Geen positieve ovulatietest na MA

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BethElisa, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Afgelopen februari hebben mijn man en ik helaas ons kindje met ruim 10 weken zwangerschap verloren. Het hartje was met 9,5 week gestopt, een missed abortion dus. Heel verdrietig, maar gelukkig zijn we er toch redelijk snel overheen gekomen en opnieuw gestart met proberen.

    Een stukje achtergrond info: mijn man is internationaal chauffeur en alleen in de weekenden thuis, het is dus best wel van belang om te weten wanneer mijn eisprong is. Voordat ik zwanger werd, had ik positieve ovulatietesten, maar sinds de miskraam is dit niet meer het geval. Ik ben hier wel voor naar de huisarts geweest, maar die was niet meteen bezorgd. Wel mag ik bij de gynaecoloog langs binnenkort om te checken of alles oke is.

    Binnenkort hoop ik dus sowieso wel antwoord te hebben op mijn vraag, maar toch ben ik heel erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ik word netjes na 30 dagen cyclus ongesteld (afgezien van afgelopen maand, toen was ik 4 dagen later maar begon wel op dag 31 al een beetje bruinverlies wat 4 dagen aanhield voor de menstruatie echt doorzette).

    Ik kan zien dat er iets of wat oploop is in de testen, maar die echte positieve test komt gewoon nooit. Al een half jaar lang niet. Wel heb ik iets of wat symptomen van een eisprong, zoals een beetje vruchtbaar slijm, of iets wat er op lijkt, zo nu en dan misselijk en ik ben geprikkelder.

    De keer dat ik zwanger raakte hadden we geluk en was het de eerste keer raak. Nu wil ik best geduld opbrengen, maar omdat ik geen positieve testen heb voelt het alsof we geen eerlijke kans krijgen. Ook is regelmatig klussen geen optie ivm het werk van mijn man.

    Hopelijk hebben jullie advies of antwoorden!
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Ik zou er even een maandje bij temperaturen, dan heb je ook al een beter idee of er wel een eisprong is geweest. Hoop voor jullie dat het snel raak ik!
     
  3. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw
    De keer dat ik temperatuurde ging ie ook alle kanten op.. maar kan het nog eens proberen
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik had nooit een knal ovulatie test. Bij mij bleef de test streep altijd lichter dan de controle streep. Na cyclus analyse op t ziekenhuis kwam naar voren dat ik wel een eisprong had. Dus ja, dat kan ook.
     
  5. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw

    Oh super! Heel fijn om te lezen dit
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Deed je het wel volgens “de regels”?

    Wel fijn dat je naar de gyn mag voor een check up.
     

Deel Deze Pagina