Geen toeschietreflex elektrisch kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Neilia, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Van de week heb ik de freestyle van een vriendin geleend in de hoop mijn kolf opbrengst te verhogen.
    Maar sindsdien kreeg ik geen toeschietreflex meer.
    Ik heb buikgriep gehad dus weet het daar aan en bleef het tussen de voedingen door proberen maar er gebeurde niks.
    Neusspray gehaald bij de huisarts en weer proberen... niks.
    Met mijn eigen swing kwam er ook geen toeschietreflex en met mijn handkolf ook niet.

    vanochtend weer geprobeerd na de ochtend voeding.
    Met de freestyle kwam er niks op welke stimulatie stand ik deze ook zet het haalt niks uit.
    Dus toen mijn handkolf weer gepakt en ik kreeg zowaar gelijk een toeschietreflex.
    Maar daar blijft het ook bij.
    ik krijg 1x een toeschietreflex en dan is het klaar.
    hier door kolf ik maar 45ml uit 2 borsten.

    Ook geprobeerd om 1 kant elektrisch te kolven en de andere kant met de handkolf.
    De kant van de handkolf krijgt een toeschietreflex maar de andere kant niet.

    Ik snap er echt helemaal niks meer van.
    Live drinkt ze 10min per kant effectief en hoor ik haar constant melk doorslikken.

    Volgende week moet ik weer gaan werken en moet ik dus zorgen dat ik minimaal 2 flessen van 120ml heb.
    Dat zou betekenen dat ik 6x moet kolven om dat bij elkaar te krijgen.
    dat word dus echt helemaal niks.

    iemand tips?!
     
  2. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Foto of kledingstuk van dochter al geprobeerd? Zodat je echt aan haar denkt bij kolven? Dat hielp mij heel erg (helaas nog wel 6 maanden nadat ik gestopt was met borstvoeding geven :roflmao:)
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja filmpjes kijken of ik leg der naast me werkt ook niet.
    Visualiseren dat ze aan de borst drinkt tijdens het kolven doet ook niks.
    Helaas
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Andere kolf? Ik heb de ardo en die heeft geen automatisch programma. Voor toeschietreflex kan zelf vacuüm en tempo bepalen. Net als bij handkolf zeg maar dat je zelf voelt wat het beste is.

    Ik kolf vanaf zijn geboorte hiermee, heb zelfs geen prof kolf nodig gehad om het op gang te brengen
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De ardo calypso?
    Die zou dan misschien wel idealer zijn voor mij.
    Heb jij dan een dubbele of enkele?
     
  6. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Heb je al geprobeerd de andere borst te kolven als zij aan het drinken is? Ik begrijp dat het niet heel veel oplost aangezien ze aan beide kanten drinkt, maar misschien kan je het kolven zo weer op gang brengen.. ik duim voor je!

    En als t nou echt niet lukt, maar even die 45 ml mengen met kunstvoeding en deze week proberen of ze dat drinkt? Dan kan ze wennen aan de andere smaak.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja die idd en dubbelzijdig.
     
  8. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Wij zijn aan het beginnen onze zoon te laten wennen aan flesjes. Ik heb een Haakaa kolf (zo’n siliconen vacuüm ding) die ik aan de borst ‘hang’ waar hij niet aan drinkt en zo kolf ik bijna elke voeding +- 50 ml voor een voorraadje! Misschien helpt zoiets bij jou?
    Moet wel zeggen dat ik gister voor het eerst gekolft heb toen hij niet dronk en dat ook goed ging (+- 100 ml uit beide borsten) dus weet niet of het voor jou dan zal werken..
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    de opbrengst is dan hetzelfde
    Elektrisch gebeurd er dan nog altijd niks.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ga straks even naar de babypark, zie dat zij ‘m hebben.
    Hopelijk werkt een andere kolf dan wel.
     
  11. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Heb je al goed met de standen gespeeld? Ik had bij mijn dochter dat ik opeens met de freestyle amper kon kolven. Had m altijd op dezelfde standen staan (geloof 6 in de eerste fase van 2 minuten en dan op 7). Maar opeens lukte het niet meer. Toen ging t wel als ik startte op 3, na een minuut op 4 overging (als er wat druppeltjes waren) en als t dan goed op gang was, dan kon ik over naar 5 of 6.

    Verder moest ik ergens tussendoor ook opeens andere schilden hebben... Was de maat opeens niet meer goed.
     
  12. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Super stom zeg. Hopelijk werkt een andere kolf! Wel zonde als je die moet kopen. Kan je er niet eentje huren via organisatie? Dan kan je desnoods meerdere proberen en heb je minimale huur als t niks is... als t werkt kan je m even huren en als het alleen met die gaat is kopen nog een optie! Maar misschien koop je er net zo lief eentje dat kan natuurlijk ook!
     
  13. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Ik zou niet een andere kolf kopen, ik schat de kans niet zo hoog dat het met een andere kolf ineens wel lukt. Mocht je het toch willen uitproberen, dan zou ik een kolf huren. Dat zijn ook krachtigere kolfapparaten. Verder wellicht contact opnemen met een lactatiekundige voor tips.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    inmiddels contact met een lactatiekundige.
    Die heeft wat tips gegeven dus die ga ik vandaag eerst maar even uitproberen.
     
  15. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    @Lotion hopelijk gaat het snel beter met de tips van de lactatiekundige.
     
  16. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Mijn lactatiekundige adviseerde de elektrische kolf van ardo (calypso). Die heeft een stand die net als de baby eerst heel vlug je toeschietreflex probeert op te wekken. Zodra die is gestart zet je hem vacuüm met een andere stand. Bootst zo goed mogelijk de techniek van je baby na. Werkt hier super, ik krijg er met een handkolf niks uit.
     

Deel Deze Pagina