Geen vruchtbaar cervix slijm????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marjan72, 12 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo meiden,

    Ik ben al een tijd aan het meelezen op verschillende forums, maar ik heb tot op heden nog niet iets kunnen vinden dat lijkt op een antwoord op mijn vraag. Vandaar dat ik een nieuw onderwerp begin.

    Ik begrijp nl. dat je aan je cervix slijm kunt zien dat je vruchtbaar bent. Je zou er dan "draden" van kunnen trekken en het moet op rauw eiwit lijke. Ik heb het idee dat dit bij mij niet komt rond de vruchbare periode en ben daarom bang dat ik misschien niet vruchtbaar ben.

    Zijn er meer vrouwen die dit kennen of hier ervaring mee hebben?? Ik zou er graag over praten.

    Groeten Marjan, 33, inmiddels de 4e cyclus ingegaan (en wordt nu beetje dpri)
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Je hoeft ook niet last van slijm te hebben hoor.

    Sommige vrouwen hebben het wel en anderen hebben het weer niet.
    Dat verschilt van vrouw tot vrouw denk ik.
    En ookal heb je dat draderige "vruchtbare"slijm dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je in je vruchtbare periode zit.
    Ik zou als ik jou was er niet al te veel op letten.
    Je bent ook nog niet zolang bezig , geef het nog even de tijd

    succes
    Groetjes
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat het van vrouw tot vrouw scheelt hoeveel dat is. Heb er zelf nooit overdreven veel van moet ik zeggen. Ik moet ook goed kijken hoor in deze periode of ik het heb.

    Na 3 rondes hoef je echt nog niet te wanhopen de meest vrouwen raken zwanger tussen ronde 3 en ronde 12.
    Ik zag dat je al over de 30 bent, dat kan ook een reden zijn waarom het wat langer duurd.

    succes
     
  4. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Heee, super dat jullie zo snel reageren. Bedankt. Jolanda je hebt gelijk, ik ben inderdaad nog niet zo lang bezig. Ik heb alleen wel een beetje een reden om iets extra angstig te zijn dat het misschien niet lukt.
    Ik ben onlangs geopereerd aan een voorstadium van baarmoederhalskanker. Na onderzoek bleek dat waarschijnlijk nog steeds een aantal onrustige cellen aanwezig zijn. Deze toestand heeft mij en mijn man doen besluiten niet te lang te willen wacten met kids, vandaar gestopt met de pil en vol aan de slag, zeg maar. 3 oktober moet ik naar gyn voor uitstrijkje, dan zal blijken hoe het er voor staat. Ik zal hem ook mijn ongerustheid melden.

    Bedankt nogmaals voor de reacties.

    Liefs Marjan
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik duim voor je marjan!
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb ook nooit last gehad van dat slijm.

    Ik wens je heel veel succes toe Marjan!
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik ga natuurlijk ook voor je duimen de komende tijd!!
    Maar mag je wel zwanger raken nu?
    Ik weet eigenlijk niet wat de stappen met zulke dingen zijn.
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er voor de volle 100% voor gaan.

    Sterkte de komende tijd, en ik hoop dat die onrustige cellen rustig geworden zijn en dat het maar snel raak mag zijn!

    liefs
     
  8. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Heel veel succes toegewenst. Ik ben in ronde 10 zwangergeworden. dus er is nog alle hoop. En houd er rekening mee dat het bij de meeste stellen wel een jaar kan duren, maar het is zeker niet verkeerd om je hart te luchten bij de gyno
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik herken het zo ook niet van dat slijm hor, voor mijn gevoel ziet het er altijd hetzelfde uit. Ik wens je veel sterkte de komende tijd, groetjes
     
  10. il3

    il3 Lid

    18 aug 2005
    15
    0
    0
    adm. medewerkster
    Gelderland
    Dat slijm heb ik ook iets over gelezen. Maar wil je een beetje zekerheid over je eigsprong (bij een onregelmatige cyclus) begin dan met temperaturen. Iedere ochtend voor het opstaan. Dan heb je snel in een grafiekje inzichtelijk wanneer je het beste kunt klussen. Als je na een jaar nog niet zwanger raakt en je gaat het circuit in dan vragen ze daar toch ook om. Maar zover komt het waarschijnlijk niet eens. Maar neem er wel de tijd voor. Het moet allemaal ook maar net kloppen op moment x. Alleen dat is soms wel frusterend als sommige mensen met een vloek en een zucht al zwanger raken. Maar geniet gewoon lekker van het vrijen!!
    Veel succes ook binnenkort bij de gyn!
     
  11. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    bij een onregelmatige cyclus is het niet handig om te tempen,want dan zie je pas achteraf wanneer je eisprong is geweest,en ben je waarschijnlijk te laat
     
  12. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Meiden,

    Bedankt voor jullie adviesen.

    Il3: tempen doe ik al sinds twee cyclussen terug en ik gebruik zelfs ovutesten om de vruchtbaarheid te bepalen. Ik ben hier al snel mee begonnen, omdat ik toch een aantal factoren heb die een zwangerschap moeilijk kunnen maken (baarmoederoperatie, 33 jaar, 16 jaar pilgebruik en 18 jaar gerookt, sinds pilstop ook hiermee gestopt en gaat goed!) Vadaar dat ik alle middelen wil benutten om die kans die ik heb, wel te kunnen pakken.

