Geen hoedje/petje willen dragen, tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama em, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

Nu het mooie weer er weer was/ aankomt een vraagje:

Ons meisje is ruim 14 maanden en heeft hele licht blonde haartjes. Om haar te beschermen tegen de zon smeer ik haar natuurlijk in. Maar het hoofdje niet, beetje geklieder met de haartjes.

Maar nu wil ze absoluut geen petje/hoedje op ;)
    Ik dacht nog: dan koop ik een bandana, die kan ze moeilijker aftrekken. Maar ook die heeft ze in no-time af.
    Thuis zet ik ze zoveel mogelijk in de schaduw, maar als we gaan fietsen is dit onmogelijk.
    En na 10x proberen, geef ik het op. Ben zo bang dat ze straks op vakantie haar hoofdje verbrand.

Iemand een goede tip?

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoedje met bandjes onder de kin zodat ze hem niet af kan doen? Weet het anders ook niet.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    hier ook een meisje die alles aftrekt.
    Heb echt ieder hoedje, petje, mutsje geprobeerd.
    Wij smeren nu op vakantie dus ook haar hoofd in, zorgt voor een vieze vette bos haar maar zo is ze iig wel beschermd

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben afgelopen vakanties gewoon gezegd dat ze hem niet af mocht doen. En dat mama hem anders weer gewoon vast maakte. Ik heb het hoedje dus een aantal keer moeten vastmaken, maar het ging steeds beter! Op een gegeven moment zei ze het zelf als hij per ongeluk los ging.

Dochter was de 1ste vakantie 16 mnd en de 2de vakantie 19 mnd. Eentje met van die bandjes onder de kin blijft het best zitten.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    Als ik dat tegen mijn dochter zegt gaat ze lachen en trekt em toch af ;) En dat houd ze met gemak 50x vol

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Tja, hier ook drama! En krijssen als ik 'm weer op doe... Maar denk dat volhouden de enige oplossing is. En inderdaad eentje met touwtjes, deze heb ik zelf aan een zonnehoedje die ik nog had gemaakt. De touwtjes heb ik door zo'n knijpkraal gedaan zodat je niet hoeft te strikken.

Insmeren is misschien op vakantie een idee, maar als je even op de fiets weggaat vind ik dat geen optie.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dan maar met een punaise vastzetten Of met 1secondelijm :D!

Gewoon volhouden en consequent blijven werkt het beste. Dochter luistert ook niet zo best naar papa, die dus echt niet consequent is. Dochter weet ook dat mama de grote baas is in huis (en papa meer een grote kleuter is ;))

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon toch insmeren. Er zijn ook speciale sprays in de handel. Daarnaast inderdaad consequent opzetten.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Cygnet: kun je die sprays gewoon bij de drogist krijgen?

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier wordt ook alles afgetrokken, behalve bandana's, bij mijn zoontje ging dat toen goed, heb ze nu ook voor mijn dochtertje en die laat hem ook zitten!

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Insmeren hoor. Dan maar vette haartjes.

En om het petjes probleem op te lossen: leg hoedjes of petjes bij het speelgoed. Hier werd het helemaal een succes, iets op haar hoofd. Ze kiest zelf wat uit.
    Soms denk ik wel es "een hoedjes is niet nodig vandaag, wijfie", maar ja, madam wil nu eenmaal wat op dr kop soms (en behangt zich nu ook met kettinkjes en armbandjes (ook speelgoedspul), dat je soms echt met een bont gekleurd, overversierd meisje in de supermarkt loopt. Met als klap op de vuurpijl: haar kaplaarsjes aan...).

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties!

Ben bang dat ze met een bandje onder de kin zichzelf bijna ophangt ;) Of ben ik nu de overdreven moeder? Lijkt me zo eng.

Zeggen dat het niet mag gaat denk ik niet helpen hier. Al zeg ik het toch wel elke keer als ze hem afdoet. en leg ik uit waarom ze dat niet moet doen.

Denk idd dat we het moeten blijven volhouden en toch maar het hoofdje insprayen.
    Gewoon met zonnebrandspray?

En het tussen het speelgoed leggen vind ik een goede. Misschien dat ze het dadelijk dan zelf op gaat zetten/ ontdekken.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n eigenwijsje die geen hoedjes/petjes/mutsen op haar hoofd wil hebben.
    Zelf haar muts opzetten vind ze echt heel leuk, maar hij gaat er ook net zo hard weer af. Hier werkt dus ook echt helemaal niks. Zo'n hoedje met een touwtje wurmt ze ook los en als het echt niet lukt dan wordt ze boos. Ik begin er dus al niet eens meer aan en ga wel gewoon lekker zonnebrand in haar haar sprayen zodat haar hoofd niet verbrand.

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Denk ook dat het sprayen wordt ;)

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ook zo'n kereltje die niets op z'n hoofd wil hebben.
    Is dat nodig dan?
    Ik heb drie kinderen, maar nog nooit hebben ze hier een hoedje ofzo gedragen tegen de zon.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het ligt een beetje aan de hoeveelheid haren die ze hebben en of ze in de zon komen. Dochter had op haar 1ste vakantie nauwelijks haar (7,5 mnd) en zat in de fietskar (uit de zon) maar ook in de buikdrager (soms niet te voorkomen dat ze even in de zon zijn) dus droeg ze een petje.

Haar 2de en 3de vakantie, had ze meer haar (14 en 19mnd), maar nog steeds niet heel erg veel. En ze zat veel in de rugdrager, dus wederom een hoedje.

Nu is ze bijna 2,5 en heeft veel haar, alleen wel een kruintje op haar bol. En in de rugdrager krijgt ze toch een hoedje op, inmiddels wil ze ook zelf een hoedje op.

Deel Deze Pagina