Geen gehoor........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fioontje26, 24 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fioontje26

    Fioontje26 Nieuw lid

    1 nov 2005
    3
    0
    0
    Receptioniste
    Waalwijk
    Hi Iedereen,

    Ben gisteren bij de verloskundige geweest en ze kon het hartje niet vinden. Ik vind dit echt een vervelend gevoel en ben dan ook erg bezorgd. Maandag moet ik weer langs komen om te luisteren en als ze het dan nog niet vinden moet ik een echo laten maken in het ziekenhuis. :(
    Heeft een van jullie hier ook ervaring mee.........

    Groetjes Fiona
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    oowww bah, daarvoor ga je niet naar de verloskundige toe.
    Nee ik heb er geen verstand van.
    Maar ik denk niet dat je direct van het ergste uit hoeft te gaan toch.
    Misschien ben je minder ver heen dan dat je dacht, of ligt de placenta ervoor dan hoor je hem ook niet altijd, of ligt hij een beetje verder naar achteren.
    Er zijn volgens mij veel factoren waar dat vanaf kan hangen.

    Ik hoop dat ze maandag het hartje wel kunnen vinden.

    Liefs
     
  3. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    He hoi,

    Ik heb hetzelfde probleem!
    Ik ben dinsdag bij de vk geweest en ook bij mij konden ze het hartje niet horen, helaas!
    Ze zegt dat ik me geen zorgen moet maken (is moeilijk) en dat ze me verzekerd dat het de volgende x wel lukt. Dit gebeurt veel vaker.
    Ik mag morgen om 8.00 uur weer heen en hoop dat het dan wel lukt, anders moet ik ook voor een echo. Dus ik hoop dat het morgen te horen is en bij jou ook a.s. maandag. Bah, wat moet jij lang wachten dan. Sterkte en niet te veel aan denken!

    Liefs Annemieke.
     
  4. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ja, ik heb dat tot 2x toe gehad, 1x met ruim 13 weken, ze heeft toen 10 minuten gezocht, geen hartje... 2 dagen later gelukkig wel. En een keer met 17 weken. Mocht toen diezelfde middag naar het ZH voor een echo en ons floepertje deed het gelukkig prima! Volgens de VK had mijn beebje gewoon erg vel ruimte in mijn grote BM en floepte hij steeds weg voor het geluid van de doptone.
    De vriendin van mijn neef had het ook met ongeveer 14 weken, 2 weken later bleek ook daar alles goed te zijn. Komt dus wel vaker voor.
     
  5. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Pff, dat stelt me alweer iets geruster.
    Het komt dus idd vaker voor!!
    Ik hoop het morgen wel te horen...ff afwachten dus!
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Inderdaad, bij de eerste had ik het ook, 12w1d een geen gerikketik. Dikke tranen, alleen maar spanning enz... ook iedereen zei maak je niet druk, het is heel normaal om niets te horen. Een paar dagen later moest ik nog eens komen en ja hoor, luid en duidelijk!

    Dus Fioontje, ik zal voor je duimen dat de beeb straks wel opneemt.
    Groetjes van Kiki
     
  7. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik heb gister met 14 weken voor het eerst het hartje gehoord. Ze moest heel lang zoeken voor ze het had gevonden, en het was ook nog maar heel zacht te horen.

    Dus ik wil jullie zeggen probeer je niet al te veel zorgen te maken. Het kan verschillende redenen hebben.
    * misschien is je baarmoeder gekanteld waardoor het niet te horen is
    * ligt het misschien nog te diep verscholen achter je schaambeen.
    * Zorg ook dat je je buik niet insmeert met creme of olie wanneer je voor controle gaat, want dit kan ook de oorzaak zijn dat ze het niet kan horen.

    Hoop voor jullie dat het 1 van deze oorzaken is en dat alles goed gaat met jullie zwangerschap.
     
  8. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    YES!! Hij doet t!!
    Vanmorgen om 8.00 uur moest ik bij de vk zijn.
    Ze voelde even en kon hem gelijk vinden!!
    Pfff gelukkig maar...kunnen we weer gerust verder!
    Succes fioon!
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Gelukkig maar, is toch weer een hele geruststelling!!!
    Liefs Sarina
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het komt wel vaker voor hoor dat ze het hartje niet kunnen horen
    bij mij konden ze het ook niet horen met 12 weken omdat ze lekker verscholen lag
    maar met een echo konden ze het hartje zien kloppen met 14 weken toen ik voor me punctie moest dus wisten we dat alles goed was met haar

    succes debbie
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Sterkte morgen Fioontje ..
    Mar ze zullen het hartje best wel vinden hoor ..
     
  12. Fioontje26

    Fioontje26 Nieuw lid

    1 nov 2005
    3
    0
    0
    Receptioniste
    Waalwijk
    Wat jullie allemaal hebben geschreven heeft me veel goe gedaan en ik kan jullie dan ook melden dt ik afgelopen maandag wel het hartje heb gehoord. Wat een mooi geluid is dat zeg en snel !!!!!!!!!
    Ik ben weer helemaal gelukkig en gerustgesteld.... :D

    Dank jullie wel voor jullie reacties..... ;)

    groetjes Fiona
     
  13. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Oh wat fijn voor je! Kan me goed voorstellen dat je zorgen hebt gemaakt, maar dit maakt alles goed toch?! Super. Geniet ervan.
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ooow wat fijn dat je toch het hartje hebt gehoord!!
    Nu kan je gaan genieten!!

    Groetjes
     
  15. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh gelukkig zeg!! Ja en wat een mooi geluid he :D
     
  16. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Gelukkig zeg, kan me voorstellen dat je dan zorgen gaat maken, ondanks dat mensen zeggen dat er waarschijnlijk niets aan de hand is.
     
  17. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve Fioontje en Miekie, wat ben ik blij voor jullie dat alles in orde is en dat jullie het hartje nu wel konden horen!

    Groetjes, Wendy
     
  18. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Dankje wendy!! Ja dat deed me echt wel goed, zat m toch stiekum n beetje te knijpen! Gaat het met jou al weer wat beter? Ik wens je veel geluk toe!

    Fioon, gelukkig heb je het ook gehoord.
    Dan kun je er weer even tegenaan.
    Hele geruststelling he. Geniet ervan he!
     
  19. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik heb ook wel gehoord dat met een volle blaas een echo ondergaan voordelen heeft omdat de volle blaas dan de baarmoeder verder omhoog duwt... misschien werkt dat ook bij het vinden van het hartje? Vroeg me ook nog af wanneer je hem niet kan horen... ik heb hem met 8 wkn en vandaag met 12 wkn ook heel duidelijk ZIEN kloppen... konden jullie hem ook niet zien kloppen toen?

    Niet te vergeten, ik ben enorm blij dat jullie uiteindelijk dat mooie geluid hebben kunnen bewonderen... het is en blijft een wonder he...

    Liefs Anna
     
  20. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Anna,

    Dit ging om een bezoek bij de VK.
    Het ging niet om een echo, ze hebben er nl alleen een doptone. En bij mij konden ze hem de eerste x niet vinden. De doptone vangt dan andere geluiden op en pakt t hartje niet als ie niet in de buurt is.
    De kleine kan zich dan ook nog overal verstoppen omdat het nog zo klein is. Dit komt regelmatig voor. En 2 dagen later mocht ik weer komen en toen had ze hem meteen.
     

Deel Deze Pagina