Gekookte ei aan baby geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Zonnestraal2, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal2

    Zonnestraal2 Bekend lid

    28 jul 2009
    793
    0
    0
    Wie heeft weleens gekookte ei aan zijn of haar kindje gegeven. Hoe oud was hij/zij toen? Mijn zoontje is nu bijna 7 mnd en wil het hem vanavond geven maar ik lees dat sommige het pas na 1 jaar geven het CB zei me vorige keer namelijk dat het met 6 mnd al mocht. Heb namelijk bij sommige gehoort dat ze uitslag ervan kregen.
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoontje eet vanaf 6 maanden ei. Wel helemaal gekookt (gestolt) of roerei. Salmonella is erg vervelend voor iedereen en zeker voor een kleintje.
    Er zijn verschillende ideeën over wanneer bepaalde voedingsmiddelen kunnen. Als je kindje geen aanleg voor overgevoeligheid of allergie heeft (jij en je partner, broertjes en zusjes hebben geen allergieën of overgevoeligheden) dan kan praktisch alles vanaf 6 maanden. Natuurlijk wel altijd goed kijken hoe je kindje op nieuwe voedingsmiddelen reageert.
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hoi Samia,

    Ik zeg ook meestal dat je wel eerder met bepaalde (licht) allergene voedingsmiddelen kan beginnen als er geen allergieen zijn bij het kind/in de familie. Kwam ik even bedrogen uit toen ik bij ruim 1 jaar mijn zoontje een stukje ei gaf! 't Arme kind zat onder de rode vlekken en krijsde het uit van de darmkrampen!

    Waarom zou je eigenlijk ei geven? Jouw kindje is nog maar 7 maanden en haalt alle benodigde eiwitten nog uit de melkvoedingen.

    Meestal wordt geadviseerd ei pas voor het eerst te geven rond de 10 maanden als het kind zo'n beetje met de pot mee gaat eten.
     
  4. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje krijgt al een tijdje af en toe een eitje, lekker met aardappeltjes en wortels. Hij vind het erg lekker. En zo leert hij alle smaakjes een beetje kennen.
     
  5. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor heeft vorige week voor het eerst een gekookt eitje geprobeerd. Ze vond het niet lekker :D
     
  6. Zonnestraal2

    Zonnestraal2 Bekend lid

    28 jul 2009
    793
    0
    0
    Hallo,

    Het CB zei me vorige week dat ik nu ook ei mag geven. Vandaar me vraag. Had inderdaad al weleens gehoort dat sommige er uitslag van krijgen.
    Ik zag trouwens vorige week bij de kruidvat ook een potje met brocolli en ei en er stond ook op vanaf 6 maanden. Ligt er denk ik maar net aan of je kindje er gevoelig voor is ofniet, stukje om te proberen lijkt me geen kwaad kunnen.
     
  7. Zonnestraal2

    Zonnestraal2 Bekend lid

    28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik wou het ook mixen met aardappel en wat groente. Toch maar gewoon eens proberen denk ik.
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, je kan het dan het beste proberen met eten dat hij al kent en waar hij niet allergisch op reageert. Geef dan niet een dag later bijv. aardbei of varkensvlees ofzo, zodat je weet als er een reactie komt dat deze van het ei komt, dat kan nog na 3 dagen.
     
  9. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Gewoon proberen hoor. Als je kindje verder niet raar reageert op ander eten, dan valt er volgens mij van een ei ook niet veel te verwachten en zo wel, dan weet je dat gelijk ook weer.
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dus wel he; en heftig ook en mijn kind eet al alles sinds 6,5 maand!
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik gaf ei rond die leeftijd i.c.m. spinazie.
     
  12. Zonnestraal2

    Zonnestraal2 Bekend lid

    28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik heb hem dus vanavond ei gegeven en hij vond het heerlijk, had het gemixt met groente. Tot nu toe heeft er geen uitslag o.i.d van gekregen dus ga het 1x per week geven nu.
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik gaf wel een half eitje, leek mij genoeg
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier pas na een jaar met ei begonnen, i.v.m. allergische aanleg. Kindje van vriendin at net als die van Zogelukkig al van alles en nog wat, en die zat met haar verjaardag ook onder de rode vlekken van het hapje ei dat ze met haar verjaardagsontbijtje kreeg...komt dus wel vaker voor.

    In potjes zit soms ook ei, maar dat is opnieuw iets dat je niet kunt vergelijken met vers: het is hoog verhit, allergenen zijn stuk gemaakt.
     

Deel Deze Pagina