Geen vleesetertje

Discussie in 'Voeding' gestart door MissMom, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Mijn dochter van 19 maanden is absoluut geen vlees eter en nog nooit geweest.
    Wel vind ze worst lekker, smack door de pasta van rund of kip en zo af en toe een hamburgertje maar een gehaktbal of rundvlees of kip vind ze niet lekker, ze heeft daar gewoon niets mee.
    Ze eet veeeeeeel liever vis en dit krijgt ze dus ook best vaak dan door de weeks maar mama eet ook wel eens graag vlees he en dan doe ik jus van vlees door haar avondeten zodat ze naar mijn idee toch nog wat van die vetten krijgt.
    Groenten en fruit is ze ook supergek op en brood eet ze ook graag.
    Al met al eet ze erg gezond en ook ruim voldoende dus mist ze toch niets als ze geen vlees eet verder?

Bedankt alvast.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.031
    453
    83
    Vrouw
    Volgens mij zit in vlees veel eiwitten. Maar dat kan je volgens mij ook wel opvangen door een gekookt eitje ofzo.
    Ze eet ook geen plakje kipfilet ofzo? Vis is toch ook goed om te eten? Volgens mij zijn er ook hier moeders te vinden die vegetarisch zijn: wellicht hebben die hier meer verstand van?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vlgs mij gaat t vooral/ ook om de ijzervoorraad als je het vlees mist. En dat zit denk ik minder in vis. Kun je niet ook peulvruchten kiezen of heb je al gedacht aan valles achtige vleesvervangers? Mijn zoontje vindt ze best lekker! (we houden zelf ook niet zo van vlees).
    Maae ik denk idd dat de vegetariers onder ons je een beter antwoord kunnen geven.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn dochter van inmiddels 3 jaar is nog steeds geen vleeseter. Af en toe een heel klein hapje maar verder echt helemaal niet, ook niet op brood. Ze is verder kerngezond dus zal wel goed zijn zo.

5. tulip

tulip Niet meer actief

je zegt, ze is gek op brood, eet ze daar wel vleeswaren op?? Dan zou je plakjes kipfilet/ham/gebraden gehakt door het eten kunnen snijden.

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik zal ff spreken als 24-jarige vegetariër die nooit vlees gegeten heeft... ;)
    Ik wilde als kind dus ook geen vlees, ik at wel veel vis, net zoals je meisje dus.
    Mijn moeder was zelf vegetariër en kan dus goed zijn dat ik dat vlees niet moest omdat ik het "in de buik" ook nooit gehad had.
    Zij heeft me dan gewoon lekker laten eten zoals zij deed, veel groenten, granen en vis. Ook peulvruchten zijn een echte must! Bonen in gelijk welke vorm moet ze toch zéker ééns in de week.

Vlees is absoluut geen must, onze voorouders hadden maar één keer om de zoveel tijd vlees omdat ze het moesten jagen! Het zou trouwens ook voor volwassenen beter zijn om minder vlees te eten. Elke dag is eigenlijk veel te veel.

Let erop dat je meisje voldoende zuivelproducten eet, kaas en eitjes ook. En verder dus lekker aanvullen met groenten, rijst, pasta, aardappelen, etc. Over die vetten hoef je je geen zorgen te maken, vette vis is er ook he ;) gezonde vetten dan nog! Die vindt je niet in vlees... en zeker niet in worst ;)

Succes en liefs!

aanvulling; ik ben en was altijd kerngezond! :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je ijzer kun je ook uit volkorenproducten e.d. halen. Vooral als je het combineert met appelstroop op het brood (heel goede bron van ijzer) en als snack gewelde gedroogde abrikoosjes.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat die jus maar zitten hoor. Op vlees VETTEN zit geen mens eigenlijk te wachten, die zijn niet zo goed voor je aderen, en verder is het vooral zout.
    Vis is juist heel goed voor je! En mensen kunnen prima zonder vlees. Kijk eens als ze wat ouder is wat ze van tahoe en tempe vindt. Dat zijn uitstekende bronnen van proteine.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En dan geen melk erbij drinken, maar sinaasappelsap.
    Melk remt de opname van ijzer, Vitamine C bevorderd deze

(dit maakt normaal niet zoveel uit, maar misschien in dit geval wel)

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bedankt lieverds!
    Ik maakte me toch best een beetje ongerust over het feit dat ze dus bijna geen vleesproducten binnenkrijgt en worst of smack tel ik niet mee als vlees eigenlijk en dacht dat er altijd een richtlijn van ..... gram per dag?
    Ze eet super gezond voor de rest en erg gevarrieerd.
    Ik laat vleesjus dan ook maar zitten voortaan ;)
    Bak in vloeibare croma en zonder zout mijn vlees dus ik dacht dat ik daar dan toch op z'n minst goed aan deed om dan maar wat vleesjus te geven ivm vitamine en vetten maar dat hoeft dus helemaal niet en nu kan ik weer zout op mijn vleesjes doen.
    Op brood krijgt ze vaak vega leverpastei en vega filet american dus dat is vleesvervanger toch? Tis gemaakt van tofu toch?

@thelady, hihi zou grappig zijn als je daarom vegetarier bent geworden omdat je moeder dat toen ook was.
    Hier gaat het niet op iig van wat ik at in de zwangerschap dat lust mijn kindje buiten de zwangerschap niet.
    Ik was nooit gek op standaard hollandse pot en heb me wezenloos eraan gegeten in de zwangerschap en wat lust mijn dochter niet?! Hollands prakkie haha.
    Ze heeft een paar weken terug voor het eerst met smaak broccoli geprakt met gekook aardappel en geraspte kaas gegeten dat ik er versteld van stond maar daarna toch liever weer haar pasta met groenten ipv aardappel haha.
    Ach blijf het proberen af en toe ;)

@Dirksmama, mijn dochter lust geen zoetigheid op brood dus stroop gaat m niet worden.

@Deepfreeze, melk krijgt ze smorgens bij haar brood maar laat ze tegenwoordig helemaal staan maar goeie tip van sinaasappelsap, dan gaat ze dat krijgen.
    Is verse dan het beste he neem ik aan? En zal ik dat aanlengen met water?
    Zal ze het niet erge zuur krijgen van sinaasappelsap?

Nogmaals bedankt allemaal

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje drinkt gewoon verse puur. Dat gaat prima, vind hij erg lekker. Die uit pak kan ook wel, maar daar zal misschien iets minder VitC in zitten.
    Aanlengen heb ik in het begin wel gedaan, half om half, maar hij heeft nooit last van het pure gehad..

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het gewoon proberen en kijken hoe ze er op reageerd.
    En anders maak ik er een smoothie van met ander fruit erbij als sinaasappelsap toch net iets te is voor der.
    Heb nog geen smoothies gemaakt met sinaasappels dus is ook weer variatie ;)

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @missmom, zou me er idd geen zorgen om maken! Als ze verder lekker goed eet is er eigenlijk niks aan de hand! En stiekem hoop ik zelfs op een kindje als het jouwe :) heb er altijd een beetje moeite mee als ik heel jonge kinderen biefstuk enzo zie eten. Gewoon door mijn overtuiging hoor ;)

De allerbeste smoothie vind ik; één appel, één banaan en flink wat sinaasappelsap. Zo simpel maar zooo lekker!
    Ook veel beter dan gewoon fruitsap omdat de vezels er in zitten!

Veel plezier met je meid!

Deel Deze Pagina