Geen positieve ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DBoer, 11 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Mijn man en ik proberen sinds oktober (2021) zwanger te raken en tot nu toe is het helaas nog niet gelukt. Ik lees al een tijdje mee met dit forum en dacht, laat ik nu toch eens voor het eerst een berichtje plaatsen en kijken of anderen mijn verwarrende ervaring met ovulatie(testen) herkennen en/of tips hebben:).

    Gemiddeld is mijn cyclus zo'n 29 dagen, al schommelt het ook wel eens wat tussen 28 dagen en 32 dagen (gebruik al lang geen hormonale anticonceptie meer).
    Op dit moment zit ik in cyclus nummer 4 van proberen. Vanaf cyclus nummer 3 ben ik gestart met het doen van ovulatietesten. De eerste ronde ben ik gestart met het doen van ovulatietesten van de action, gestart op cyclusdag 9 en doorgetest tot dag 19 (toen waren mijn 3 ingeslagen boxen op). Helaas geen piek of hoog LH kunnen vinden, de teststreepjes bleven allemaal licht en liepen ook niet op. Uiteindelijk werd ik die maand vrij laat ongesteld, op dag 33. Ik heb geen temperatuur gemeten deze maand, maar heb ook geen rekbaar slijm gemerkt en geen steken gevoeld wat zou kunnen duiden op ovulatie wat ik eerder wel eens heb gevoeld. Zelf vermoed ik dus dat ik deze maand gewoon geen ovulatie heb gehad (al weet ik niet of dat kan kloppen gezien ik uiteindelijk wel ongesteld ben geworden?).
    Testen cyclus 3.jpg

    In onze huidige (4e) maand heb ik tussen cyclusdag 7 en 18 getest met easy@home dipsticks. Deze keer werden de teststreepjes vanaf dag 12 donkerder, en het donkerst op dag 13, 14 en 15e de ochtend. Vanaf dag 15 in de avond werden de teststreepjes weer lichter. Als ik alle streepjes achteraf vergelijk is die van dag 13 op de ochtend voor mijn gevoel het donkerst, maar geen enkel streepje is even donker en zeker niet donkerder geworden dan de controle streep. Officieel gezien lees je dan overal dat je dit dan niet als positieve test kunt zien, wat zou betekenen dat ik weer geen ovulatie heb gehad. Of zou ik dit wel als mijn persoonlijke piek kunnen zien gezien het wel opliep en weer afliep daarna? Deze maand heb ik wel getemperatuurd en vanaf dag 15 is mijn temperatuur opgelopen (dag 14 stomgenoeg vergeten te meten:oops:) Daarnaast tussen dag 11 en 15 slijmerige en waterige afscheiding gehad en op dag 14 door de dag heen steken in mijn onderbuik gevoeld. Zou op dag 14 toch gewoon mijn ovulatie geweest zijn, ook al heb ik officieel gezien geen enkele positieve ovulatietest gehad?
    Testen cyclus 4.jpg

    Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wou het toch graag allemaal even kwijt. Nu de komende dagen nog even in spanning afwachten tot mijn NOD op (vermoedelijk) 17 januari. Wat zijn dat toch steeds een lange 2 weken zeg! Tot nu toe voel ik helaas nog helemaal niets en heb dan ook geen hoge verwachtingen (oké, vandaag stiekem getest, spierwit helaas, maar natuurlijk ook nog veel te vroeg), maar wieweet ;).

    Ik ben erg benieuwd of hier nog anderen zijn die mijn onduidelijke situatie met ovulatietesten herkennen, tips hebben, en of er ook mensen toch zwanger zijn geraakt zonder duidelijk positieve ovulatietest. Misschien geeft dat me dan toch weer een beetje hoop :).
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik zie op allebei de cyclussen niet echt een over duidelijke eisprong. Zoals je zelf zegt geen dikke twee strepen zichtbaar. Maar ze zijn opgedroogd. Volgens mij moet je ze binnen afleestijd lezen. Waren er toen wel 2 dikke strepen zichtbaar?
    Vindt de testen niet echt duidelijkheid bieden dus wat je zou kunnen doen, is eens testen met clearblue. Die werkt met een smiley en niet met streepjes wat dus voor onduidelijkheid kan zorgen.
    Ook altijd op het zelfde tijdstip testen. Zie nu veel verschillende tijdstippen staan namelijk.
    Succes in ieder geval en hoop snel dat je snel duidelijkheid hebt en zwanger mag worden.
     
  3. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Je moet ze inderdaad binnen 5 tot 10 minuten aflezen, ook binnen die afleestijd is geen enkele streep precies even donker (al scheelde het niet veel) of donkerder geweest dan de controlelijn. Eigenlijk qua verhouding wel hetzelfde als nu wanneer ze opgedroogd zijn, alleen dan wat meer een rode kleur i.p.v. paars.
    Ik zal mijn volgende cyclus mijn best gaan doen om meer op dezelfde tijdstippen te testen, al is dat soms wel lastig i.v.m. soms onregelmatige werktijden/tijden dat je thuis bent etc. en ook altijd rekening moet houden met dat je in de 2 uren voor het testen het liefst niet drinkt. Mocht ik komende cyclus weer niets duidelijks vinden zal ik eens gaan kijken naar de clearblue digitale testen. Hopelijk lukt het me dan wel een keer om mijn piek te vinden. Bedankt voor de tips in ieder geval :).
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.745
    1.322
    113
    Vrouw
    Zou wat langer doortesten. Je lf (tweede fase cyclus, vanaf eisprong tot menstruatie) kan korter zijn dan 14 dagen. Rond de 10 is ook normaal. Bij een cyclus van 33 dagen zou je dan rond dag 21/22 pas positief testen.

    Vruchtbaar slijm hoeft niet altijd duidelijk aanwezig te zijn, helemaal niet als je rond die periode seks hebt. Ook steken hoef je niet te hebben, zelf nooit gehad.

    je lijkt wel een mooie cyclus te hebben wat doet denken dat je wel degelijk een eisprong hebt. Zonder eisprong verwacht je geen of een erg lange cyclus.
     
    DBoer vindt dit leuk.
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Oh dat wist ik niet, ik dacht altijd dat de tweede fase altijd precies 14 dagen is en dat alleen het eerste deel verschilt in lengte, goed om te weten dat langer doortesten nog wat zou kunnen opleveren!

    Ik heb in 2018/2019 wel een aantal cyclussen gehad die erg lang waren (35 dagen, 37 dagen, 40 dagen en zelfs een keer 57 dagen). Dit was alleen wel in een tijd dat ik nog niet heel lang daarvoor was gestopt met de pil & dit was een erg stressvolle periode wat waarschijnlijk ook invloed heeft gehad. Sinds juli 2019 zijn deze lange cyclussen niet meer voorgekomen en zit het wel steeds tussen de 27 en 32 dagen, waarvan heel vaak ook nog eens precies 29. Aan de hand van die regelmatigheid zou je inderdaad wel verwachten dat ik gewoon eisprongen heb, maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik dit ook terug zou kunnen zien in testen zodat we wat inzicht kunnen krijgen wanneer we nou precies aan de slag moeten om een kans te kunnen maken. Ook zou me dat een stukje zekerheid geven dat mijn lichaam doet wat ie doen moet :) (voor in ieder geval het ovulatiestukje dan haha).
     

Deel Deze Pagina