Geen symptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door beebje082011, 19 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Deze week heb ik positief getest. Echter heb ik nog niet echt symptomen. Ik testte meer omdat mijn menstruatie zo verlaat was. Ik heb niet meer trek ofzo, geen misselijkheid, ik ben alleen wat moe...

    Mijn vorige zwangerschap werd een MA en daarbij had ik ook vrijwel niet door dat ik überhaupt zwanger was.

    Ik ben dan ook best bang om naar de eerste afspraak te gaan over een paar weken... :(

    Kan het normaal zijn dat je er zo weinig van merkt? Ik kan me dat bij mijn vorige zwangerschappen niet herinneren omdat de laatste zo'n 7 jaar geleden is.
     
  2. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Allereerst: van harte gefeliciteerd!! Wat de toekomst ook mag brengen, voor nu ben je zwanger en daar mag je best van genieten :).

    Tot en met de zesde week had ik ook 0,0 symptomen en eigenlijk vanaf deze week alleen nog een beetje extra vermoeid. Ik weet inmiddels zeker (door meerdere echo's) dat ik in verwachting ben van een (voor nu) gezond kindje met een mooi kloppend hartje. Dat je geen symptomen hebt, hoeft echt niets te zeggen!
     
  3. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel! :) Jij ook van harte!

    Heb je gelijk de vk gebeld voor een afspraak? Ik ben bang dat ik me, als er nog niet veel te zien is, ook weer ongerust maak dus ik had gedacht zo over een week of 3 te bellen.... maar zo onzeker deze periode... :(
     
  4. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Ben niet een hele goede graatmeter wat dat betreft omdat ik via de medische route zwanger ben geworden. Heb het ziekenhuis gebeld direct na de positieve test en ik had mijn eerste echo dus al met precies 5 weken en heb er nu al een stuk of zes gehad denk ik :|.
    Bij vijf weken zagen ze bij mij alleen de vruchtzak en een beginnende zwangerschap, vruchtje was nog niet te zien.
    Bij zes weken was wel het vruchtje al te zien, maar nog geen hartslag
    Bij zeven weken een mooi vruchtje en een stevig kloppend hartje.

    Als je weet dat je op niet teveel moet rekenen, hoef je je ook niet ongerust te maken. Dat was althans mijn theorie. Volgens mij doet de verloskundige overigens in een 'normale' situatie nooit een echo voor de 8 weken om te voorkomen dat je geen kloppend hartje ziet en daar onzeker van wordt.

    Bellen kan altijd al, maar de echo zullen ze denk ik niet direct inplannen. Succes met geduld hebben iig :). Hoop dat je iets gerustgesteld bent!
     
  5. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel :) Ja, ik ben alweer iets geruster eronder.... Het is inderdaad overmacht en een kwestie van geduld. Het hele proces is toch één groot wonder en we moeten er maar op vertrouwen dat het in de meeste gevallen goed gaat. Bij de vorige zwangerschap had ik er gelijk geen goed gevoel bij... Je wilt je alleen nergens op instellen nu het nog zo onzeker is.

    Laatst hoorde ik dat een vrouw helemaal niet misselijk e.d. is geweest, dat vond ik ook wel apart.

    Wel fijn dat je zoveel echo's krijgt hoor, je hebt toch het gevoel dat je dan minder tijd hoeft te overbruggen denk ik...
     
  6. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Eerst: gefeliciteerd!
    Ja hoor..ik ben op 1e Kerstdag achtergekomen dat ik zwanger was. Helemaal geen kwaaltjes! Niet misselijk..alleen moe ja. Ik ben nu inmiddels bijna 17 wkn. :) het komt allemaal goed!
     
  7. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Hier 3 zwangerschappen alle drie de keer aleen moe geweest.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Ja hoor dat kan, mn dochter zijn we 2.5 jaar voor aan t klussen geweest. Vervolgens bleek dat ik de kwart marathon liep met zn 2'en.

    Als je nou altijd afstanden loopt is dat niet zo boeiend, maar ik was dat duidelijk niet en ver ondertrained.

    Ik had die kwartmarathon echt NIET gedaan als ik ook maar énig idee had dat ik zwanger zou zijn.

    Achteraf was de sinaasappelcraving wel een ding, maar ik dacht dat mn lijf gewoon dat nodig had ivm trainen...
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gefeliciteerd!

    Hier voor de 3e keer zwanger en voor de derde keer: nergens last van.
    Merk nu wel dat ik wat vermoeider ben, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik er al 2 heb rondlopen en dat combineer met huishouden en een fulltime baan. Maar de zwangerschap zelf, daar ga ik weer fluitend doorheen.

    Wel heb ik andere irritante dingen. Denk aan spataderen en vanaf de 3e trimester slaap en eet ik altijd heel slecht omdat de buik voor mijn postuur dan altijd erg groot wordt. Mijn hele romp wordt dan baby en tsja, dat zorgt dan voor minder energie. Maarja, als dat het enige is.. dan mag ik dus eigenlijk helemaal niet klagen!

    Ik heb bij de 2e wel bekkenklachten gehad een tijdje, maar met voldoende rust en oefeningen is dit weer over gegaan!
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb bij al mijn zwangerschappen heftige misselijkheid gehad incl ziekenhuisopname vanwege uitdroging (HG) en bij deze zwangerschap nergens last van, vind het zelf ook zo onwerkelijk. Maar heb al twee keer een kloppend hartje gezien dus ik blijf positief:)
     

Deel Deze Pagina