Geen melk willen drinken!

Discussie in 'Voeding' gestart door Duveldraakje22, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Sinds de verjaardag van Anouk zijn we overgestapt naar gewone melk. Eerst dronk ze dit gewoon helemaal op, maar na een aantal weken begonnen de problemen. We zijn al van fles veranderd, hebben t zowel koud als warm aangeboden, we hebben er ranja doorheen gedaan, maar mevrouw weigert pertinent de melk. Op de opvang drinkt ze wel wat melk, ongeveer een halve fles, maar thuis absoluut niet!
    's Morgens krijgt ze een pyamapapje uit de fles. Deze drinkt ze in een keer leeg (250 ml.) Daarna krijgt ze als ze thuis is rond 9 uur een flesje met ranja of een pakje drinken en haar fruit. Tussen de middag bij de boterham probeer ik wel melk te geven, maar dit vertikt ze. Ze drinkt wel bonomel of yogo. Maar eigenlijk heb ik het liefste dat ze melk drinkt zonder dat zoete erin.
    Moet ik dan weer terug naar opvolgmelk of heeft iemand nog tips zodat ze wel "gewone melk" drinkt?
    We hebben er al aan gedacht om eens de duurdere melksoort te halen, maar ik denk dat dit vrij weinig uit zal halen. Toch ga ik het wel proberen, misschien is ze gewoon een dure drinker :).

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  2. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    lust ze niet karnemelk? en anders met wat roosvicee erdoor heen!en anders blijven proberen! misschien lust ze het later wel weer! maar drinkt ze het in de fles of gewoon een beker?misschien drinkt ze het wel uit de beker!
     
  3. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier ook geen melkdrinker. Ze krijgt 's morgens bambixpap wat ik met 200cc gewone melk maakt. Dat eet ze met smaak op. Ze krijgt 's avonds na haar warme eten nog een kommetje biogarde. De rest krijgt ze water met een druppie diksap. Volgens mij krijgt ze genoeg zuivel binnen, dus ik maak me daar niet zo druk om. Komt later wel, als ze dingen beter begrijpt.
     
  4. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Dat kinderen vaak iets niet lusten kan een reden hebben. Melk is namelijk een product waar heel veel mensen overgevoelig voor zijn. (1 op de 3!). Ik ben ook helemaal niet zo'n melkvoorstander en ga na de eerste verjaardag van mijn zoon zoveel mogelijk alternatieven geven. Yoghurt, karnemelk en soyamelk zijn meestal veel beter te verdragen voor kinderen.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik ben het helemaal met migga eens. Ik ga dat idd ook doen. Ik ben zelf ook overgevoelig voor melk en drink het dan ook nooit, want je hebt het eigenlijk helemaal niet nodig. (kinderen overigens wel, maar andere vormen zoals yohgurt, karnemelk ed kan net zo goed.)
     
  6. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat Adine ook al aangeeft, probeer het in andere vormen oid te geven. Kaas op brood bijvoorbeeld, yoghurt/kwark als toetje. Ik geloof dat ze maar 300 cc nodig hebben per dag. Daar zit je echt zo aan. Opvolgmelk lijkt me echt niet nodig.
     
  7. Jootje33

    Jootje33 Actief lid

    7 mei 2006
    415
    1
    0
    ik denk ook dat je het gewoon moet blijven proberen.
    Ons zoontje vertikte het eerst ook om te drinken maar nu gaat het goed.
     
  8. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Helaas moest mijn zus afgelopen week met Anouk naar het CB omdat ik echt heel erg ziek was geworden de nacht van te voren (buikgriep). Maar zij heeft gelukkig die vraag wel gesteld en dit was geen probleem. Aangezien ze 's morgens al 250 ml drinkt en op de rest van de dag eigenlijk ook wel wat aan melk krijgt, zoals yogo, een danoontje en kaas op de boterham. Ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken dat ze niet voldoende binnenkrijgt.
    Wij zijn inderdaad ook niet van die melk drinkers, mijn vriend drinkt het liefste alleen yogo, en toch krijgen wij ook voldoende hiervan binnen.

    Heel erg bedankt voor de reacties!

    Liefs,
    Duveldraakje
     

Deel Deze Pagina