Geen kinderwens en gemeenschap gehad zonder anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LolaBloem, 30 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    #1 LolaBloem, 30 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2019
    Jaa, we zijn erg laks geweest. We hebben 2 kleintjes en wilden totaal géén 3e kindje op dit moment. We zijn nog jong en hebben onze handen vol met 2 kids. Daar komt ie.

    Na de bevalling van de 2e voorstel om aan de mini pil te gaan. Mijn partner is daar totaal geen voorstander van. Hij is er heilig van overtuigd dat anti conceptie en alles wat je hormonen beinvloed, erg slecht is voor je gezondheid en wil absoluut niet dat ik anti concepti gebruik. 1 optie nog en dat is de condoom (spiraal vind ik eng, dont ask me why..)

    Om het verhaal niet langer te maken, hebben we gemeenschap gehad zonder anti conceptie. Ik hou me cyclus niet meer bij, maar dacht dat me eisprong nog zou komen deze week. Voor zekerheid een ovulatie test gedaan die ik had liggen en die gaf gewoon een streep, volgende dag weer en die streep was lichter, dus me eisprong was geweest en heb seks gehad in me vruchtbare periode.

    Nu is het zo dat, waar ik woon in België, apothekers gesloten zijn in het weekend. Heeft het nog zin om morgen, 48 uur later de morning afterpil te gebruiken?

    We hebben het er over gehad van stel dat het zo zal zijn dan is het zo. We hebben daar financiële middelen voor. We willen het gewoon nog niet omdat het veel te druk word. Maar als het zo is, is het welkom. Ik probeer me ingesteldheid van absoluut geen 3e, te veranderen want dit is ons eigen schuld. Ergens vind ik het stiekem heel erg gezellig als er nog een 3e bij komt. Maar anderzijds ben ik bang dat ik niet mijn tijd goed kan verdelen. Kindjes gaan naar de opvang, ik werk parttime en doe zelf huishouden. We zouden wel een poetshulp kunnen nemen als het voor me echt teveel word. Mijn man werkt fulltime, uhh misschien wel fully fulltime dus grootste deel van verzorging en huishouden komt op mij omdat ik meer vrije tijd heb.

    Ik weet dat de kans groot is dat ik ook wel niet zwanger kan zijn. Maar 2x was het meteen raak dus zal nu vast ook zo zijn.
    Ik zal dan al 3 kids hebben met 23 jaar, vind het wel tof. Maar omdat ik het absoluut niet wou sta ik er zo negatief in. Ik weet dat het kwestie van afwachten is op NOD, maar zoek herkenning, iemand die snel achtereen kindjes heeft gehad en hoe verdeelde je dat, was er nog quality time met je man etc?
    Heb een vriendin van 27,die 5 kids heeft, en zij zegt dat ze toen met mijn leeftijd prima vond te doen.
     
  2. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Eigenlijk heb ik niet echt advies. Ja de volgende keer niet zo laks zijn.

    Ik reageer toch even, omdat ik je topic gemeld heb bij het beheer. De Lounch in niet de juiste plek voor dit soort topics;)
    Beheer zal hem voor je verplaatsen:thumup:
     
    Spectre, Roodborstje2, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    We hebben het topic verplaatst.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ik zie niet echt de relatie tussen een jonge ouder zijn en wel/niet voldoende tijd voor je partner hebben. Dat zal van een heleboel factoren afhankelijk zijn maar kan me niet voorstellen dat leeftijd er daar een van is ;)

    Voor nu zal je inderdaad moeten afwachten, meer kan je niet doen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Daar ben ik het volledig met je over eens, had me concentratie er niet helemaal bij tijdens het schrijven.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je een foto van je ovulatietest?
     
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik begrijp niet dat als je (nog) geen kindje wil er zo laks mee om gaat. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een morning-afterpil te nemen, maar hè er zullen er zat zijn die er niet zo moeilijk over denken.

    Mij lijkt het in ieder geval enorm pittig 3 kindjes kort op elkaar. Wij hebben er 2 kort op elkaar, en ik zou nu echt even niet aan een 3e moeten denken!
     
