Geen partner bij groeiecho.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vlindermoeder, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    #1 vlindermoeder, 30 jun 2020
    Laatst bewerkt: 30 jun 2020
    Mijn verhaal. Omdat ik voor de geboorte van mijn dochter een zwangerschap had van een kindje met een hartafwijking krijg ik altijd extra echo's in het amc.
    Met deze zwangerschap is er gelukkig niks mis met het hartje, maar de groei buigt af. Beentje en hoofdje was goed, maar buikje is p3. Maar daarvoor hoef ik niet onder controle bij het amc, maar regionaal, in ons geval tergooi ziekenhuis.
    Zelf maak ik mij niet heel veel zorgen, want het kindje word geschat op 2,5 a 3 kilo. En dat was bij mijn dochter ook en alles is prima met haar. En verder waren alle metingen keurig. Vruchtwater en de placenta, dus waarschijnlijk is het gewoon genetisch een klein poppetje.

    Lang verhaal kort. Vandaag moest ik naar tergooi, willen we naar binnenlopen mag mijn partner niet mee! Aan de telefoon is niks verteld, op de website waar ik mijn afspraken staan, staat niks. Meisjes bij de deur vonden het ook heel vervelend voor ons en hebben nog gebeld met de afdeling of er een uitzondering gemaakt mocht worden, maar helaas. Aan hun reactie kon ik ook merken dat ik niet de eerste was die boos was. Bij het amc mocht hij gewoon mee. Ik was zo verbaasd dat ik mijn afspraak afgezegd heb en mijn verloskundige gaat kijken of ik terecht kan in Amersfoort of Utrecht. Hoeveel moeite is het om als je belt voor een afspraak om patiënten daar ff op te wijzen. Of op je electronische afspraken kaart een link met de regels te zetten. Het gaat mij er niet om dat mijn partner niet mee mag, maar meer om het feit dat je dat pas bij de ingang hoort.

    Andere mensen mochten wel gewoon met zijn tweeën naar binnen, maar alleen bij gynocologie zijn de regels nog zo streng.

    Zo ff mijn frustratie er uit. Dat lucht op. Verloskundige belt net dat ik in Amersfoort terecht kan. Fijn. Want het vertrouwen in tergooi is helemaal weg.

    Ik had ook een hele rare afspraak. Om 8.30 in Blaricum echo en om 16.30 in Hilversum intake.
     
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mijn partner mocht juist bij het AMC niet mee. Was wel midden in de coronacrisis. In mijn eigen ziekenhuis zijn ze nog steeds heel erg streng. Ook geen partner mee bij de echo’s. Alleen als er hele belangrijke dingen zijn.
    Op vrijdag had ik amc gebeld of hij mee mocht. Dat mocht toen nog. Toen we op maandag daar zaten mocht hij ineens niet meer mee. Was die ochtend ingegaan. Hij moest wachten in de auto. En dat was zelfs nog een GUO echo waarbij ze ook kijken naar aangeboren afwijkingen.

    Ik moest er ook zelf achteraan of mijn partner mee mocht of niet. Dat vertellen ze je niet standaard helaas. Maar goed, wel vreemd dat het zo gelopen is. De maatregelen worden nu wel een beetje versoepeld. Gelukkig dat het ergens anders wel mogelijk is.
     
  3. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Hier in t lokale ziekenhuis mogen partners alleen mee bij de groeiecho (10weken) de 20weken echo en nog 1 aan t eind vd zwsp. En uiteraard de bevalling.

    ik moet morgen naar het AMC en manlief mag wel mee gelukkig!
     
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    @spannendetijden succes morgen. Bij het AMC moet je er ff aandenken dat de hoofdingang dicht is. Je moet parkeren in p2 en dan helemaal door het ziekenhuis. Dus als je denkt er te zijn ben je nog 10a15 min onderweg.
     
    spannendetijden vindt dit leuk.
  5. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    @MevrouwH bij ons mocht mijn partner niet mee bij 20 weken echo in amc, maar was vol in de coronatijd en ik had netjes een brief gehad. Groeiecho bij vlos mocht hij wel mee, bij amc extra echo wel en nu bij ter gooi niet. Is gewoon niet te volgen. Als je partner op 2 locatie 's mee mag, dan verwacht je bij nummer 3 dat het ook mag. Wat ik begreep is dat bij regionale ziekenhuizen partners alleen mee mogen bij 20 weken echo.

    Maar ja het is niet anders. Donderdag naar Amersfoort. Daar werd ik goed te woord gestaan en gaven ze aan dat partner ook niet mee mag. Maar nu weet ik het en kan ik mij er op voorbereiden. Kwam vandaag zo koud op mijn dak.
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ondanks voorgeschiedenis en high risk zwangerschap alles alleen moeten doen. Termijnecho, 20 weken echo, morgen groeiecho en weer alleen.

    K*t Corona.
     
