Even als aansluiting op het vorige onderwerp. Ik ben benieuwd welke fiets jullie hebben als jullie geen moederfiets hebben. Hebben jullie dan ook gekozen voor www.moederstuur.nl? Ik zit gewoon heel erg te twijfelen. Ben bang dat ik over twee jaar weer een andere fiets moet kopen als ik een moederfiets koop (en ik wil /krijg geen tweede kindje)/ Advies???????????
Hoi, Ik heb géén moederfiets maar ik vind mijn fiets wel heel geschikt om met een kindje op te fietsen! Ik heb een Batavus Diva. Dit is een 'opoemodel' en het stuur is (dus) wat breder dan bij de meeste fietsen. De instap is ook relatief laag (niet zoals bij een moederfiets, maar toch) en er zit voldoende ruimte tussen zadel en stuur. Ik kan nog gewoon naar voren van mijn fiets afstappen zonder tegen het kinderzitje aan te knallen zeg maar. Het enige wat ik mis, en wat ik er binnenkort op ga laten zetten, is zo'n dubbele standaard.
Ik heb gewoon een "normale" fiets. Geen moederfiets en ook geen omafiets ofzo. Geen idee welk type, maar 't is een Gazelle. Ik heb er ook geen apart moederstuur bij ofzo, maar het gaat gewoon prima hoor. Ik heb echt nergens last van met fietsen en op- en afstappen.
Ik heb een oude (gepimpte) Gazelle opoefiets en dat gaat prima met een kinderzitje voorop. Voldoende ruimte om op en af te stappen en het stuur is ook breed genoeg. Het 'opoefiets standaard' is ook erg handig en aardig stabiel als je de kleine op de fiets wilt zetten.
Tja, dat is dan dus een kwestie van uitproberen. Maar jullie raden dus wel aan om een andere standaard erop te zetten?
Ik heb de Batavus persenal delivery bike (met krat voorop), verlengde bagagedrager en dubbele standaart. Er zit ook een stuur 'slot' op, waardoor je hem dus heel makkelijk kunt laden. Ideaal als ik naar mijn werk ga of nog wat boodschappen moet doen dat ik dus kind in zitje heb en nog ruimte in krat voor andere spullen. Hij heeft geen extra breed stuur, maar het gaat prima. Oke, nu met een dikke buik zo aan het einde wordt het wel wat krapper, maar het is nog oke te doen. Ik vind het echt een aanrader als vervanger van een mamafiets!
Ik heb ook gewoon een simpele gazelle fiets. Weet het type niet eens eigenlijk, 2e hands gekocht. Gewoon simpele stadsfiets met 3 versnellingen. Geen moederstuur, geen aparte standaard en dat gaat prima. Ik heb bij mijn ouders nog mijn "oude" fiets staan, een hartstikke goede batavus maar echt een sportief model met een vrij hoge instap en je zit vrij naar voren en dat is dus echt geen doen met stoeltje voorop.
Ik heb een fiets van Gazelle. Geloof type Medeo. Niks geen moederstuur of dubbele standaard. Geen extra lage instap of stuurslot. Toch is het allemaal prima te doen en heb ik nergens last van. Ik kan normaal op/afstappen, heb voldoende ruimte en stuur klapt niet om wanneer ik Jasmine in haar stoeltje zet. Denk dat er heel veel goedkopere alternatieven zijn dan de moederfiets.
Als ik alleen mijn dochter op de fiets heb, valt ie ook niet om met de gewone standaard hoor.. maar met de buggy erbij wordt het wat wiebelig.
Hai ik heb sinds eergister de batavus mabo deluxe dat is een fiets die je als moederfiets kunt gebruiken omdat de kinderzitjes er goed oppassen en hij zo'n dubele standaard heeft. De fiets heeft niet zo'n achtelijk groot stuur en is dus na het verwijderen van de zitjes gewoon lekker oke. Echt een aanrader op internet scheelt het zelfs 200 euro met de fietsenwinkel. Wat ik super aan de fiets vind is dat je het stuur ffies vast kunt zetten als je een kindje in het fietsstoeltje wilt zetten. Succes met je keuze.
Hier hetzelfde.. Deze fiets had ik al en hij was nog prima in orde. Vond het een beetje zonde om een andere te kopen..
Hier ook een 'gewone' fiets, een Gazelle Davos die ik al jaren heb. Geen enkel probleem met op en afstappen. Misschien koop ik nog wel een andere standaard, staat de fiets toch wat steviger als ik boodschappen in de fietstassen heb zitten en ik zet mijn zoontje in het zitje. Pas even nagevraagd bij de fietsenmaker hoe dat straks gaat met het achterzitje (heb een 'gammele' bagagedrager). Met een speciale beugel kan op iedere bagagedrager een bobike-achterzitje volgens de fietsenmaker.