    Izzie7676 en Sado vinden dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Mannen die een mening hebben over de anticonceptie van een vrouw .... :|:|
     
    Zoe123, Fleurx, Littlegirl1989 en 16 anderen vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ja was ook mijn idee en dat je ernaar luistert als vrouw. Joh lekker aan de pil als je dat zelf wil :)

    En voor de rest, kijk eens;

    Er zijn 2 soorten morning-afterpillen. De morning-afterpil met levonorgestrel moet je binnen 72 uur (3 dagen) innemen en de morning-afterpil met ulipristal binnen 120 uur (5 dagen)
    Dus je hebt keuze
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    De morning-after pil die vrij te verkrijgen is bij de apotheek moet binnen 72u gebruikt worden, dus dat zou je nog kunnen doen.
    Of misschien is er wel een spoedapotheek open dat je er vanavond nog 1 kan halen?

    Maar als je man tegen de anticonceptiepil is, vind hij het dan wel goed dat je een morning-after pil zou gebruiken? Dat bevat namelijk ook een hormoon.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Hm, zit even hardop te denken.

    Je schrijft dat je eisprong al is geweest, maar dan heeft een map toch geen nut meer? Tenminste, ik dacht dat die bedoeld waren om de eisprong uit te stellen.
    Ben een leek op dat gebied, kan er naast zitten.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ehm.. nee, mannen die een mening/zorg hebben over de gezondheid van hun vrouw. Lekker negatief weer.

    Morning after pil vertraagd of stelt de eisprong inderdaad uit. Na de eisprong doet hij niets
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    De pil is bewezen niet schadelijk dus zijn 'zorgen' zijn onterecht. Als hij echte zorgen had dan zouden ze samen naar de huisarts gaan om te praten over de mogelijke vormen van anticonceptie en zouden zij samen een vorm kiezen die hun wel bevalt.
    Nu lees ik: man wil het niet, dus TS neemt het niet. Ze/hij doet condoom, maar blijkbaar dus ook niet.

    Die man moet zich er gewoon buiten houden. Niet zijn lijf, niet zijn keuze.
     
    liefsvanha, Louise11110 en Bloem2310 vinden dit leuk.
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Meid, voor mijn gevoel lees ik meerdere malen per jaar een dergelijk topic van jou waarin je zegt per ongeluk heel laks te zijn geweest maar eigenlijk geen baby te willen. Ik heb een gouden tip voor je: als je absoluut niet zwanger wilt raken, moet je voorzorgsmaatregelen treffen. Succes met alles!
     
    Leraje, Littlegirl1989, sannekrul en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dit inderdaad.

    Ik krijg een beetje het idee dat deze zogenaamde ongelukjes geen ongelukjes meer zijn.
     
    Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Ik denk dat vooral haar man de 'boosdoener' is. Hij wil niet dat zij AC gebruikt, maar hij doet het zelf ook niet.
    Man werkt meer dan fulltime, doet geen huishouden, zorgt niet voor de kinderen. Hij weet dus niet hoe druk en zwaar het soms is. Hij is ook niet degene die zwanger zal zijn (en tegelijk voor 2 kleine kinderen moet zorgen) dus voor hem zijn er geen nadelen.

    TS, ga alsjeblieft aan de pil.
     
  17. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Oh.. Dus in mijn geval heeft hij geen zin?

    Ik zal zo een foto van de ovulatie test plaatsen van de dag dat we gemeenschap hebben gehad, de dagen erna is hij lichter geworden
     
  18. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Thanks :D
     
  19. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Het hoeft niet perse te betekenen dat je eisprong geweest is. Hier gaat ie soms op en af en ergens tussendoor een knaller. Dat je 2 x direct zwanger was, hoeft ook niet te betekenen dat dat een 3e keer ook zo zal zijn. Ik snap je zorgen, echt. Maar het is allemaal geen garantie.

    Ik zou wel zsm een gesprek met je man aangaan. Uit jouw verhaal lees ik eigenlijk dat je wel een 3e wil, maar zo hard nee hebt geroepen dat je bang bent. Bespreek dit met je man. Of de wens is er wel. Of hij is er niet en in dat geval lijkt goede anticonceptie me wel passend. Condooms werken blijken niet voor jullie, want anders zat je nu niet in deze situatie. Misschien dan toch eens kijken voor die pil. Hij kan wel zeggen dat hij niet wil dat je hormonen slikt, maar een MAP is ook een bonk hormonen en als je dat elke keer moet doen na een vergeten condoom, kun je beter aan de pil gaan :)

    Heel veel succes! Hopelijk komt eruit wat jij wil (want dat is me nu niet helemaal duidelijk) en kun je een goed gesprek hebben met je man over anticonceptie!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  20. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Dit is m van dezelfde dag nog
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina