Geen krant/ nieuws/etc

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien sta ik er alleen in maar ik volg geen nieuws, ik lees geen krant, kijk geen tv. Op het werk staat wel een radio aan maar geen tijd om er naar te luisteren. Online kijk ik ook nooit

    Zo hoorde ik deze week pas van gedoe in de USA en over het breit verhaal.

    Zijn er meer mensen zoals ik of sta ik er alleen in?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Ow nee dat zou ik nooit kunnen. Ik volg het nieuws op de voet. Heb ook 2 jaar journalistiek gestudeerd.
    Ik kan mij ook niet voorstellen eigenlijk dat je het niet mist? Niet benieuwd naar wat er in de wereld om je heen gebeurd?
     
    lies276, Chillin, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Ik kijk weinig nieuws maar wel online de kranten.
    Vind het wel fijn te weten wat er gebeurd in de wereld :)
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Nee dat zou ik niet kunnen maar wel willen. Ben vaak zo van slag van al het verdrietige nieuws steeds. Maar tegelijkertijd ben ik graag op de hoogte van alles dus me er van afsluiten zou me niet lukken.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  5. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee niet echt. Mede omdat ik zelf gewoon geen tijd heb om me ook nog eens druk te maken om andere dingen dan mijn gezin.
     
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Sinds een paar jaar volg ik het nieuws ook niet echt meer. Een of twee keer per week check ik even de hoogtepunten op een nieuwssite, maar dat is het ook wel.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Hmm ik heb dat juist anders. Hier ook al lange tijd veel zorgen om beide kinderen bv maar juist vind ik het besef belangrijk dat de wereld gewoon doordraait. En ook nog eens dat er nog ergere dingen in de wereld zijn, dat relativeert een hoop.
     
    A new day, lies276, DQueen en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Nee hoor, ik volg het nieuws ook niet. Sinds de geboorte van mijn dochters kan ik er niet meer tegen. Ik trek het mij zo erg aan wat er gebeurd dat ik er soms 's nachts van wakker lag. Op de een of andere manier duik ik er dan helemaal in (bijv een vermissing) en dat wil ik niet meer.
     
  9. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik volg het nieuws wel. Niet alles, maar ik vind het belangrijk om te weten wat er speelt in de wereld, en betrokken te zijn bij andere dingen dan mijn eigen wereldje.
     
  10. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Ik volg alles minder dan vroeger.
    Heb ook alle nieuwsapps van mijn telefoon gehaald, het leidde me af en maakte me vaak verdrietig, aanslagen en IS en Trump en altijd rottigheid.

    Ik blijf op de hoogte via de radio en ik kijk 's morgens altijd even op NU.nl.

    's Avonds kijkt mijn vriend meestal het journaal terug als de kids op bed liggen en kijk ik zo half mee.

    Helemaal zonder nieuws zou ik niet kunnen, maar echt alles volgen wil ik niet meer.
     
  11. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Ik krijg ook echt niks mee sinds de tweede er is. Eerst ik klaar ben s'avonds en voor de tv zit begint goede tijden. En is al het nieuws al geweest. En nee het interesseert me ook niet zo. Veel te veel ellende ook !
     
  12. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik volg ook weinig van het nieuws. Als er belangrijk nieuws is, hoor ik dat wel van mn man die het op de voet volgt. Ik zit op werkdagen bijna anderhalf uur in de auto, dan hoor ik de hoogtepunten wel..
     
  13. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Hier ook weinig nieuws. De hoogtepunten krijg ik mee van de radio in de auto. Als ik dingen op vang waar ik meer over wil weten, zoek ik het nog wel op.
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Idem.
    Ik vind het voor mijn algemene ontwikkeling ook belangrijk. Mijn wereld is de wereld, niet
    alleen mijn eigen kringetje.
    En ik heb een tiener in huis. Die groeit op in deze tijd. Ook voor haar wil ik goed op de hoogte zijn.
     
    lies276, amdaa, Fuddey en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik zou het eigenlijk moeten doen. Op wat voor manier dan ook het nieuws niet meer volgen. Ik trek het me zó erg aan. Vooral nieuws met kinderen.. dat drama in Oss. Dat jongetje in de put. Ik slaap er gewoon niet van! Ieder uur kijk ik naar updates. Om gek van te worden. :$
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor ik kijk het nieuws en ik lees ook de krant.
    Ik vind het belangrijk om te weten wat er in de wereld speelt.
    Natuurlijk zijn er weleens dingen die je raken zoals dat ongeval in Oss vond ik ook vreselijk maar ik kan het ook opzij parkeren.
    Ik vind het nieuws volgen toch ook een stukje ontwikkeling
     
    Zusterke en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben een ware nieuws junkie geweest. CNN stond soms de hele dag aan, kreeg overal pushmeldingen van etc. Dat is de afgelopen tijd wel minder geworden. Vooral door sommige site's of kranten met click bait waar ik zat van werd en dingen waar ik idd diep triest van werd en me erg aantrok.
    Toch vind ik nieuws te belangrijk om niet te volgen. Ik ben nu alleen selectiever geworden en probeer kwaliteit nieuws te volgen. Ook hoef ik niet meer overal bovenop te zitten en vind het niet meer zo erg om af en toe een verhaal te missen. Vooral op vakantie vind ik het stiekem fijn om even niets te volgen.
     
  18. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Ik volg het nieuws niet, kijk het niet en mis het ook niet.
    De media laat alleen maar alles van 1 kant zien, verdraaien de boel en is altijd negatief.
    No thanks.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier hetzelfde, dus meestal steek ik mijn kop in het zand en kijk ik zo min mogelijk nieuws.
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar vind je dan niet dat het als ouder ook je taak is je kind te leren over de wereld rondom hem/haar? Hoe doe je dat als je zelf niet weet of begrijpt wat er gebeurt?

    Om op de vraag te antwoorden: ik volg absoluut het nieuws. Kan me niet voorstellen dat ik dat niet zou doen.
     
    tuc, chrystel73 en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina