Gehandicapte jongen al drie jaar vastgebonden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zonnebeertje, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het ook verschrikkelijk, ook voor die jongen moet toch andere begeleiding mogelijk zijn. Wat ik mij ook afvraag, waarom hebben die ouders dit nooit naar buiten gebracht??? Of hebben ze dat wel gedaan?

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    De muren zouden idd wel een kleurtje kunnen krijgen. Maar ik heb ook clienten gehad die ook niet met een bed tafeltje ed konden omgaan. Nu je dat zo zegt vraag ik me ook af hoe die arme jongen slaapt :(

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik had het idee dat de moeder het ook allemaal niet zo goed wist. Ze vond het vreselijk om haar zoon zo te zien, maar ze zei ook "Ja, die mensen hebben er voor gestudeerd, dus die zullen wel weten wat het beste is."

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk een stuk schaamte, niet weten wat er nog meer mogelijk is, klein wereldje leven

Je word door begeleiders verteld dat dit de enigste mogelijkheid is, wat moet je dan als ouder??

maar ik denk omdat het nu naar buiten is gebracht, dat er echt wel hulp komt voor die jongen, want er zijn wel degelijk andere manieren, menselijke manieren

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

?????? beetje vreemde benaming????

sommige mensen kunnen helemaal niet tegen meubels en wat is dan de meerwaarde voor de client..

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik denk/hoop dat er inderdaad andere instellingen zijn die deze jongen wel kunnen helpen. Als je 3 jaar lang vruchteloze begeleiding hebt geboden, ga je toch verder kijken dan je eigen organisatie? Waarschijnlijk angst/ arrogantie.

7. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, ik bedoelde het ook niet als aanval naar de ouders hoor, maar als je kind vastgebonden zit?? Maar ja weet ook niet hoe het eerst thuis bij hem was???

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik hoop dat die arme jongen nu bij een goede stichting komen te werken die hart voor de client hebben.. Voor het geld hoef je de zorg namenlijk niet in!

Je ziet in zijn ogen gewoon machteloosheid. En agressie komt altijd ergens weg, niet begrepen worden oid. En natuurlijk kan het in de aart van het beesie zitten..;) Maar als je de client al niet begrijpt, waar de agressie weg komt dan ga je toch verder kijken naar andere mogelijkheden?:(

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Onbegrijpelijk.. Zo behandelen we de zwaarste, gevaarlijkste crimineel niet eens...

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hoezo vreemd?? Ze heet het eenmaal, kan er ook niks aan doen

11. MamavEsmee

Kinderen met die problematiek zitten waarschijnlijk al jaren binnen de " gehandicapten zorg" en als ouder zijnde schaam je je vaak al wanneer je er zelf niet meer voor kunt zorgen. Dus ik denk dat je dan veel aanneemt van begeleiding.. Maar je kind laten vastketenen?:(

12. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Dit lijkt heel erg op een ander verhaal wat ooit in de jaren 80 in de media is geweest! Google maar eens op Jolanda Venema!
    Het is moeilijk over te oordelen, zoals het nu afgespiegeld wordt is het natuurlijk een verschrikkelijke situatie maar je weet niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan!

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    nee idd... heftig om het te zien dan denk ik het zal je kind maar zijn. Vreselijk ik hoop echt dat er een instelling is voor deze jongen die hem wel kan helpen! als ik dit zo lees zijn er "ergere" dus voor deze jongen is er vast in nederland een instelling waar hij goed zit!

14. MamavEsmee

Het wordt niet voor niets allemaal door een begeleider naar buiten gebracht. Zo ga je NIET met MENSEN om!;)

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

En wat ik ook zo vaag vond. Er werd verteld dat hij ook zo vastgeketend zit omdat hij vaak ontsnapt. En werd er gezegd, hij was een keer ontsnapt en toen had hij een auto vernield. Nou nou, dacht ik toen is dat nou het ergste, moet je daarom zo'n jongen vastketenen. Ik dacht dat ze op zijn minst gingen zeggen dat hij iemand zwaar verwond had ofzo.

16. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Mensen die affiniteit hebben met werken in de zorg en omgang met cliënten, hebben hier alles al gezegd wat nodig is!
    Dit gaat gewoon te ver.
    En trouwens waarom heeft die moeder niet 2,5jaar geleden een filmpje gemaakt, en aan de bel getrokken! 3 jaar notabene!!!
    Er zijn vreselijk moordlustige criminelen die nog niet zo vastgebonden worden!
    Hier hoort gewoon andere begeleiding op!
    Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, en wil niet met dit soort clienten werken, maar wees dan zo slim om ook te herkennen dat je daar niet voor gemaakt bent! en zeker als je angst hebt, moet je iets anders gaan doen! heb ik ook gedaan! Maar geen client gaan vastbinden!
    Ik ben ook wel benieuwd wat TS ervan vind!! je werkte toch daar?

xxx

17. tulip

tulip Niet meer actief

ja das mijn gedachte ook eigenlijk. Weet iemand wat die jongen als handicap/gedragsprobleem heeft?

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Denk toch wel autisme, en een ontwikkelings stoornis.

Maar het is moeilijk om van een kort filmpje te beoordelen, daar heb je echt een gedrags therapeut, arts, ect voor nodig.

19. MamavEsmee

Ik denk ook aan stoornis in het autistische spectrum en een verstandelijke beperking, aan de manier van praten te horen zal hij het ontwikkelings niveau van een 6-7 jarige hebben.. Dus je kunt op een redelijk niveau communiceren met hem.. Jammer dat het blijkbaar niet lukt.

20. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik heb er ook geen verstand van hoor, maar ik vond hem zo duidelijk, hoe hij alles uitlegde enz.

Deel Deze Pagina