Fijn dat het nog steeds een meid is. Een vriendin van mij zou een jongne krijgen (gezien met 16 weken) en krijgt nu dus toch een meid (volgens 20 wk echo) Monique waar ben je? Of ben je zo aan het genieten van je kleine dat je ons vergeet? Ja ronja klinkt echt stoer 2 boxen in huis. Toen ik dat las hed ik echt zoiets van wooow. En dinsdag trouwens, leuk. Word het een groot feest of hou je het klein.
Haha. Ons huis, tsja. Het is vooral ook wat apart ingedeeld. Vroeger was het een groot 'pakhuis' waar de schepen hun ladingen bewaarden. Ligt dus aan het water ook. Maar je komt binnen in de hal, meteen en trap en dat is dan de 1e verdieping. Met de slaapkamers, badkamer, toilet, keuken en eetkamer. In de eetkamer is een trap naar boven waar de woonkamer en mijn kantoor zijn. Ik wil onze zoon in de box laten slapen, in de woonkamer. Maar ik ben ook veel in de eetkamer en keuken. Om dan de baby boven te laten liggen vind ik niet fijn (de woonkamer is 19m lang dus te groot om de kleine te kunnen horen). Vandaar in de eetkamer nog een box. Maar kom gerust eens op visite. Leuke Geertgen-meeting. Haha. Fijn dat de echo goed was Kim! Toch een geruststelling.
Monique, je maakt t wel heel erg spannend!! Hoe is het nou? Kunnen we al een nieuwe wereldburger verwelkomen???
Hoi allemaal hier monique typ even via foon van vriendin die nu in zkh op bezoek is ik ben afgelopen donderdag om 13.04 uur mama geworden van mijn zoontje kyan hij woog toch nog 2690 gram nu wel afgevallen tot 2400 gram hij ligt nu nog op couveuseafdeling drinkt niet goed aan de sonde en monitor ivm laag zuurstofgehalte hij moet nog even blijven ik mag dinsdag naar huis snelle maar zware bevalling geweest als ik thuis ben vertel ik alles en reageer ik op iedereen groet Gr monique
Gefeliciteerd met Kyan, Monique. Ik duim enorm dat Kyan zal groeien en het goed doet! Jij sterkte met het herstel van de bevalling. Geniet van het moederschap.
Gefeliciteerd met je zoontje. Mooie naam trouwens (mijn dochter heet Kyana). Hopelijk is hij snel van de couveuse afdeling af. Mag je trouwens niet bij hem blijven op de couveuse afdeling?
Rustig hier, alles oké met iedereen? Ik ben gisteren getrouwd. Was een geweldige dag. Wel heel veel gestaan, als in bijna de hele dag. En dat is te merken. Gelukkig nog een heel beweeglijk kindje maar heel veel rugpijn en harde buiken. Iets minder fijn. Vandaag hadden we gelukkig een rustdag en morgen gaan we vier daagjes in een hotel genieten. Morgen alweer 29 weken. Gaat bizar snel...
Hoi allemaal, Allereerst enorm bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben in middels afgelopen dinsdag weer thuisgekomen, maar helaas moet Kyan toch nog even in het ziekenhuis blijven. Dat vond ik echt hele heftig. Ik naar huis en mijn mannetje in het ziekenhuis achterlaten. Afgelopen zaterdag op zondagnacht heeft hij namelijk een flinke terugval gehad. Tijdens het drinken liep hij blauw aan en zijn zuurstof daalde enorm verschillende keren. Ze hebben toen besloten hem terug te leggen aan de monitor. Gelukkig heeft hij vanaf maandagochtend niet zo'n dusdanige dipjes meer laten zien en mocht hij gisterochtend eindelijk van de monitor af. Ook is hij teveel afgevallen (woog met zijn geboorte 2690 gram, en zijn laagste gewicht was zondag 2370 gram). Gelukkig is hij weer iets aangekomen en weegt hij inmiddels 2450 gram, maar dat is toch nog te weinig. Ook heeft hij een sonde omdat hij zijn flesjes niet leegkrijgt omdat hij nog erg moe en verzwakt is. Hij moet dus nu nog aankomen en laten zien dat hij 7 voedingen zelfstandig zonder sonde kan drinken en dan zou hij mee naar huis kunnen. Even duimen dus dat dat snel zal zijn, want het is erg stil in huis zonder hem. Mijn bevalling is super snel maar ook heftig verlopen. Om 8.45 uur zijn de vliezen gebroken en had ik 3 cm ontsluiting. Om 12.00 uur bleek ik nog steeds 3 cm ontsluiting te hebben, maar wel enorme weeen. Uiteindelijk heb ik toen toch maar besloten voor een ruggeprik, ook al was ik daar op tegen. Op de OK net na het zetten van de ruggeprik bleek ik 10 cm ontsluiting te hebben, dus dat binnen een half uur. De ruggenprik heeft dus niet aangestaan en we moesten met spoed terug naar de verloskamers. Tussen de weeen door snel even van brancard naar bed en in 3 minuten persen was Kyan er. Echt heel bijzonder hoor. Ik houd jullie op de hoogte. Ik zag trouwens dat Cilek ook op 7 juni is bevallen van een zoontje. Wel erg toevallig zeg. Ronja jij nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Heb je ene leuke dag gehad? Verder de rest heel vel succes met jullie zwangerschap en hopelijk kunnen jullie ook snel gaan genieten.
Hey meis, Zo das wel heftig geweest dan!! En nu nog!! Hoe gaat t nu met de kleine man?? Balen dat hij nog moet blijven; maar aan de andere kant; daar hebben ze alle medische zorg die hij op dit moment even nodig heeft!!! Daarna lekker aansterken bij moeders!!! Fijn dat ie er is!! Geniet er maar lekker van meis!!! Wauw ronja, gefeliciteerd met t huwelijk!! Hoe was de grote dag!!?? Vertel eens?? Hier Druk aan de klus geweest weer in ons nieuwe huis!! Nu begint t echt ergens op te lijken!!! Keuken is vandaag geplaatst, en de badkamer schiet ook echt al op, alleen nog ff kitten en poetsen, en tis klaar!! T word prachtig allemaal ons huisje!! Dit weekend zullen we er voor het eerst in slapen!! dan is het beneden nog niet af; maar wel de 1e verdieping; dus kunnen we slapen en douchen! Eten kan ook wel, de keuken staat; alleen nog nieuwe pannen want we moeten op elektra koken! Dat gaat ff wennen zijn voor iemand die altijd op vuur heeft gekookt Zaterdag gaan we de babykamer halen!! leukkkkk!!! hopelijk zet manlief hem dan ook gelijk in elkaar!!! Dat zou toch wel fijn zijn!! Nou lady's ik ga slapen; morgen weer druk aant klussen en k merk dat k toch mn rust hard nodig heb Xx
@Kim: Dank je voor je reactie. Het is inderdaad allemaal hele heftig geweest en nog. Gisteren werd me nog gezegd dat als Kyan goed zou gana drinken zonder sonde en aan zou gaan komen dat hij dan snel mee naar huis zou mogen. Vandaag heb ik ene gesprek met de kinderarts gehad en heeft ze toch haar woorden terug moeten nemen. Het is duidelijk nog te vermoeiend voor hem om zijn flesjes leeg te krijgen en aan te komen. Zo was hij toch weer afgevallen vandaag. Ze hebben nu dus besloten om toch weer terug te gaan naar 8 voedingen en echt alles wat hij laat staan met de sonde bij te geven. Hij moet nu echt aan gaan komen. de arts vindt hem nog te verzwakt en vermoeid om ene uitspraak te doen wanneer ik hem mee mag nemen. Ik snap ook el dat hij nu in het ziekenhuis het beste op zijn plaats is, maar ik vind het super moeilijk om hem daar steeds achter te moeten laten. Daarbij had ik eerlijk gezegd mijn kraamtijd helemaal anders voorgesteld. Maar goed, ik hoop maar dat Kyan snel wat aankomt en zo wat meer energie krijgt om zijn voedingen zelfstandig te gaan drinken. Ik ga zo weer naar hem toe en dan hoop ik echt dat hij even wakker is zodat ik na zijn voeding even lekker met hem kan gaan knuffelen. Helaas kon ik hem vanochtend ook niet in bad doen. De vpk gaf aan dat ook dat nu echt te vermoeiend voor hem is en hij moet echt alle krachten sparen om te gaan drinken. Het is zo frustie. ben ook even helemaal aan het eind van mijn latijn. Ennee..... is je babykamer opgehaald en in elkaar gezet? Ik ben erg benieuwd eigenlijk. Hoe gaat het verder met je zwangerschap?
