Geen kloppend hartje meer 8+2

Discussie in 'Miskraam' gestart door Emmy30, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1 Emmy30, 20 jan 2020
    Laatst bewerkt: 20 jan 2020
    Ik ben vandaag terug gekomen van een echo waarop helaas geen kloppend hartje meer te zien was. Waarschijnlijk is deze gestopt met 7+5 weken. Met 6+4 nog een mooi kloppend hartje gezien en mooie op schema qua groei.
    Het blijft nog even onwerkelijk...

    Nu 'hoop' ik natuurlijk dat alles vanzelf op gang komt, maar wat als dat niet zo is? Heeft iemand van jullie een curretage ondergaan? Of met pillen? En wat zijn de ervaringen?
    Kortom, waar moet ik rekening mee houden?
     
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heel veel sterkte.❤
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  3. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Sterkte! ♥️
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    heel veel sterkte
    in 2018 een miskraam gehad. hartje gestopt op 8 +4 terwijl op 8+2 nog eenprefect hartje was
    pas ontdekt op 10 weken.
    Cytotec gebruikt om vruchtje te laten afkomen.
    Is heel vlot gegaan. 3 maanden later terug positieve test en nu een zoontje van 10,5 maand
    geef niet op
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  5. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring met een curettage maar wilde niet zomaar je bericht wegklikken.
    Veel sterkte!
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  6. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Oh wat naar! Heel veel sterkte!
    Half november heb ik ool te horen gekregen dat het hartje van mijn kindje ook niet meer klopte. Dat was op 8+3. Waarschijlijk was het hartje gestopt op 7+2.
    Ook nog een mooi hartje gezien op 7 weken.
    Een beetje hetzelfde als bij jou.
    Ik heb bijna 3 weken gewacht op een miskraam, maar bij mij kwam het niet.
    Via het ziekenhuis heb ik toen pillen gekregen en heb die 6 dec ingenomen. Binnen een paar uur kwam toen de miskraam opgang.
    Mijn ervaring met de pillen was goed. Heb wel behoorlijk wat buikpijn gehad, maar dat kan erbij horen. Ik heb geen curretage hoeven doen en bij controle 2 weken later zag alles er goed uit.

    Ik hoop voor je dat je lichaam het zelf gaat doen. Dat is toch fijner denk ik.
    Heel veel sterkte de aankomende tijd! Knuffel voor jou!
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier bij de 12wk echo bleek het hartje te zijn gestopt.
    Ik had toen al 2 echo's gehad met kloppend hartje.... Zo onwerkelijk.

    Hier gekozen voor curretage. Mede doordat de gyn zei dat op die termijn de pillen soms niet goed werken en er nog een nacurretage nodig is. Dat wilde ik mezelf besparen.

    Een half jaar later werd ik zwanger van mijn zoontje.
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  8. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Meiden , wat een lieve berichten dankjulliewel. Het moet allemaal nog even landen, maar had al een onbeduidend (is dat een woord?) voorgevoel. Was zo enorm onzeker... En nu maar even de tranen laten stromen en dan weer de moed terug pakken ❤️
     
  9. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Wel ervaring met (vroege) miskramen, maar die kwamen zelf op gang dus geen pillen of curretage. Hier was het de 1e cryo raak (IVF 1), maar dat ging al snel mis. Zo ontzettend zuur na zoveel jaar en zo'n traject. Aan je handtekening te zien is dit bij jou ook het geval :(.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen. En ik hoop en duim dat het net zoals hier verloopt en je volgende cryo lekker blijft zitten ❤
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.586
    6.551
    113
    Vrouw
    Oh lieve Emmy zo vreselijk dit :( Heel veel sterkte ❤️
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Sterkte :(
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte, wat een verdriet. Eindelijk weer zwanger en dan dit...

    ik heb zelf drie keer voor pillen gekozen (mifegyne + cytotec) en zou dat een volgende keer weer doen, is mij ‘goed’ bevallen en ik was blij dat ik de risico’s van een curretage niet had ondanks dat die klein zijn. Bij mij duurde het een paar uur na inbrengen eerste cytotec voor het vruchtje kwam. Voor beide methoden zijn plussen en minnen, doen wat het beste voelt! Bij curretage ben je onder narcose en er niet bij, sommige vrouwen vinden dat fijn. Anderen willen er juist wel bijzijn om op die manier afscheid te nemen van hun zwangerschap. Je krijgt met medicatie krampen/lichte weeen maar lang niet zo heftig als bij een bevalling. De een heeft er meer last van dan de andere en bij mij verschilde het ook per keer. Ik zou wel sowieso naproxen vragen of kopen voor de pijn mocht je dat nodig hebben. Als je meer vragen hebt mag je die altijd stellen of mij pben.
     