    1 van die dingen is dus ook dat cervixslijm herkennen, maar dat heb ik dus niet. Mijn cyclus is niet extreem onregelmatig (26, 25 en 28 ), maar toch. Ik weet in elk geval zeker dat ik ovuleer en ik ben 1 van de vrouwen die de eisprong (extreem) kan voelen.
    Ik ben in deze cyclus nu begonnen met Teubisbloemolie, dat ga ik gebruiken tot na de eisprong. Heb ik ook al goede berichten van gehoord (tja, alles proberen he) ;)

    Echt super al jullie reacties en jullie meeleven. Vind ik echt helemaal geweldig en het geeft je ook het gevoel dat je niet de enige (zeurpiet) bent zeg maar :rolleyes:

    Liefs Mar.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Zeurpieten kennen we hier niet hor. Wat is teubisbloemolie precies, heb er nog nooit van gehoord. Groetjes
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Marjan,

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je angst hebt voor "moeilijk" zwanger worden. Om je een klein beetje een hart onder de riem te steken: mijn zus is op haar 33 ook aan een beginstadium van baarmoederhalskanker ge-opereerd en maakte zich ook zorgen (ook vanaf haar 14 aan de pil en stevig roken) Haar arts heeft gezegd: 't zal misschien niet meteen de eerste cyclus raak zijn, maar ik wens je veel succes! 9 maanden later heeft ze een kern gezond dochtertje gekregen.

    Wie weet zie je het nu wat geruster tegemoet.
    Wat betreft Teunisbloemolie.... geen idee waar dat goed voor is. Met massage-olie kun je wel je man in heel goede stemming brengen ;);)

    Groetjes van Kiki
     
  15. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo meiden,

    Bosengel: bedankt voor je bericht. Dat geeft de burger moed zulke positieve berichten. Dat doet echt goed om te horen. Ik hoop voor mij dat het ook gaat lukken (als het even kan misschien nog iets eerder dan 9 maanden), maar als het 9 maanden wordt dan heb ik natuurlijk helemaal niets te klagen. Dat is nog maar 5 maanden en wat is nu 5 maanden op een heel mensenleven, Bovendien ben ik dan nog steeds 33. Alleen dat wachten elke maand :( , dat maakt dat het zo lang lijkt te duren.

    Die Teunisbloemolie heb ik goede berichten over gehoord. Het zou in elk geval kunnen zorgen dat je een regelmatige cyclus krijgt (nou valt dat bij mij wel iets mee, maar toch) en dat je minder last krijgt van PMS. Het wordt zelfs gezegd dat je eicel er beter van wordt, zodat die meer kans op bevruchting heeft. (tja, valt te proberen toch? ) Na de eisprong stop ik er wel weer mee, want heb ook gelezen dat het weer niet goed zou zijn voor de innesteling, dus dan maar het zekere voor het onzekere nemen toch? ;)

    Meiden ik vindt jullie reacties echt super. Ik ben ook helemaal :D dat er dergelijke forums bestaan hoor.

    Groetjes Mar.
     
  16. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Het is dus Teunisbloemolie en niet teubisbloemolie zoals ik eerder had getypt zag ik.

    :oops: , sorry, typefout. Ben niet zo'n type-miep :oops:
    Maar dat hadden jullie denk ik al wel door.

    Liefs Mar
     
  17. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Wij lezen heel makkelijk over dat soort dingen heen hoor ;)
    Het gaat om de vraag en het antwoord, niet om de schrijfwijze ;) (mij was het niet eens opgevallen hahaha! :)
     
  18. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo allemaal,

    Dat is fijn om te horen Beppie. Ondanks dat zal ik toch beter proberen op te letten..

    Zijn er verder nog meer dames die ervaring hebben met cervixslijm? Ik zou er toch wel wat meer ervaringen over willen horen. Dus ook dames die zwanger werden zonder ooit iets gezien te hebben van doorzichtig draden trekkend slijm :oops:

    Zijn er verder ook dames die ervaring hebben met Teunisbloemolie? Ook jullie ervaringen (goed en slecht) hoor ik graag.

    Tot later,

    Mar
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Sory, geen ervaringen mee, liefs
     
  20. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo, ben ik weer eens.

    Ik wilde toch even vertellen dat mijn controle uitsrijkje bij de gyn een PAP1 gaf, dit betekent dat alles helemaal goed is zoals het moet zijn. Ook heeft de gyn een inwendige echo gedaan en alles ziet er goed uit daar binnen :D De eierstokken zijn goed, geen verstoppingen etc, dus prima. Hij kon zelfs zien dat ik de eisprong had gehad. Dit klopte want 2 dagen later was daar de :evil: (helaas). Ik zit nu dus inmiddels in ronde 5.

    Nu zou niets meer in de weg hoeven te staan om zwanger te worden. Ik ben alleen vergeten te vragen aan de gyn over het slijm, dus daar ben ik nog steeds niets wijzer over geworden, helaas.

    Ik gebruik nu in mijn 5e cyclus opnieuw Teunisbloemolie, ik zou nu ook al de eisprong moeten hebben volgens ovutest (gister en eergister positief, vandaag negatief), maar ik heb er nu echt goed op gelet, mijn cervixslijm blijft dik en droog/cremeachtig en ik kan er al helemaaaaal geen draden van trekken. Ik weet het niet meer hoor. Het gekke is dat mijn temp ook nog niet omhoog is gegaan. Misschien heb ik geen eisprong deze keer (kan dat als ovutest wel positief is?? :( ) Ik heb eisprong ook niet gevoeld, denk ik (gister wel beetje buikpijn gehad, maar niet zoals anders, zou ook door Teunisbloemolie kunnen komen dat het minder pijnlijk is misschien).

    Tjeemig wat ben ik ook een twijfelachtige en onzekere troela, ik wordt moe van mezelf, sorry dames voor mijn getater :rolleyes: , maar moest het even kwijt.

    Liefs Marjan,
    en als jullie antwoorden hebben voor mij dan hoor ik het graag hoor.
     

Deel Deze Pagina