Geen wacht maand na mislukte ivf, ervaringen?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Toggie12, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toggie12

    Toggie12 Lid

    1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Kort ons verhaal. Helaas is onze verste terugplaatsing uit ivf 1 niet goed blijven plakken. Wel licht positief maar helaas misgegaan. Nu gaf de assistente aan dat er een verplichte wacht maand is, ivm mogelijke cystes. Mijn arts belde vandaag en toen ik aangaf dat ik hier vooraf niet van de op de hoogte was en ik wederom even mijn verwachtingen moest bijstellen gaf hij aan dat we wél door kunnen en mogen. Er is een echo gepland om te kijken of er geen cystes zijn en dan evt terugplaatsing in natuurlijke cyclus.

    Wat is verantwoorder, de cryo’s zijn te kostbaar om te verspillen. Is de wacht maand verantwoorder of is er geen probleem als ik geen cystes heb?

    Groetjes,
     
  2. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk dat het weer een verwerking is als je hier niet van op de hoogte bent.

    De wachtmaand na een verse terugplaatsing is heel gebruikelijk maar vooral omdat je lichaam dan kan herstellen van alle hormonen en terugkomen in de eigen cyclus. Ik heb nog niet gehoord dat dat vanwege cystes is.

    Je cyclus kan de keer na zo'n hormonen behandeling ook anders zijn dan je gewend bent, ik zou een maand wachten.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor wachtmaand, ik denk dat t ook niet voor niets is dat eigenlijk zowat alle klinieken de ronde na stimulatie en gebrek aan zwangerschap t inzetten als rustmaand. Je lichaam verdient ook even de rust na al dat gewrld
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Een rustmaand is beter voor het herstel van je lichaam en dus ook qua kansen voor een cryo. Wellicht niet helemaal wat je wilt horen maar ik zou die rust gewoon nemen.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  5. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb bewust gekozen voor geen wachtmaand na een mislukte verse tp, die was toen raak, helaas ging het wel mis later vanaf de 6de week, wat altijd kan gebeuren.
    Mijn gyne gaf aan dat het eigenlijk niet moest, zeker als de pickup zonder veel problemen verlopen was..
     
  6. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik heb 2x een cryo tp gehad direct na een verse tp. 1x niet zwanger, 1x wel. Is met 9 weken een MA geworden, maar dat had niets te maken met het niet hebben van een rustmaand. Uit wetenschappelijk onderzoek is niet gebleken dat een rustmaand echt nodig is of beter voor je kansen dan direct door. Veel vrouwen ervaren zo'n verplichte rustmaand als weg zwaar omdat je dan niks kan. Conclusie van veel onderzoeken is dus dat er geen bewijs is dat een rustmaand echt werkt, maar wel psychisch behoorlijk belastend kan zijn. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Zelfs t.a.v. direct nog een stimulatieronde doen is geen bewijs dat de resultaten minder zouden zijn als is dat wel een enorme aanslag op je lijf en psyche en zou ik daar persoonlijk niet voor kiezen.
     
  7. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Toen we bezig waren voor ons zoontje gold deze regel toen niet. Mijn cyclus was toen wel ineens langer, maar dat was geen probleem, ik mocht evt zelfs pregnyl gebruiken om te zorgen dat terugplaatsing voor onze vakantie zou lukken. Niet zwanger geworden overigens
     
  8. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig. Hier ook standaard verplichte wachtmaand na een verse terugplaatsing en miskraam. Je lijf krijgt toch een opdonder (na stimulatie, punctie en ook door een miskraam kan je lijf even in de war zijn).

    Ik zou jezelf die rust gunnen (mentaal en lichamelijk). Het blijft persoonlijk, maar ik vond mijn eerste IVF poging (ook al ging die volgens het boekje!) achteraf gezien toch spannender dan gedacht en enige rust en ruimte hebben mij goed gedaan.

    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina