dat raadden ze bij ons in het ZH aan.

13. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kipjes fijne vakantie meid!!! en dan kom je inderdaad met super mooi nieuws thuis:)

panter hier gaat het goed alleen moe en beetje dizzy van de bollen maargoed ik weet waar het van komt. en met jou??

ja wel leuk dat we er samen op de wachtbank zitten en ook met kipjes natuurlijk!!!!

14. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Wij moesten wel coolpacks meenemen en daar was mijn mannetje heel blij mee! En inderdaad strakke slips, niet echt charmant maar wel fijn...

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kipjes zit in spanje op de wachtbank en die gaat gewoon zwanger terug komen hoor! Dus kipjes, ik duim!!

Hier alles goed, ben aan het genieten van het mooie weer. Begin al aardig bruin te worden dus daar ben ik erg blij mee.
    Ik hoop dat de zon mijn ei uitbroed haha. Ben wel zwaar relaxed deze keer. gaat me steeds beter af!
    vanavond BBQ en heb er zin in, even lekker afleiding. Zo is de eerste wachtweek al bijna voorbij. Nu hoop ik dat ik de 2de wachtweek zo door kan gaan.

Hoe is het met de rest?

liefs

16. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    panter heerlijk he dat weertje!!! wij ook lekker de bbq aangehad!!! hopelijk gaat de 2de week ook snel voorbij en dan met goed nieuws.

fijne pasen allemaal nog

17. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @all thanks voor t onderbroeken advies haha

Gisteren zn de rode duivels gekomen,dag 27, beter dan de vorige maand met 39 dagen. Maar kan dus nu niet beginnen met pil. Dat mocht tussen 27 april en 27 mei. maar aan de ene kant wel fijn want als ze 13 mei niks vinden bij de tese dan mocht ik ook al stoppen met pil. Ik.wil na 13 mei wel weer beginnen met de etos ik wil zwanger worden tabletten.

@iui toen jullie met iui begonnen letten jullie dan ook op je eetgedrag.
    Ik ben namelijk in 2 jaar tijd 7,5 kilo aangekomen,puur door stress van het niet zwanger worden en dan ga ik eten en minder sporten.en jah vanavond weer bbq hihi. Maar heb me voorgenomen dat als we iui of icsi krijgen ik beter op me eetpatroon ga letten.

Woensdag heb ik afgesproken met een vriendin die bijna gaat bevallen.ik heb haar in die 9 maanden maar 3 keer gezien. Heb dit express
    Gedaan want zij weet t niet van ons.maar heb zon vermoeden dat ze weet dat t bij ons niet zo makkelijk gaat. Nu ga k dr woensdag heen,babykamer bekijken enzo. Zie er nu al tegenop.

Fijne 2de paasdag meiden

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anaatje, moeilijk is dat he zwangere vriendinnen? Vind het ook erg moeilijk altijd. Merk ook aan mezelf dat ik wat minder contact zoek, en vaak over de telefoon zodat die mooie dikke buik me niet zo confronteerd.
    Ik heb het vooral in het begin van de zwangerschap, hoe verder mijn vriendinnetjes zijn des te beter ik ermee kan omgaan. Ik zeg het dan ook eerlijk in het begin dat ik het heel moeilijk vind. Later zoek ik ze meer op, maar toch blijf ik het moeilijk vinden hoor.

Ik ben ook 5 kilo gegroeid de afgelopen tijd...hopelijk gaat dat er snel weer af, of groei ik nog meer door een zwangerschap!

liefs

19. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ panter wat bij mij goed helpt is niet naar de buik kijken bij mn vriendin. Klinkt gek maar voor mij werkt het. Ik doe net of ik het niet zie.

20. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Hey meiden ,

Hier even een berichtje vanuit spanje :D
    Heb nu sinds zaterdag last van bruinverlies , dus ben een beetje zenuwachtig. Hoop dat het een innestelingsbloeding is ??

Vrijdag gaan we testen , spannendddd

Hoe is het met jullie meiden ?

Xx

Deel Deze Pagina