geen groente eten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sylvia21, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Wie kan me helpen mijn zoon is nu net 1 jaar en wilt geen groentes en aardappelen eten ook het vlees hoeft hij niet alleen maar een danoontje dit kan toch niet goed zijn heeft iemand een idee van hoe ik hem wel zo ver kan krijgen?

    Groetjes Sylvia.
     
  2. stella

    stella Lid

    4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    :D ha die geweldige 1 jarige en hun belabberde eetlust. Mijn zoontje was net zo. Al vanaf 9 maanden wilde meneer niets met stukjes, daarna at hij helemaal niet meer behalve fruit boterhammen yogurt en vla. Nou en hij zag er prima uit. Besteed er niet teveel aandacht aan. Zet het gewoon voor hem neer als jullie gaan eten en eet hij niet, geeft hem dan gewoon een toetje of fruit, dan heeft hij toch wat binnen. Mijn zoontje is nu 2 en half en eet af en toe goed en af en toe belabberd. Maar als ik naar zijn lekkere stevige benen kijk weet ik dat hij niets te kort komt. Volgens mij presteren kinderen het heel hun leven om slecht te eten. Dus....wen eraan hahahaha ;)
     
  3. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik zou het inderdaad gewoon aan blijven bieden. Probeer hem wat te voeren, geef hem zelf een vorkje zodat hij zelf mee kan prikken en lukt het niet: pech gehad. Geef hem dan daarna gewoon zijn toetje. Hem dwingen om te eten werkt alleen maar averechts en kweekt in mijn beleving een aversie tegen eten......

    Maar goed, ik ben nog lang niet zover dus ik heb makkelijk praten ;)
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    heb er hier ook eentje ronddabberen die slecht eet
    en niet alleen haar warm eten ook brood

    ik bied haar aan en als ze niet wilt maak ik er geen drama van
    zeker niet gaan dwingen

    als ze honger krijgen gaan ze vanzelf wel eten hoor
    wel genoeg en over de dag verdeeld aanbieden
    broodje , liga, ontbijdkoek, fruit ed
     

Deel Deze Pagina