geen ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stitch, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dit word de derde dag dat onze dochter geen ontlasting heeft.
    hoop dat t vandaag toch echt komt.
    maar hebben jullie misschien huis tuin en keueken tips waar ik miscchien een handje kan helpen.
    Ze eet slecht/niets van haar fruit en groente dus dat maakt het lastig.

    alvast bedankt,
    susanne
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ligt er een beetje aan hoe oud je kindje is maar ik heb gehoord dat een beetje olie in een flesje met water/sap wel kan helpen. Heeft ze er last van? Anders zou ik gewoon even de hap bellen om advies te vragen.
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Krijgt ze borstvoeding of de fles?

    Want bij borstvoeding kan het een aardig tijdje duren, helemaal als ze daarnaast bijna niets eten.

    Huisarts gaf hier aan als tips:
    - 2 eetlepels sinasappelsap
    - 1 tl olijfolie in de fles/drinken
    - pruimen
    - vezels
     
  4. schaapje84

    schaapje84 Fanatiek lid

    22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ligt er inderdaad een beetje aan hoe oud je dochtertje is.
    Lisa was nog klein 2/3 maanden kreeg borstvoeding en had maar 1 x in de week een poepluier.
    Toen ze wat meer voeding ging krijgen werd dit meer, alleen kreeg ze het een beetje moelijk om haar poepje te maken, je zag dat ze echt aan het persen was maar het lukte niet om dit er uit te krijgen.

    Het helpt wel om het buikje wat te masseren met de klok mee, darmpjes stimuleren.
    Bij lisa hielp het om als ik de luier deed verschonen beide bovenbeentje wat op te drukken tegen het buikje aan, soms lukte het dan toch om een poepje kwijt te kunnen.
    Als ze er echt last van had, deed ik wel eens met een wattenstaafje vol met wat olijfolie, een heel klein beetje bij het poepgaatje en net een klein stukje er een klein beetje draaien, zo stimuleer je de darmpjes een beetje (dit mag je alleen niet te vaak doen) gelukkig lukte het dan goed om een volle luier te maken;)
    Na een tijdje verdween het probleem vanzelf.
     
  5. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    met bv is het inderdaad niks om je zorgen over te maken.
    en anders werkt even temperaturen soms ook wel om iets op gang te brengen...
     
  6. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    idd hoe oud is je kindje?

    hier ook een moeilijke poeperd (17 maanden) wat erg goed helpt is gedroogde pruimen in een beetje water koken ..dat als thee geven. de pruimen gewoon pureren en als fruithapje geven. niet te vaak doen.
     

Deel Deze Pagina