Geen menstruatie na stoppen met pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mensje, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mensje

mensje Lid

17 aug 2008
    6
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb hier al veel gelezen en op andere internetsites. Toch heb ik nog een vraag.
    Ruim 5 maanden geleden ben ik (23 jaar) gestopt met de pil, omdat ik graag zwanger wil worden. Na het stoppen met de pil ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel heb ik meteen na het stoppen een ontrekkingsbloeding gehad. Na ongeveer 3 maanden ben ik bij de dokter geweest waarvan ik een 10 daagse provera kuur heb gekregen om de menstruatiecyclus weer op gang te krijgen. Hiervan kreeg ik meteen na de laatste pil een paar dagen een beetje bruin/bloed verlies. Sindsdien (ruim 2 maanden later) ben ik nog steeds nooit een keer normaal ongesteld geworden. Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben. Dit heb ik meerdere malen getest.
    Mijn vraag is of dit vaker voorkomt en wat ik nu het beste kan doen. Ik vind het erg vervelend dat ik helemaal nog geen cyclus heb gehad.
    Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi mensje,

ja dat kan, en komt veel vaker voor. Het is heel vervelend omdat je niet weet waar je aan toe bent. Je lichaam kan wel een jaar nodig hebben om weer een normale cyclus te krijgen! Lees eens het artikel bovenaan deze pagina dat ik heb geschreven over stoppen met de pil.

Mirjam

3. mensje

mensje Lid

17 aug 2008
    6
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie! Ik had je artikel gelezen, maar vroeg het me nog af omdat ik ook al een provera kuur heb gehad en inmiddels nog niet ongesteld ben geweest. Ik heb jarenlang een zware pil geslikt en hoop dat het daar gewoon mee te maken heeft. Ik heb ook dingen gelezen over clomid. Zorgt dit middel ervoor dat er een eitje gaat rijpen? Misschien is dit ook een idee om eens te proberen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nou daar zou ik nog maar even mee wachten hoor. geef j elichaam gewoon de tijd, het is niet reeël om te denken dat je nu binnen no time zwanger wordt. Je lichaam mag een jaar ontpillen. Het is echt het beste om het die tijd gewoon te geven.

Mirjam

Deel Deze Pagina