  7. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    @zonnetje2015 inderdaad k#t corona. Ze willen dat mannen meer betrokken zijn, maar ze worden zo overal buiten gehouden zelf als het spannend is of het goed gaat met hun kind.
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ik vind het wel een beetje raar, je zegt op het aller laatste moment een afspraak af omdat ze niet goed gecommuniceerd hebben of je man mee mag ja of nee? :| Ik kan mij daar zo niks bij voorstellen, je wilt toch weten hoe het met je kindje gaat?
    Ik moest ook telkens alleen naar de groei echo’s en gesprekken over de bevalling in het ziekenhuis, tja...
     
  9. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    @Ysabella het ging vooral over de manier waarop. Dat ik pas bij de deur hoorde dat hij niet mee mocht. Helaas bij mijn eerste zwangerschap meegemaakt dat ik een echo kreeg en dat het niet goed was. Als je dat nieuws krijgt stort je wereld in. We moesten kiezen. Zwangerschap afbreken of door gaan, maar dan zou het kindje minimale overlevingskansen en levengenot hebben. Dus ik vind een echo altijd super spannend, als ze dan opeens mijn steun wegnemen raak ik wel ff in paniek.
    Morgen kan ik in Amersfoort terecht en vorige week dinsdag heb ik nog een groeiecho gehad.
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    @vlindermoeder

    Ik begrijp je wel, ik heb zelf ook een aantal keren totaal onverwacht slecht nieuws gehad en dan wil je daar niet alleen zitten.

    En dan de manier waarop! Als je je geestelijk had kunnen voorbereiden was het al heel anders geweest.

    En juist dat stukje communicatie is nou ook zo belangrijk als je slecht nieuws krijgt.

    Ik snap dat je daar op dat moment niet meer wilde zijn.
     
    vlindermoeder vindt dit leuk.
  11. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Dank je wel! merk dat ik nu toch wel zenuwen krijg/heb!

    gelukkig werd ik gister gebeld door AMC dat de afspraak qua tijd verzet is en toen vertelden ze me ook over de verbouwing idd en t parkeren bij P2
    Dus had al extra tijd ingepland want weet van ooit uit t verleden dat we ook daar stonden en aan de andere kant moesten zijn! Is idd ff wandelen.
    en had ook gister eind vd dag brief in de bus met vragen lijst en mooi boekje over de wijziging van parkeren/entree dus goed geregeld vanuit amc vind ik
     
  12. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    hier worden we eigenlijk juist heel goed op de hoogte gehouden, ook betreffende het zkh. Ik heb alleen voor de zekerheid extra nagevraagd of partner morgen mee mocht naar de GUO. Dat mocht en mochten ze de maatregelen verzwaren wordt er een uitzondering gemaakt vanwege de achtergrond en dat het voor mij lastig is om anders op de locatie te komen, ben sowieso al voor vervoer op hem aangewezen en binnen heb ik liever dat hij mijn rolstoel ondersteunt dan 1 van de gastvrouwen/mannen. Val zelf in de risicogroep en ondanks dat we medisch zijn lopen we dus bewust bij de vk ipv het zkh. Vk overlegd alles met de gyn en wanneer nodig hebben we een telefonisch consult. De verwachting nu is wel dat de kids, of in ieder geval de oudste, niet langs mogen komen na de bevalling in het zkh. Aan de andere kant gaan ze wel proberen te regelen dat mijn oom (terminaal) juist in het zkh langs mag komen na de bevalling omdat het zowel voor hem als de kleine als meest veilige wordt gezien en de kans zeer groot is dat hij op dat moment sowieso al in het zkh is.

    Is overigens een regionaal zkh maar dus zowel meedenkend als goed communicerend (dat is niet bij alle afdelingen onze ervaring overigens)
     
  14. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik loop bij bronovo/mch en daar mogen kinderen nooit mee en partner mag bij belangrijke afspraken/echo/slechte uitslag. Ze bellen altijd 24 uur ervoor om het nog te zeggen.

    Het verschilt per ziekenhuis en regio hoe ze het aanpakken maar inderdaad ik zou ook willen dat mijn partner mee gaat maar ik heb dan ook elke week een echo dus hoeft ook weer niet altijd maar 20wk echo dan handig ja
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ja dan begrijp ik je keuze. Wat erg dat jullie die keuze hebben moeten maken. :(
     
  16. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    Ik zit nu in de wachtkamer. Nog 10 minuten...... Het voelt hier in Amersfoort al veel fijner en vriendelijker.
     
    spannendetijden en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Hoe was de echo?
     
  18. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    Wat leuk dat je het vraagt. Goed! Het lijntje ging alweer omhoog. De waarde weet ik helaas niet meer. Over 2 weken nog 1x naar Amersfoort. Als het dan net zo goed is of beter mag ik terug naar mijn eigen verloskundige. Daar ben ik echt blij mee.

    Het ziekenhuis zelf vond ik ook erg prettig. Dus als het kan wil ik daar poliklinisch bevallen met mijn eigen verloskundige.
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar!
     

Deel Deze Pagina