Gehele voeding pijnlijk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bebis, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Mijn zoontje is nu 6 dagen oud. Vanaf de geboorte hapt hij al aan, maar dit is ontzettend pijnlijk. Ik heb ook last van tepelkloven, deze zijn nu nagenoeg over maar de pijn blijft. Ik let erop dat hij een grote hap neemt en zijn lippen tuit. Hij heeft hele dunne lippen en het is lastig om te zien of hij dit wel of niet doet.

    Kan iemand tips geven hoe ik de voedingen aangenamer kan maken? Bedankt!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al een lactatiekundige laten meekijken? Geen vroedvrouw of kraamzorg, maar een lk.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Eens met @Shakes .
    Echt een lactatiekundige langs laten komen.
    Aan blijven rommelen zonder hulp is meestal de weg naar stoppen,
    en das niet nodig!

    Kijk even via deze link
    https://www.nvlborstvoeding.nl/

    Succes, met de juiste hulp komt het goed!
     
  4. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    #4 Bebis, 7 nov 2018
    Laatst bewerkt: 7 nov 2018
    De kraamzorg is zzp-er en ook lactatiekundige (ook ingeschreven bij nvl). Ze geeft tips, kijkt mee, past de houding van de baby aan e.d. maar de pijn blijft. Overal lees ik dat als de baby goed aanhapt, het echt geen pijn zou moeten doen...
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik had precies hetzelfde, bij de oudste heb ik het een week volgehouden, toen ben ik gaan kolven en de pijn was weg.
    Maar als hij bij mij dronk, zweet op m'n voorhoofd, tranen sprongen in m'n ogen en pijnscheuten door m'n hele borst. Spruw dachten ze, maar dat was het niet. Zelf heb ik later nog gedacht aan het syndroom van reynaud.

    Toen de 2e geboren werd dacht ik, ik ga nog 1 poging doen, maar direct bij de eerste keer aanleggen weer precies diezelfde pijn, ik heb het 24 uur volgehouden en toen heb ik m'n man midden in de nacht gesmeekt een fles klaar te gaan maken.

    Wat het hier precies is geweest zal ik nooit weten, maar het is wel voor mij de reden dat mocht er ooit nog een kindje komen, dan voor mij geen borstvoeding meer. Hier werd keurig aangehapt, door meerdere mensen meegekeken, baby's dronken allebei goed, maar tepels waren ook na de voeding extreem gevoelig, zelfs zal erop smeren was erg vervelend, maar de pijn tijdens de voeding ging door de hele borst.

    Wellicht zou je nog wel even het tongriempje en lipbandje kunnen laten checken?
    Geeft een tepelhoedje wellicht nog verlichting?
    Ik zie dat het je 2e kindje is. Heeft de oudste ook borstvoeding gekregen en ging het bij haar wel goed?
    Hoop dat de borstvoeding toch nog mag slagen, een beetje pijn hoort erbij heb ik altijd begrepen, maar bijna continue pijn in je borsten (want een pasgeboren baby drinkt nu eenmaal vaak) is ook niet vol te houden.
    Als je je herkent in het syndroom van reynaud zou je je daar nog verder in kunnen verdiepen. Ik weet dat er hier op het forum wel moeders zijn die hiermee toch hun kindje gevoed hebben.
     
    Bebis vindt dit leuk.
  6. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Dank voor je uitgebreide reactie! Mijn dochter was in de eerste dagen teveel afgevallen waardoor ik afgekolfd melk ben gaan geven. Dit heb ik 4 maanden volgehouden. Ook bij haar waren mijn tepels kapot.

    Ik weet dat het even kan duren voordat de borstvoeding ‘pijnloos’ wordt maar het staat mij zo tegen dat het elke keer zo een pijn doet, ook als de kloven weer weg zijn. Ik bijt elke keer de pijn weg. De pijn blijft ook na de voeding helaas.

    Tepelhoedje heb ik geprobeerd maar geen succes. Tongriempje is in orde is gezegd. Ik ben niet bekend met het syndroom, zal het even opzoeken :)
     
  7. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    De lactatiekundige geeft aan dat het hoogstwaarschijnlijk inderdaad het syndroom van reynaud is. Ik heb de typische verkleuring van de tepels en ook de pijn zoalsndeze bij de symtponen wordt beschreven. Ze heeft nu tips gegeven (warm houden ed) en ik ga het nu op die manier proberen. Dinsdag heb ik weer een afspraak, ben benieuwd hoe het tot dan zal gaan. Kolven doet overigens ook pijn dus weet niet hoe lang ik het zo kan volhouden.
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Kun je nog iets variëren met voedingshouding bijvoorbeeld? Wat zei lactatiekundige daarover? In mijn herinnering krijg je ook juist Raynaud als je kindje niet goed aan ligt. (ik herken de pijn, heb dat ook met fases wel gehad)
    Ik kon mijn jongste uitsluitend pijnloos voeden in de rugbyhouding tot ongeveer 6 weken, daarna kon ik meer variëren. Ik heb in voorbereiding heel veel filmpjes op youtube gekeken hoe je een kind aanlegt en in rugby houding kon ik het hoofdje goed vasthouden en op precies het goede moment laten happen.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina