Geen hoop meer?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Charlielannie, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    We zitten momenteel in ronde 6. Deze maand gestart met temperaturen. De eisprong is duidelijk af te lezen. Ook een dip op dag 7, gepaard met veel krampen (ik hoopte innesteling) maar temperatuur ging vandaag opnieuw omlaag. Betekent dit dat ik niet zwanger ben? Of kan het nog?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Het kan nog alle kanten op. Heb je ook ovulatietesten gedaan? En hoe lang is je cyclus gemiddeld?
    Ik twijfel namelijk of je eisprong niet op cd 21 is geweest.

    Daarnaast zie ik ook veel open bolletjes, wat je kaartje onbetrouwbaar maakt. Pas je wel alle temperatuurregels toe?
    - elke ochtend gelijk na ontwaken temperaturen op het zelfde tijdstip
    - even veel uren slaap
    - rectaal meten
     
  3. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Ik heb geen ovulatietesten meer gedaan, de voorbije 2 maanden wel en de laatste keer had ik nooit een positieve. Het zorgde voor teveel onzekerheid. Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen. Ik had 2 weken vakantie, ben niet altijd op hetzelfde uur opgestaan, zijn ook op weekend geweest, zat dus soms wel een uurtje verschil tussen. Ik deed het wel telkens meteen na het ontwaken. Heb geprobeerd de wekker te zetten en dan verder te slapen, maar dat heb ik niet volgehouden. Voorlopig geen verlof meer, dus nu wel elke dag een wekker.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas is dat wat nu je tempkaart onbetrouwbaar maakt.
    Doordat je niet op de juiste momenten tempte, is je basaal nu waarschijnlijk te hoog neergezet. Daardoor is een stijging in je lf kleiner, terwijl dat dus eigenlijk groter moet zijn.

    Of de kansen op een zwangerschap verkeken zijn is aan de hand van dit kaartje niet te zeggen, aangezien dit kaartje niet betrouwbaar is helaas.
     
  5. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Ik probeer volgende maand stipter te temperaturen. Maar afgaande op andere signalen ( slijm, de ovulatiepijn en de stand van mn baarmoeder) vermoed ik wel dat de ovulatiedag klopt.. Temp was trouwens net terug omhoog.
     
  6. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Toch verder getempt, op de goeie tijdstippen. Tzal voor de volgende ronde zijn :( Soms word ik hier echt moedeloos van.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is idd geen goeie temp.

    Hopelijk is het volgende maand raak.
    Hoe lang zijn jullie al bezig?
     
  8. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Al sinds augustus, dus 6 maanden ondertussen. Door wisselende cycli v 26 - 31 dagen de eerste 2 maand vaak de eisprong gemist, maar de laatste 4 toch echt goed bijgehouden en achteraf gezien ook op het goeie moment geklust. Ik weet dat 6 maand niet zo lang is, maar het voelt als een eeuwigheid. Ik weet ook niet meer wat ik nog zou moeten doen..
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    In je achterhoofd houden dat een stel gemiddeld binnen 12 maanden gericht proberen, zwanger wordt.
    Jij probeert dus gericht al 4 maanden... het komt echt wel :):)

    Soms duurt het effies eer je de 6 op de dobbelsteen hebt gegooid.
    De een gooit 6 na 1 worp en een ander heeft 13 worpen nodig :)
     
  10. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je goeie moed. Ik weet het ook wel en vaak heb ik wel goede moed, maar de dagen rond nod en de menstruatie zijn verschrikkelijk. Moet mezelf dan echt weer oppeppen. En in mijn omgeving wordt iedereen precies met gemak zwanger. Mijn beste vriendin stopte een maand na mij met de pil en was meteen zwanger. Zo'n dingen maken het moeilijker hé.. Maar ik probeer positief te blijven
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Zeggen ze ;);)

    Er lang over doen heerst vaak nogal een taboe op ;)
    Veel mensen zeggen snel (of direct) zwanger te zijn geworden terwijl het in werkelijkheid rond een jaar duurde ofzo.
    Vooral voor mannen is het niet echt "mannelijk" als je je partner niet snel zwanger kan laten worden, dus zullen ze sneller zeggen dat het snel raak was om geen gezichtsverlies te lijden ;)
     
  12. Charlielannie

    1 nov 2018
    57
    3
    8
    Vrouw
    Ook waar. Misschien ben ik soms te eerlijk ;) Maar ach, nieuwe ronde, nieuwe kansen zeker. Bedankt voor de steun, doet deugd! Nu nog de rode duivels afwachten, die wel snel zullen volgen, en dan binnen een weekje vol goeie moed de volgende ronde in :)
     

Deel Deze Pagina