Geen positief nieuws......

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Daisy1975, Feb 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pechvogel

pechvogel Actief lid

Mar 15, 2007
    335
    0
    0
    Hoi Daisy,

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Onze oudste zoon is overleden aan een hartafwijking, onze jongste zoon bleek na vele onderzoeken toch down te hebben (terwijl de nekplooi wel goed was). De nekplooi blijft een kansberekening. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. Ook volop ondezoeken. Deze zwangerschap lijkt er goed uit te zien.

Ik wil je veel sterkte toewensen. Ik ken het gevoel, waarom ik nu weer. Ik heb mijn portie toch al gehad. Overigens is de kans dat het wel goed is nog steeds vele malen groter dan niet goed! Onze zoon met down had een nekplooi van 1.8 mm. Dit lijkt dus binnen alle normen. Maar ook dat zegt dus niets. Laat je niet al te gek maken! Daar heb jij en je kindjes niets aan. De keuze die je daarna maakt als het fout blijkt te zijn, is er een die alleen jij samen met je partner kunt maken. Het is kiezen tussen twee slechte keuzes. Er is geen goede keuze.

Overigens heb ik voor de punctie gekozen omdat hierbij de kans het kleinste is op een miskraam en de uitslag het meest zeker. Daarnaast heb je bij een punctie ook meteen zekerheid over open ruggetje en open schedeldakje. Die info halen ze niet uit de vlokkentest. Je kunt vragen naar een snelle test. Dit heet een Fish test. Dan heb je in een paar dagen de uitslag over Down. In Nijmegen en Tilburg doen ze sowieso een snellere test. Daar hebben ze inmiddels een nieuwe methode ontwikkelt zodat je altijd in 3 dagen uitsluitsel hebt.

Dikke Kus,

Pechvogel

2. Ief

Ief Bekend lid

Oct 4, 2006
    531
    0
    0
    He meis, wat een naar bericht! Ik duim met alle macht voor jullie! Liefs

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Edne,nou dat zij nog 2 hele spannende weken voor jullie,pff...
    Ik hoop met heel mn hart dat alles goed is hoor!
    Ik duim voor je!

@Pechvogel,jeetje dan heb je idd ook veel voor je kiezen gehad zeg,wat kan het leven toch onredelijk zijn heh!
    Ik ben heel blij om te horen dat alles goed is met deze zwangerschap!
    Laten we heel hard hopen dat dat zo blijft!
    Dank je voor je info,we moeten morgen naar Nijmegen en tuurlijk willen we zsm meer weten..
    Ik ben sinds vandaag wel heel erg bang voor de punctie,bang dat het alsnog misgaat met onze zwangerschap..
    De kans op een miskraam is 1/200 en aangezien wij de laatste tijd veel die ene zijn maakt het me heel erg bang en onzeker..
    Jij veel succes met je zwangerschap meis!

@Iedereen dank je voor jullie medeleven,super!

Liefs Dais..

4. pechvogel

pechvogel Actief lid

Mar 15, 2007
    335
    0
    0
    Oh ja, Daisy. Onze gyn adviseerde om echt te wachten tot 16 weken met de punctie. De risico's op een miskraam zijn dan lager dan daarvoor. Bij mij was bij 16 weken niet mogelijk om een punctie te doen (placenta lag er voor) en moest ik een extra week wachten. Neem geen risico's. Die paar weken extra kom je ook wel weer door. Hoe moeilijk dat nu lijkt.

5. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Daisy: ik lees het nu pas. Jullie hebben ook wat zeg. Ook hier draaien de duimen.

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Wij zijn vandaag nog niet echt veel wijzer geworden.
    We hebben een uitgebreide echo gehad en daarop was alles goed,de gyn heeft ook alle organen nagekeken(in zoverre dat kon),wel een geruststelling dat dat iig wel goed is!
    De kans op down blijft nog steeds 1/35,we kunnen zekerheid krijgen door een vruchtwaterpunctie maar daar zitten ook risico's aan,de kans dat het mis gaat is 1/300,we weten niet wat we moeten doen.
    ALS we de punctie doen en de zwangerschap gaat mis,en uiteindelijk blijkt dat de kindjes wel gezond zijn,dat vergef ik me nooit meer!
    Iemand moet die ene zijn en wij hebben de laatste tijd wel gemerkt dat je opeens wel die ene kan zijn...
    STEL dat we het doen en er komt uit dat het id down is,wat dan?
    Laten we de zwangerschap afbreken,dat denk ik niet want je weet nooit in hoeverre het is,daar komen ze ook niet achter tot de geboorte!
    We hebben voor dit moment besloten om te wachten op de 20 weken echo,als daar iets uitkomt dan kunnen we alsnog zeggen doe toch maar die punctie..
    Moeilijk moeilijk!

Ze waren heel beweeglijk en we hebbeneen mooie foto meegekregen,ben echt zo verliefd en trots...

Liefs Dais..

7. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Dat lijkt mij ook een erg moeilijke keus. Ik denk dat jullie er zeker goed aan doen om te wachten op de 20 weken echo. Succes met alles en ik zal hier blijven lezen.

8. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

Sep 4, 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @daisy
    wat een k*tsituatie zitten jullie zeg
    waarom nou weer bij jullie
    he meid doe rustig aan en ook voor je mannetje
    ik denk dagelijks aan jullie waarom nou weer
    veel liefs debby

9. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    België
    Ik vind het vreemd dat ze bij jullie enkel over down spreken. Het kan nl ook een andere chromosomale afwijking zijn, bvb trisomie 13 of 18, syndroom van turner, .... Dit zijn afwijkingen die ik zeker graag op voorhand zou weten omdat deze toch wel zeer ernstig zijn.

Maar het is niet gemakkelijk, je moet het mij niet vertellen. Bij ons was het zo dat we het risico namen omdat de kans dat er iets heel serieus mis was veel groter was dan de kans op een miskraam. Maar dat is iets dat enkel jullie kunnen beslissen, niemand kan dat voor een ander beslissen.

Veel sterkte!

10. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Hey Daisy,

Ik kan me voorstellen dat je nu heel snel denkt dat jullie wel weer de pineut zullen zijn. Maar houdt het volgende in gedachte: na regen komt zonneschijn. En ook bij jullie gaat het zonnetje weer schijnen ook al ben je momenteel bang van niet ;). Nogmaals heel veel sterkte en het is een nare situatie en geeft je ook alle recht om boos en verdrietig te zijn hoor.

Ook voor de andere dames die in spanning zitten, heel veel sterkte en succes. Ook voor jullie hoop ik vanuit mijn hart dat jullie een gezond kindje ter wereld mogen brengen.

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    We zijn sinds vandaag heel erg aan het twijfelen geraakt,ik kan niet zo lang in die onzekerheid zitten dat weet ik nu al.
    Ik wil weten of het down is,zo niet wil ik gaan genieten,zo ja dan hebben we de tijd om ons voor te bereiden..

Ik denk dat we de punctie moeten doen,vanavond goed over praten met mn schatje..
    @EdNe,ja dat weet ik ook iet maar ze hebben echt gezegd dat het nu nog alleen maar om down gaat,de rest is in orde?
    Ze hebben afgelopen dinsdag alles nagekeken...

Thanks meiden!

12. Bartje

Bartje Actief lid

Jun 17, 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hey daisy,hier een berichtje van bartje.
    veel sterkte meid met wat je ook beslist,het zit je ook echt niet mee he.
    een dikke knuffel van bartje

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi daisy

wat ik je nu ga zeggen klinkt misschien heel gek maar ik denk namelijk dat het met je kleintjes allemaal goed is ik heb je foto's gekeken en 1 is iets kleiner als de ander, bij de uitgebreide echo was alles goed bij downsyndroom heb je meerdere afwijkingen dus daar groeit de kans weer mee dat je kindjes gezond zijn

ik zou je willen adviseren goed na te denken over die punctie want stel dat 1 kindje het down heeft en de ander niet wat zou je dan doen als je niets doet dus de kleintjes allebei laat komen en dat nu al weet hoef je de punctie niet te doen want is het toch een extra risico dat je neemt het zou zo unfair zijn als die punctie aantoont dat je kleintjes gezond zijn en het gaat wel mis het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden

heb vertrouwen in je lichaam ook al heb je zoveel meegemaakt niet vergeten dat merel* een prachtig en geweldig meisje was helemaal perfect en ooo zoo mooi, en niet vergeten dat de uitgebreide echo uitwees dat alles goed is met de kleintjes

nogmaals wens je heel veel sterkte en echt vind het zoo rot (netjes gezegd) dat uitgerekend jij weer in deze onzekerheid zit ik draai mijn duimen blauw voor jou je man en grote zus merel* dat alles goed mag zijn met (ik denk 2 jongens weet niet waarom gewoon gevoel haha) je kindjes

liefs nathalie ;)

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Bartje,dank je wel,erg lief!
    Hoe gaat het met jou nu?

@Mamaatjevan4,ik stel je woorden echtt op prijs dat moet je weten maar we hebbne er heel goed over nagedacht en hebben toch besloten om een punctie te doen.
    Waarom?
    Omdat we het niet trekken om zolang in onzekerheid te zitten,ik trek het nu al bijna niet en ik weet het draait nu niet om mij maar om mn kindjes maar..
    Ik denk zelf ook dat het wel goed zit maar lieve schat,ik heb te vaak naast mn gevoel gezeten dat is echt zo,ik kan er niet op vertrouwen ook al zou ik wel willen..
    Met dow hoef je niet altijd meerdere afwijkingen te hebben dat heeft onze gyn verteld dinsdag dus dat wil nog niks zeggen...
    Het is ook zo dat als 1 kindje het heeft het andere kindje ook moet hebben omdat ze identiek zijn..
    Ik weet dat er een risico aan zit,ik zou het ook heel graag anders zien maar het kan niet anders,stel dat we wachten en er zijn geen andere afwijkingen te zien bij de 20 weken echo dan zouden we moeten wachten tot de geboorte en dan pas weten of ze down hebben of niet,dat houden we echt niet vol....
    Neem mn verhaal niet verkeerd op want ik weet dat je het alleen maar met goede bedoelingen schrijft :thumup:
    Iig hartstikke bedankt meis...

Hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Liefs Dais...

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi daisy

ik begrijp je gevoel en nogmaals je moet doen wat je hart je ingeeft, maandenlang in onzekerheid zitten is natuurlijk ook niet niets en zorgt ook niet voor een zorgenloze zwangerschap

nogmaals meid mijn duimen draaien overuren speciaal voor jou en de 2 kleintjes en hoop echt met alles in mijn hart dat het allemaal goed uitpakt en je de komende maanden zorgeloos en lekker zwanger kunt zijn om over een aantal maanden je 2 kleintjes in armen te sluiten en lekker te kunnen genieten jullie verdienen het

hou ons op de hoogte en nogmaals ik blijf bidden je hele zwangerschap door

weet je al wanneer je de punctie laat doen of moet je nog een afspraak maken en er bestaat toch ook zoiets als een spoedpunctie dan hoef je geen weken te wachten op uitslag

die punctie kom je goed door echt gewoon na de punctie een paar dagen rustig aan doen lekker in je bed blijven en je laten verwennen

groetjes en een dikke knuffel nathalie ;)

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Dank je wel!
    Wat ben je toch een lieverd... :D

We hebben een afspraak gemaakt,20-02,dan krijgen we eerst een uitgebreide echo en dan een vruchtwaterpunctie...
    Heel spannend dus!De uitslag duurt 5 werkdagen dus dat valt wel mee heh!

Ik hou jullie op de hoogte!
    Liefs Dais...

17. havefun

havefun Bekend lid

Dec 19, 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    daisy, ik wil je heel veel succes wensen, met wat er ook uit de uitslagen komt en wat jullie hierna beslissen om te doen.
    ik ga in ieder geval meeduimen voor een positieve uitslag.

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey daisy

nog 8 dagen en ik blijf voor je duimen hoor dat alles goed mag gaan en dan gaan we aftellen voor die veelste lang durende 5 dagen en daarna kunnen we een klein feestje bouwen als alles goed blijkt te zijn

knuffel een nog steeds duimende en biddende nathalie [-o< [-o<

19. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hallo Daisy,

Ik zag je naam hier voorbij flitsen en ik dacht direct; Oh nee hè, niet weer..... Meid, zo kun je niet onbezorgd genieten zeg!

Ik leef heel erg met je mee, heel veel succes en sterkte de 20e!

Liefs Kari

20. christacarline

christacarline Actief lid

Jul 6, 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    hey Daisy,

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Ik hoop echt voor jullie dat de uitslag goed is en dat je dan kan proberen om van je zwangerschap te genieten. Ik denk aan je...

Liefs Christa.

Share This Page