geen voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ydNEW84, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydNEW84

    ydNEW84 Actief lid

    19 sep 2015
    326
    1
    0
    Wat fijn dat ik hier mijn vraag kan stellen.

    Bij mijn eerste dochter heb ik de eerste 3 maanden goed borstvoeding kunnen geven, op een gegeven moment merkte ik dat ze honger bleef houden, dus ben ik gaan bijvoeden met kunstvoeding.

    Uiteindelijk overgegaan op alleen kunstvoeding.

    Mijn 2e werd geboren, er zat genoeg melk in mijn borsten maar mijn kleine kwam niet aan, ze viel alleen maar af. We hebben met de kraamverzorgster alles geprobeerd maar uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben toen overgegaan op kunstvoeding.

    Nu ben ik van de 3e zwanger en ik zou graag weer borstvoeding willen geven, maar ik hoop dat het dit keer wel goed komt.

    Hoe zou het komen dat mijn melk niet genoeg voeding heeft?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik denk niet dat je melk niet voldoende voeding geeft. Het heeft vaak te maken met alle dingen er om heen. Hoe ben je bevallen, met hoeveel weken zwangerschap. Hoe fit was je kindje de eerste twee weken, hoe dronk het: heel effectief, beetje afwachtend of juist inactief. Het kan ook zijn dat je kindje de voedingsstoffen nog niet goed op kon nemen. Ik zou de volgende keer direct een lactatiekundige inschakelen en niet aanrommelen met gewicht en productie.
    Beter nog: schakel van te voren een lactatiekundige in. Kijk wat mogelijk is met je verzekering. Soms kun je een pakket afnemen of krijg je meer vergoed dan een consult kost. Dan kun je meer op maat afnemen.

    Zelf werk ik met regelmaat met gezinnen waar het een eerdere keer niet lekker liep: we spreken dan al tijdens de zwangerschap af, zodat we alles door kunnen spreken. Vaak krijg je dan inzicht in waar je aandachtspunten liggen voor een volgende keer. Ook geef ik je duidelijke handvaten mee voor direct na de bevalling, dag 1 en 2. Vaak spreken we dan af dat ik ook op dag 2 of 3 zelf al even kom kijken om te zien waar je vragen hebt. Wanneer er ergens zorg is hebben we korte lijnen en kunnen we direct schakelen. Ik spreek meestal een fixed bedrag af met ouders waarbinnen ik zo vaak als nodig kom. (met een max) Dit werkt heel goed.

    Kijk wat mogelijk is binnen jouw regio. Wanneer je op rij-afstand woont wil ik je ook graag begeleiden hoor.
    Succes!
    Geniet van deze zwangerschap ook!
     

Deel Deze Pagina