Geen verlenging in mijn zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 2de leg, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ben dus bijna 37 weken zwanger en sinds 3 weken met verlof.

    Gisteren belde mijn manager om te zeggen dat zij hebben besloten om mijn contract niet te verlengen.
    Vraag me niet waarom, geen idee. Met alles wat er privé speelt ben ik helemaal lamgeslagen en dit totaal vergeten te vragen.

    Daarnaast verwacht ik ook totaal geen eerlijk antwoord. Het is niet zwangerschap gerelateerd. Meer dat ik mijn mond open trek en mijn manager al 9 jaar een ja knikkers team aan het vergaren is.

    Nu loopt mijn zwangerschapsverlof tot 16 april en mijn contract tot 1 april.
    Ik heb al uitgevogeld dat ik de laatste week van Maart WW moet aanvragen.
    Maar ik kan nergens terug vinden of dit dan per 1 april ingaat of per 14 april ivm zwangerschapsverlof.

    Iemand enig idee?
     
  2. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als je verlof loopt tor 16 apr en je contract tot 1 april, zou je contact moeten opnemen met de ww.
    Want vanaf 1 april zou je wazo via de ww moeten gaan. En dan moet je dus ww aanvragen met een wazo aanvraag voor de resterende dagen.
    Althans dat denk ik.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Het zit volgens mij in het aanvraagformulier. Ik had ook zo'n batterij aan vragen op die UWV pagina. Ik moest die papieren invullen omdat ik ziekgemeld was bij de bevalling van mn zoontje met 15 weken.

    Dat valt technisch gezien weer onder ziektewet maar doet best zeer, uitgerekende datum, bevallingsdatum...in elk geval kwam ik daar een mega lading variaties in tegen voor allerhanden regelingen.

    Beste wat je kan doen is denk ik even bellen als de website onvoldoende aangeeft. Per 1 april ga je in elk geval ziek uit dienst (sorry zo noemen ze dat nu eenmaal).
     
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Vervelend joh... Beste is om ff te bellen met uwv denk ik...
     

Deel Deze Pagina