Gek worden van meisje dat alles vol tekent/smeert

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wenneke20, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Hallo

    Graag wil ik weten of iemand tips heeft.

    Me dochter is nul bijna vijf maar tekent d'r eigen vol,de deuren,de muur,vorige week alles vol gesmeert , met zalf...nu net onder ons elektrische bed alles vol gesmeerd met aftersun,


    Wat kan ik nog doen om t af geleerd te krijgen straffen helpt blijkbaar niet..:$
     
  2. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Alles opbergen en streng zijn?
    Desnoods straffen door op de trap te zetten en te laten bedenken wat ze fout doet?

    Als ik die nanny op tv mag geloven is continu herhalen de key.
     
  3. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Thanks opbergen dan vind ze wel weer wat anders,helaas...

    Oma kwam met idee een week geen ipad
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zoiets ? https://m.youtube.com/watch?v=DginLKRXV-k :p

    Ik denk dat een meisje van bijna 5 toch moet begrijpen dat dat niet mag dus echt streng zijn en alles weghalen waarmee ze kan tekenen. En straffen. Als je het doet zoals op de nanny manier zal ze het niet leuk vinden of iets afpakken wat ze niet leuk vind.
     
  5. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0
    ik heb wel eens gelezen dat kinderen die dat soort dingen doen behoefte hebben om te "knoeien" dus laat haar lekker met modder en water spelen buiten, vingerverven met voeten en handen en laat haar veel kleien.
    zijn vast nog meer dingen te verzinnen die vies zijn.

    en als ze dan knoeit dan zou ik het haar zelf op laten ruimen/ mee laten helpen zodat ze ziet hoe vervelend het is als iets zo vies is.
     
  6. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Buiten spelen kan ze hele dag als ze thuis is maar wil ze zelf niet,verven mag ze normaal ook hebben we nu weggezet omdat ze vorige week alles vol gesmeerd had..
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is ze niet gefrustreerd ofzo? Negatieve aandacht zoeken?Aparte leeftijd om dit nog te doen.
     
  8. Islah

    Islah Niet meer actief

    Je kan toch een plek zoeken waar ze écht niet bij kan. Desnoods boven in je eigen kledingkast ofzo. Idem met alle pennen, gewoon ergens zetten waar ze het echt niet kan vinden...
     
  9. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Niet dat ik weet,ze ziet wel gedrag van broer die op moment grote mond heeft ,
    Maar ze doet dit niet continu maar zo ineens ,en heeft ze al vanaf twee jaar gedaan.
     
  10. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zelf laten opruimen en poetsen?
     
  11. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Dat zal ik s laten doen
     
  12. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Kan misschien nog een ergere kliederboel worden omdat het niet goed lukt (ligt eraan met wat ze heeft getekend) maar ze zal wel merken dat het opruimen alles behalve leuk is.
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zou eerst nagaan WAAROM ze de behoefte heeft om alles vol te smeren. Laat haar zelf vertellen, ze is 5 dus je kunt prima een gesprek voeren. Probeer niet direct te oordelen.

    Daarna zeg je hoe vervelend het is dat ze alles ondersmeert en dat dat je heel erg kwaad maakt. Geef haar een groot vel papier en kwasten en zeg dat de afspraak is dat ze vanaf nu alleen hier op tekent. En als ze het weer doet, direct de consequenties laten ondervinden van haar gedrag. Dus: laat haar zelf poetsen. Dan ziet ze hoe moeilijk het van de muur afgaat en hoe vervelend het is. Ze moet echt ervaren HOE vervelend het is en hoe vervelend jij het vindt, en dat zal niet gebeuren door alles af te pakken of een strafstoeltje. Van afzondering leren kinderen volgens mij niet veel.
     
  14. maanvrouwtje

    maanvrouwtje Bekend lid

    26 dec 2010
    884
    0
    0
    Herkenbaar, heel irritant! Ik ben van mezelf nogal zuinig op spullen, en kan er niet goed tegen als dingen opzettelijk stuk gaan.

