geen testament, voogdij zelf op papier zetten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leeuwen77, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb helemaal geen zin om naar de notaris te gaan om vast te leggen bij wie Laura komt als er iets met ons gebeurt. Wij kunnen dat toch gewoon zelf thuis vastleggen met handtekeningen en onze ouders informeren. De notaris vraagt wel erg veel voor zo'n document!
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik vraag me af of zo'n document dan wel rechtsgeldig is als je het zelf maakt... ik volg ff deze topic :)
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik zat met het zelfde in me hoofd. ik noem het wel iets van een contract toch en als je diegene die je kinderen gaat krijgen ook laat tekenen dat ze er mee eens zijn zou het dan mogen. ik weet het ook niet hoor maar heb er ook overnagedacht.
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet niet of het in hetzelfde straatje valt, maar de oma van mijn vriend heeft op zelf op papier gezet wat er met haar moet gebeuren als ze komt te overlijden en naar wie de erfenis gaat. Een paar handtekeningen eronder etc. Toen ze eenmaal was overleden werd dit papiertje wel als 'officieel' beschouwt....

    Is er niet iets waar je dit na kunt vragen? Ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk, want dan gaan wij het ook op deze manier doen. Een notaris is echt veeeeeeeeeeeeeeeel te duur en dat geld kunnen we op dit moment écht niet missen!
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dan is het niet rechtsgeldig. Notaris kost € 400, dat valt toch wel mee?
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik vind 400 euro anders een klap geld!
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
  8. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    als je het zelf op papier zet is het niet rechtgeldig.
    wij moetsen toch naar de notaris omdat we ons huis hadden verkocht en een nieuw huis hadden geklocht en hebben het meteen gevraagt.

    als je het goed wil regelen moet je het echt in een testement vast laten leggen bij de notaris.

    het kost wat maar je hebt er wel wat voor
    succes.

    groetjes susanne
     
  9. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heb laten vastleggen bij de notaris. Je betaalt het maar 1 keer. En het is de rest van je leven geldig die verklaring. Mijn schoonzusje werkt bij een notaris en die heeft mij verteld, in prive sfeer, dat het niet geldig is, omdat er dan teveel getouwtrek komt tussen familie. En dat willen we niet toch? Je komt dan met rechters en advocaten. En dat is veel duurder volgens mij.

    Groetjes Sonja
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja, maar als beide fam. ondertekenen dat ze ermee akkoord gaan is er toch niets aan de hand. Er staat bij postbus 51 dat als er geen akte is hij de beslissing neemt! Dus als mijn ouders met een document van ons aankomen moet dat voldoende zijn. Tevens neem ik aan dat de rechter nl verkiest boven venezuela als leefplaats voor de kleine. Maar als we naar de notaris moeten als we ons huis verkopen zullen we hem daar dan ook maar gelijk laten opstellen.
     
  11. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Yep, daarom kan je het beter vast laten leggen bij de notaris
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je het niet bij een notaris vastlegd kan één van de belanghebbenden je papiertje zo bij de rechter aanvechten. En stel je eens voor dat er maar met é'n van jullie tweeën iets gebeurd, en de overgeblevene wil iets anders dan je ouders!
     
  13. Nou de notaris valt best wel mee,heb een testament laten maken waarin staat bij wie jaydienne mag blijven wanneer er iets met mij gebeurd.

    Heb hiervoor 150 euro betaald,en er is helaal niet gekeken naar hoeveel ik verdien enz.

    Misschien dat het zo meevalt omdat ik in den haag woon ofzo?
     
  14. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Het kan voldoende zijn maar als er maar 1 persoon dwars ligt (al is het een verre neef die je al 100 jaar niet gezien hebt, bij wijze van he) dan heb je wel een probleem. Dan moet je naar de rechter en zou zelfs je kleine tijdelijk in een opvanghuis geplaatst worden. En dan misschien ook niet het thuis dat jij bedacht had. Maar het is niet alleen de zorg maar ook de finacien die je moet vastleggen. Zeker bij een eigen huis komt er waarschijnlijk toch een kapitaal vrij. Wie mag daar over beheren en wanneer mag je kleine dat zelf?
    Het is idd een hoop geld maar je wil je kleine en je nabestaanden toch niet ook nog eens met die ellende opschepen. Goed gaan shoppen waar het voordelig kan en dan toch wel laten doen hoor. Is het aller beste.
     
  15. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Het kan voldoende zijn maar als er maar 1 persoon dwars ligt (al is het een verre neef die je al 100 jaar niet gezien hebt, bij wijze van he) dan heb je wel een probleem. Dan moet je naar de rechter en zou zelfs je kleine tijdelijk in een opvanghuis geplaatst worden. En dan misschien ook niet het thuis dat jij bedacht had. Maar het is niet alleen de zorg maar ook de finacien die je moet vastleggen. Zeker bij een eigen huis komt er waarschijnlijk toch een kapitaal vrij. Wie mag daar over beheren en wanneer mag je kleine dat zelf?
    Het is idd een hoop geld maar je wil je kleine en je nabestaanden toch niet ook nog eens met die ellende opschepen. Goed gaan shoppen waar het voordelig kan en dan toch wel laten doen hoor. Is het aller beste.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Volgens mij is het ook niet rechtsgeldig. Dat soort dingen heb ik ook maar liever goed geregeld. Vraag eens wat prijzen op bij verschillende notarissen, er zit veel verschil tussen. En wie weet heb je nog wel meer dingen vast te leggen, kun je dat meteen doen en kost het vaak ook minder in combinatie.
     

Deel Deze Pagina