geen gespannen borsten deze keer itt vorige zwangerschappen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door oktober91, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hallo allemaal

    Zaterdag zijn we erachter gekomen dat ik weer zwanger ben. Hele week al het vermoeden maar omdat we op vakantie waren gewacht met testen tot we thuis waren. De test was gelijk heel duidelijk een knaller! Dat stelde me gerust dit omdat ik 2 miskramen heb gehad. Van de jongste zwanger geraakt dmv clomid en nu zomaar ineens spontaan zwanger. Daar zijn we heel dankbaar voor. Maar ik ben zo onzeker en bang dat het weer mis gaat. Het voelt een beetje als het is te mooi om echt waar te zijn. Ik had al vanaf 8-8 gevoel ongesteld te worden menstruatie krampen en lage rugpijn. Dat blijft ook maar aanhouden. Nu niet echt krampen meer in mn buik maar meer een drukkend gevoel en steekjes. Ik kan me dat niet echt meer herinneren van de vorige zwangerschappen en die lage rugpijn ook niet. Ook had ik toen bij de goede zwangerschappen gespannen en pijnlijke borsten en nu dus niet. Soms heel lichtjes gespannen maar dan houd het ook op. Ik gaf de jongste tot vorige week nog borstvoeding (ze wilde ineens niet meer misschien door zwangerschap?) Zou het daar door kunnen komen of klinkt dit allemaal niet zo positief? Ik hoop dat ik hier wat geruststelling kan vinden.. ook heb ik constant door dat drukkende gevoel idee dat ik plassen moet. Is het slim om urine te laten testen? Je zou denken dat je het nu wel weet hoe een zwangerschap werkt maar oh wat voel ik me weer onzeker..
     
  2. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik had bij de tweede zwangerschap ook geen gespannen borsten, terwijl ik bij de eerste zwangerschap al voor de NOD verschil merkte. Nu bij de derde zwangerschap weer wel gespannen borsten en cupmaat gegroeid. Grote verschil bij zwangerschap nr. 2 was inderdaad dat ik toen nog borstvoeding gaf. Was maar 1 keer per dag nog, maar blijkbaar genoeg om het verschil te maken. Je borsten zijn dan nog ingesteld op de borstvoeding en hoeven dan blijkbaar niet altijd opnieuw ‘voor te bereiden’. Ik maakte me toen ook zorgen, maar het is gewoon goed gegaan, dus was niet nodig!
    En steekjes en drukkend gevoel herken ik ook, hoort erbij! Vaak in het begin ook nog de hele tijd het gevoel heel erg ongesteld te gaan worden, terwijl je toch echt zwanger bent.

    Die onzekerheid is echt erg hè in het begin, in jouw situatie kan ik het me helemaal voorstellen! Maar alles wat je beschrijft klinkt voor mij als gewoon hartstikke zwanger :). Gefeliciteerd!
     
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor je lieve reactie, heel fijn om te horen! Dat geeft me weer moed! Gefeliciteerd met je zwangerschap heerlijk je bent al in het ''veiligere'' termijn beland! Wat kijk ik daar weer naar uit:)
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Ik heb bij mijn dochters geen gespannen borsten gehad. Ook nu valt het wel mee.
    Ook niet gegroeid of wat dan ook.

    Dus het hoeft niet perce:)
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Klinkt heel cliche maar elke zwangerschap kan anders zijn. Kwaaltjes kunnen later beginnen of helemaal achterwege blijven of even verdwijnen en weer terugkomen. Bij mijn zoontje kreeg ik kwalen vanaf 5 weken, bij mijn missed abortion vanaf 5.5 wk en deze zwangerschap pas met bijna 7 weken. Maar daar werd ik dus ook mega onzeker van, het is gewoon een vreselijke rottihd die eerste weken,,zeker als je een miskraam/missed abortion verleden hebt. Hopelijk verloopt t allemaal goed deze keer!!
     
  6. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb zelf 3 miskramen gehad voordat ik zwanger werd van mijn tweede kindje (in april geboren). Die hele zwangerschap was ik met vlagen zo bang om hem te verliezen, vooral die eerste 12 weken! Als mijn borsten ineens helemaal slap waren (zoals altijd voordat ik ongesteld werd) was ik helemaal in paniek. Mijn borsten waren die zwangerschap echt heel vaak slap en niet pijnlijk!
    Nu ben ik opnieuw zwanger (ontdekte het ook vorige week zaterdag haha) en heb al de hele week iedere ochtend heel veel menstruatiekrampen gehad, en overdag veel krampjes/steekjes. Dinsdagochtend zelfs een klein beetje bloed verloren en de andere ochtenden wat lichtelijk bruine afscheiding. En heel regelmatig slappe borsten. Ik denk niet dat ik kan stoppen met me druk maken, omdat ik heb ervaren hoe akelig het voelt als het mis gaat. En je weet gewoon niet hoe het zal aflopen. Maar de slappe borsten betekenen niet per definitie dat het mis gaat hoor!
     

Deel Deze Pagina