    Hier ook een zoon die het al lang doet (okee, hij heeft wel autisme). Hier berg ik alles op. Als ik dat niet doe, gaat het mis. Hier is het ook met scharen... Op de bso heeft hij al eens een gat in de bank geknipt en op school met prikpen in boeken geprikt (en andere kinderen...).
    Vorige week mijn oogdruppels leeggespoten en gevuld met shampoo.

    Met alles opbergen voorkom ik een hoop. Daarnaast moet ik hem sowieso eigenlijk constant in de gaten houden. Omdat dit eigenlijk niet te doen is, gaat het nogal eens mis...

    Laten meehelpen opruimen helpt hier niet, hij vind het hartstikke leuk om op te ruimen.

    Ik leg wel altijd uit dat ik er erg verdrietig van word. Vaak word ik ook gewoon boos. En geef ook straf, bv. naar zijn kamer gaan.

    Zou ook een gesprekje aangaan over het waarom.

    Waarschijnlijk gaat het bij je dochter over als ze iets ouder is...
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja je zal iets moeten bedenken wat ze echt erg vind.
    Dat opweegt tegen wat ze uithaalt.

    En iets waar ze dr creatieve lusten op kan uitleven zonder dat jij het erg vind.
     
  16. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wow, dit gaat wel heel ver!
     
  17. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Zo te horen een ondernemend meisje.
    Vaak gaat het wel voor af aan negatieve aandacht je zegt dat ze haar broer wat na doet! Krijgt die meer aandacht?

    Doe ze op een knutselclub in de buurt of maak met haar op woensdag of vrijdag middag knutsel dag kinderen vinden het echt nog leuk om dat met hun moeder te doen.

    Je hebt ook kinderen die van naturen wat nieuwsgierig zijn en ondeugend en dit soort dingen blijven doen.
    Iemand schreef het al laat haar meer bewust dingen vies maken wat mag geef die bus scheerschum en laat ze het op een spiegel spuiten kunnen ze leuke dingen mee tekenen. Gebruiken ze ook bij fysiotherapie.
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Behangrollen :)
     
  19. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt goed streng zijn hoor.
    Is absoluut geen optie dat een 5 jarige zich zo bij mij gedraagd.
    Consequent zijn.
    En vraag haar waarom. Ze is 5. Ze kan daar prima antwoord op geven.
    Geef d'r een alternatief. Papier is prima. De rest niet.
    Een week geen iPad is vrij lang. Na 3 dagen zal ze dit denk ik niet meet met elkaar verbinden.
    Maar nu tekenen op de muur, rest van de dag geen iPad. En zelf schoonmaken.

    Geeft ze een speciaal lievelingsspeelgoed? Mooiste pop oid? Vraag d'r eens hoe ze t vind als jij die kapot maakt of onder kliedert.

    Wees consequent! Nee is nee.
     
  20. Lindah

    Lindah Bekend lid

    21 apr 2012
    980
    131
    43
    Brabant

    Ik denk dat onderstaande: 'wat vind jij ervan als ik jou mooiste pop/ speelgoed kapot maak/ onderklieder' werkt. Ik denk dat je hiermee ook het vertrouwen tussen jou en je kind kan beschadigen. Als jij iets stuk maakt van mama, dan maak ik ook iets stuk van jou.. Maar goed dat is mijn mening.

    Ik werk met zeer moeilijk opvoedbare jongeren( zijn dus wel wat ouder, jongste is net 11) en bij ongepast gedrag geven wij gelijk ' lik op stuk'. Zodat ze gelijk last hebben van hun gedrag en ook weten waarom ze een sanctie krijgen. Ik denk dat, wat hierboven ook vermeld is, het goed is om een gesprek te voeren. Miss dat ze ook zelf na kan denken over welke straf past bij wat ze gedaan heeft maar miss is dat nog wel te hoog gegrepen. Ik vind het altijd wel belangrijk om het gedrag( duidelijk) af te keuren maar niet het kind/ persoon zelf.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina