Geen HCG aanmaken en toch zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door womantje28, 1 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik heb verschillende verhalen op verschillende forums, ook hier, gelezen over vrouwen die nooit een positieve zwangerschapstest in handen hebben gehad en toch kinderen hebben. Zij maken blijkbaar geen hcg aan.

    Komt dit vaak voor? Ik heb namelijk het gevoel dat ik al vanaf 30 december zwanger ben alleen ben ik gewoon al voor de vijfde keer ongesteld nu en heb tien negatieve testen gehad. Heb een redelijke buik, die ik wel kan inhouden en opgezwollen tepels. Naar de huisarts durf ik niet, is nogal een stugge dokter die me misschien voor gek verklaard en niet eens gaat onderzoeken.

    Zijn er hier dames die geen hcg aanmaken?
     
  2. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Persoonlijk vind ik dit altijd een beetje “broodje aap” verhalen.
    Bij een zwangerschap hoort hcg. Test je negatief, dan ben je dus niet zwanger.

    Je kunt wel wat trager hcg aanmaken, maar als jij denkt vanaf december zwanger te zijn, dan had je nu echt wel een positieve test moeten hebben.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Enige dat kan is dat je zoveel hcg aanmaakt dat de test nagenoeg licht of zelfs negatief is. Hook effect.

    Maar ik geloof echt niet dat je al zolang zwanger bent. Je kan wel een bloedtest aanvragen want als je wel zwanger dan is dat echt wel te zien in het bloed. Dan stop je misschien ook met je in te beelden dat je zwanger bent als je die bevestiging hebt.
     
  4. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Kan je ongesteld worden als er hcg in je bloed zit?
     
  5. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja sommige vrouwen worden gewoon elke maand ongesteld en zijn toch zwanger
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Echt ongesteld worden, nee. Hcg stopt de aanmaak van FSH waardoor er geen eicellen meer worden aangemaakt en dus alles tot stilstand komt. Progesteron blijft hoog, waardoor je baarmoederslijmvlies dik blijft en niet af wordt gebroken.

    Je kan wel bloedingen hebben maar zonder positieve test heb je gewoon ongesteld.

    Zit je wel lekker in je vel? Misschien kun je daarvoor wel naar de huisarts
     
  7. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Alleen zonder hcg krijgt je lijf volgens mij geen signaal om de juiste hormonen aan te blijven maken voor opbouw baarmoederslijmvlies etc. Dus lijkt me sterk dat je zwanger bent als je gewoon ongesteld wordt & negatief test.

    Vriendin van mij werd wel elke maand ongesteld maar testte wel positief en droeg t ook 9 maanden uit.
    Maar beide lijkt me sterk, zowel negatief testen als ongesteld worden.
    Je klachten kunnen van progesteron zijn, na je eisprong. Dan zal je merken dat t gevoel minder is zodra je ongesteld bent en later weer opbouw na je eisprong
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Nee is niet waar. die hebben gewoon bloedingen, net zoals dat je geen menstruatie hebt als je de pil slikt: cyclus ligt stil. Dan heb je een ontrekkingsbloeding. Dat het in de volksmond anders heet is niet het biologische verhaal. Menstruatie heb je niet tijdens zwangerschap. Wel bloedingen kun je hebben.
     
  9. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja ik bedoelde regelmatig bloedverlies, dus stipt op dag 28 elke maand 5-7 dagen lang. Dus alsof het een menstruatie is

    Dat had die vriendin van mij.

    @womantje28
    Maar in dt geval denk ik dat de wens zo groot is dat je een zwangerschap indenkt, anders sowieso in gesprek gaan met de huisarts en evt hormonen onderzoek of je wellicht klachten hebt van een verstoorde hormoonhuishouding
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  10. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Jeansflower had jou vriendin wel een positieve zwangerschapstest?
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    En voor de duidelijkheid: hcg onder de 5? Niet zwanger. Als je geen hcg aanmaakt kun je onmogelijk zwanger zijn. Of je moet net zo wonderlijk zijn als de maagd Maria ;)
     
  12. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    En al de verhalen dan van vrouwen die zeggen nooit een positieve zwangerschapstest te hebben gehad en toch kinderen hebben?
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Die zijn of gestopt met testen vlak voordat ze hcg aanmaakten of begonnen pas zo laat te testen dat hun hcg zo hoog was dat er een hook effect optrad of dat ze gewoon waardeloze testen hadden. Of ze verzinnen het omdat ze zich schaamden omdat ze bv ongewenst zwanger waren geraakt.

    Doe nou gewoon een bloedtest, kan zelfs zonder tussenkomst van huisarts. Dan heb je de bevestiging en kun je hulp zoeken voor het inbeelden..
     
  14. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik een bloedtest krijgen zonder tussenkomst van de huisarts?
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Google gewoon: zelf bloedtest aanvragen en dan krijg je genoeg labs.
     
  16. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Maar stel ik ga naar de huisarts, zou hij of zij dan misschien met alleen aan mijn buik voelen kunnen weten of ik zwanger ben? Ik zou ruim 20 weken zwanger moeten zijn als ik het ben dus dan is er waarschijnlijk wel al een kindje te voelen?
     
  17. womantje28

    22 nov 2013
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Bij de ene foto als ik mijn buik uithou heb ik een bolle buik maar ik kan het ook beetpakken als een vetrol:(
    Wat denken jullie ervan?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    :')
     
    Luckyme96, YellowEyes, margarethd en 11 anderen vinden dit leuk.
  19. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Je zou ook naar een vk kunnen bellen en je verhaal doen.
    Toch denk ik écht niet dat je zwanger bent.
    Een test zou het ergens echt wel opgepikt moeten hebben.
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Nee, je bent niet zwanger.
     
    YellowEyes, Pipo30, bozoe en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina