Geen positieve ovulatietest wel temperatuurstijging

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door deentjepeentje, 17 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Afgelopen maanden alleen ovulatietests gedaan en ook altijd een duidelijke piek gevonden, toch wilde ik ook graag proberen te temperaturen om iets meer inzicht te krijgen en nu doet mijn cyclus gek. Via mijn banner is mijn temperatuurkaart te zien.

    Hieronder wat feitjes op een rij die denk ik van belang zijn.
    - ik ben de afgelopen 4 dagen iets minder aan het snacken
    - ik test vanaf dag 14 2x per dag met een ovulatietest, met genoeg geconcentreerde urine
    - met dezelfde ovulatietests vond ik altijd wel mijn piek, al is deze vrij kort meestal
    - ik heb geen hele regelmatige cyclus al is er de laatste maanden wat meer regelmaat
    - ik slaap de afgelopen 4 dagen wat onrustig
    - ik ben niet ziek oid

    Als ik de negatieve ovulatietests weglaat uit FF zet hij een stippellijn op dag 15. Wat denken jullie, is mijn ovulatie al geweest of moet deze nog komen?
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Als ik jouw FF bekijk, ziet het er naar uit dat je ei vandaag of morgen komt en kan de stijging van je temp samenhangen mwt je LH piek.
     
  3. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Ja ik vond gisteren toch ineens een piek. Ik denk zelf nu dan toch (na heel veel lezen in te tenperatuurkaartjes topics) dat hij vandaag of morgen gaat springen. Ik hoop het.

    Thanks voor je reactie
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  4. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Hmm.. nu staat er een kruis, dus denk dan dat hij wel is geweest maar door die enorme piek voordat de eisprong geweest is lijkt de stijging heel sneu.
    Denken jullie dat het klopt hoe FF het kruis geplaatst heeft?
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ja. Want door de LH-hormoonpiek kan je temp ook ineens heel hoog zijn voor je eisprong. Haal je die piek denkbeeldig weg (dus niet echt je kaartje aanpassen hoor), dan zit je prima.
     
    deentjepeentje vindt dit leuk.
  6. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Dit is iets wat ik me af vraag! Ik zit op CD12 vandaag en heb sinds gister positieve ovulatietesten (action clearblue en sensitest) alleen mijn temp is juist gestegen, is dat mogelijk?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ja, ook hierbij kun je te maken hebben met een tempstijging door de LH piek.
     

Deel Deze Pagina