  13. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Lieve Emmy, hoe is het nu met je? Heb je al het gevoel dat de miskraam op gang komt?
     
  14. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend lief dat je ernaar vraagt. Nee ik heb nog niet het idee dat er iets gaat beginnen. Soms wat lichte krampjes, en dan 'hoop' ik dat het gaat beginnen. Maar vooralsnog geen bloed.

    Gek toch... Gisteren voor de echo wilde ik absoluut geen bloed zien... En nog geen 24 uur later hoop ik dat het bloeden begint...
     
  15. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ik heb ook een MA gehad (de andere mk's kwamen uit zichzelf), heb toen eerst voor Cytotec gekozen, maar na 2x 4 pillen (2 in avond en dan 2 ochtend er na) gebeurde er nog helemaal niets. Uiteindelijk dus toch curettage nodig gehad, maar dat vond ik heel erg meevallen. Ik vond het niet pijnlijk.

    Toch denk ik wel dat het door de curettage kwam dat het bijna een jaar duurde voordat mijn cyclus weer normaal was en ik weer fatsoenlijk menstrueerde. Zo'n curettage is wel een aanslag op je baarmoederslijmvlies. Dus ik zou altijd eerst de pillen proberen, als je een curretage kan voorkomen is dat het zeker waard.
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heel veel sterkte :(
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  17. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Allereerst heel veel sterkte, dit mee moeten maken is verschrikkelijk verdrietig!
    Ik heb ook eerst mifegyne en de dag erna cytotec gebruikt. Al na een paar uur kwam het los en nog een paar uur later was het klaar. Ik was ook meteen helemaal schoon. Ik vond de pillen niet heftig, alleen het moeten inbrengen was psychisch heftig.
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  18. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Sterkte:cry:.

    Bij mijn missed abortion moest ik voor de curretage pillen nemen.. Dat heb ik niet gedaan, want ik vond het eng. Curretage is heftig, maar wel 'fijn'. Je gaat even slapen en na 10 min wordt je weer wakker zonder fysiek wat gemerkt te hebben. Blijft mentaal natuurlijk heftig.. Welke keuze je ook maakt.
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  19. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte. Je vraagt je af wat je kunt verwachten. Ik denk dat iedereen het anders ervaart, maar waarschijnlijk zal iedereen beamen dat je geduld op de proef zal worden gesteld. Bij mij hebben de pillen tot 2x toe niet voldoende gedaan - toen waren we inmiddels ruim 3 weken verder - en moest alsnog curettage worden ingepland. Nog eens 2 weken verder. Van de pillen was ik behoorlijk beroerd (zeker toen ik ze de allereerste keer oraal had ingenomen omdat ik vaginaal inbrengen psychisch niet aankon en ze hadden gezegd dat oraal ook kon. Echt..niet doen) De curettage was spannend maar viel alleszins mee. Helaas heb ik de pech dat de complicaties waar ze voor waarschuwen (ziekte van Asherman: verklevingen) zich hebben verwezenlijkt. Zwanger worden is nu niet meer zo makkelijk en ook niet zonder risico’s. Daarom zou ik toch eerst voor de pillen kiezen, ook al vond ik dat heftiger. Heel heel veel sterkte :(
     
  20. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank meiden, voor jullie reacties!
    Het is ook afwachten en spannend.
    Mijn gevoel zegt eerst voor de pillen kiezen en als dat niet werkt volgt automatisch een curretage. Het is allemaal wat.
    Ik hoop nog steeds dat mijn bloeding vanzelf op gang komt...
     

Deel Deze Pagina