Jaa snap k dat je je kraamtijd anders had voorgesteld!!! Helaas is het even niet anders ze doen alles wat goed voor hem is in het ziekenhuis!! dus dat is in ieder geval wel een fijne geruststelling!!! Voor je het weet is hij lekker thuis bij jou!!! En sterk genoeg om wel alles te kunnen..!! Maar voor nu, moet ie nog even aansterken!!! Komt echt goed meis!! Voor jou is dit erg moeilijk! Dat snap ik direct, maar strax weet je niet beter dat ie lekker bij jou thuis is!! Hoop dat hij snel sterk genoeg is om met je mee naar huis te kunnen!!! Hier staat t babykamertje sinds vandaag!! Tis ergggg leuk geworden allemaal, nu langzaam bij beetje de rest van alle spulletjes aanschaffen!! Buik nog steeds niet extreem zwanger ogend... Maar goed dat er een baby inzit is een feit! Alleen ziet de buiten wereld dit niet heel erg maja ineens groeit het!! Nu maar gaan slapen; morgen om 06.00 uur er uit!!! -.-' Meissie hou me op de hoogte hoor hoe het gaat!! En anders stuur je maar een pb'tje!! *knuff*
ik b het ook gevonden monique gefeliciteerd met de kleine man hopelijk doet hij het al wat beter en mag hij snel bij je thuis zijn ons meisje is nu 14 maand oud en vrijdag ga ik voor de nieuwe iui naar het geertgen wij willen dus een brusje voor maaike
Helaas rondom Kyan nog niet veel veranderd. Hij zit ook nog steeds ruim onder zijn geboortegewicht, dus hij moet echt nog aankomen. Normaal gezien is dat niet heel erg, maar omdat Kyan toch ana de lage kant zat wat betreft zijn gewicht vinden ze dat ook heel belangrijk. Juist als hij groeit krijgt hij energie en dan lukt het leegdrinken van zijn flesjes waarschijnlijk ook. Nu heeft hij nog steeds de sonde erg hard nodig. Ze kunnen dan ook niet echt omhoog qua hoeveelheid, want dan zou hij meer via de sonde krijgen dan zelf kunnen drinken. Verder moet hij ook nog terug naar 7 voedingen per dag ipv 8 om mee naar huis te mogen. Al met al toch verschillende factoren waardoor hij toch nog even in het ziekenhuis zal moeten blijven helaas. Hij heeft gewoon tijd nodig en die moeten we hem geven. Gisteren lag er trouwens wel een leuk cadeautje (voor vaderdag) in zijn bedje. Ze hadden hem wat aangepast omdat Kyan geen vader heeft zoals jullie weten. de nachtdienst heeft wel even werk gehad met alle kindjes, maar het resultaat mag er wezen. Ze hadden een blad uitgeknipt met daarop een badkikkertje en het voetafdrukje van Kyan. Ik heb dus het 1e zelfgemaakte cadeautje al gekregen. Ik vond het echt super leuk en attent van de verpleging. Kim ook ik had helemaal geen buik eigenlijk. Ik heb trouwens afgelopen week op de weegschaal gestaan en ik blijk zomaar 22 kg lichter te zijn dan aan het begin van mijn zwangerschap. dat is dus ook nog eens mooi meegenomen. Monica hele veel succes met het nieuwe traject wat jullie weer inslaag voor een brusje. Echt super leuk
ik vind het ook leuk maar ook wel erg eng om weer de molen in te gaan ik had tijdens mijn zwangerschap ook helemaal geen buik je zag het bij mij alleen als ik een buikband omdeed ik was ook zoveel afgevallen wel 25 kilo
Jeetje meis! Hopelijk groeit ie gauw!! En mag hij snel mee naar huis! Hier is mn buik nu toch wel duidelijk zichtbaar! =) toch wel erg leuk hoor!! Gistere op tijd nr mn bed gegaan; want k had mega dikke enkels!! Niet normaal! Verder gaat t zn gangetje. Babykamer staat leuk! Alleen nog wat schuiven en manlief nog zn project afmaken en nu steeds beetje bij beetje de rest van de uitzet kopen!!!