Gekste plek waar je weleens iets hebt terug gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door Peonia, 14 nov 2025.

1. Peonia

Peonia Actief lid

5 sep 2024
    198
    200
    43
    Mijn dochter is haar telefoon “kwijt”. We weten dat ze hem thuis het laatst heeft gebruikt. Dit was woensdag middag rond 4 uur. Haar batterij was toen bijna leeg. Volgens vind mijn iPhone is het laatste signaal woensdag 21.00 uur in huis. Gisteren wilde ze hem op gaan laden en was hij nergens meer te vinden. Wij hebben gisteren 2 uur lang alles doorzocht maar niets gevonden. Vanmorgen dochter haar hele kamer leeg gehaald, echt elke lade, kast, kist, alles leeg gehad maar niets. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat hij per ongeluk op de meest onlogische plek is neergelegd. Dus ben benieuwd wat zijn de gekste plekken waar jullie iets hebben terug gevonden? Wie weet denk ik dan aan iets wat ik nu over het hoofd zie.

2. Peonia

Peonia Actief lid

5 sep 2024
    198
    200
    43
    @Beheer ik heb deze per ongeluk in het verkeerde onderdeel gepost. Kunnen jullie deze naar de lounge verplaatsen s.v.p.?

Beheer vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    10.171
    13.156
    113
    Toen we gingen trouwen, zaten we ook net middenin een verhuizing met veel klussen. (Niet handig, I know, dat huis kwam er onverwacht snel tussendoor toen de bruiloft al gepland was). En ja hoor, een paar dagen tevoren is man zijn ring kwijt, die al verlovingsring was op dat moment. We hebben op de dag zelf geïmproviseerd, en het ding nooit meer gezien. 7 jaar later gaan we weer verhuizen. Man vindt onderin een inbouwkast nog een zak met een oude spijkerbroek die stijf stond van de verf en het stof, daar ooit blijkbaar even weggelegd tijdens het klussen. En in het kleine zakje van die broek.... jawel!

cowgirl80, Mammavan5, Saartje33 en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.302
    2.051
    113
    Wat vervelend zeg.. Ik heb wel eens iets in de koelkast gelegd ipv in de gewone kast :cool: Heeft ze ook in de wasmand gekeken? Andere opties: tussen de opgevouwen was/handdoeken in de kast, in een schoen/laars/oude jas, op de bank tussen de kussens, keukenla, ergens hoog op een plank/kast, tussen een tijdschrift?

Peonia vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    56.089
    16.089
    113
    Nabij Utrecht
    Achter/onder het matras?
    Achter haar bed.
    In de douche?
    In een keukenkastje?
    In de koelkast?
    In een spijkerbroek in de wasmand?
    In schooltas/gymtas

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    17.850
    23.884
    113
    Mijn moeder heeft ooit een paar honderd Duitse Marken in de wasmachine gevonden. We waren op vakantie en deden woningruil met kennissen uit Duitsland. Die gaven aan dat ze een x bedrag aan geld niet meer konden vinden, of wij nog één keer wilden zoeken, want ze hadden werkelijk óveral gezocht.
    Dat lag dus in de wasmachine :roflmao:

Saartje33 en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    11.353
    13.287
    113
    Vrouw
    Zuiden van het land
    Ik vond laatst een armbandje terug na het maanden kwijt te zijn geweest. Hij was precies tussen de lattenbodem en het bed gevallen. Een plek waar ik alleen met een hele grote schoonmaak kom als de matrassen van het bed gaan.
    Was wel heel blij…

Wellicht ligt de telefoon ook wel op zo’n plek.

Tussen de zijkanten van de bank vind ik ook nog wel eens dingen :)

8. Gezelligehuismus

Gezelligehuismus Actief lid

28 sep 2025
    497
    406
    63
    De vuilstortpas in de ballenbak in onze eigen speelkamer. Was het ding echt maanden kwijt.

Saartje33 en Peonia vinden dit leuk.
  9. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.162
    1.166
    113
    Even de kussens uit de bank halen, misschien ligt 'ie daar tussen/achter/onder?

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.870
    7.814
    113
    - allerhande voorwerpen die we later terugvonden in de basbox van de geluidsinstallatie. Mijn zoon vond dat toen een heel mooie vormenstoof :)
    - de stok om het luik van de vliering open te maken waren we kwijt. Net een paar dagen voor sinterklaas, terwijl de cadeaus op de vliering lagen. Een nieuwe besteld, maar die kwam niet op tijd binnen. Gelukkig was er iemand in de buurt met dezelfde stok die we konden lenen. Later teruggevonden tussen onze matrassen in: had ie het van zolder gehaald, onder de hoeslaken gekropen en het daar achter gelaten.
    - laatst knuffel kwijt. Echt overal gezocht, we hadden het al opgegeven. Toen wilde ik zijn raam open doen en schoof de gordijnen daarvoor iets opzij: daar lag ie op de vensterbank.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.797
    20.120
    113
    Vrouw
    In de zetel plooi.
    Bakje van tv zit daar ook vaak bij ons.

Tussen bed en matras.

En ik ben een krak in iets zoeken en dan daar iets anders achterlaten of op weg naar iets anders beginnen doen ....
    Zo zou ik mijn gsm kunnen nemen op weg naar de gsm lader gaan en zien dat de tv bakjes niet in het mandje liggen en tadddaaaa mijn gsm ligt mee in het mandje....

Peonia vindt dit leuk.
  12. Peonia

Peonia Actief lid

5 sep 2024
    198
    200
    43
    Al gedaan, ook matras van haar bed gehaald. Gisteren de was gedaan alle manden zijn leeg en alle zakken gecheckt. Net zelfs in de vriezer gekeken of hij daar niet is beland met een ijsje pakken.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.122
    18.062
    113
    Op de bijrijdersstoel in de auto...

:roflmao:

Óveral gezocht naar de ipad, ook nog met de auto weggeweest. Paar dagen later ben ik bijrijder en ga bijna op dat ding zitten. Hoesje dezelfde kleur als de stoel en de lijn op het hoesje liep mee met de lijn op de stoel.

Oftewel, kijk goed op plekken wat dezelfde kleur heeft:roflmao:

Zoe123 en Peonia vinden dit leuk.
  14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    4.281
    4.637
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen lente mijn haaknaald die ik al even kwijt was terug gevonden tussen onze hortensia's buiten :roflmao:
    Nog altijd geen idee hoe die daar terecht gekomen is.

En een tijd geleden iets verkocht op vinted, nergens terug te vinden terwijl ik normaal een vaste plek heb waar alles samen ligt en het stond er letterlijk 2 weken ofzo op dus ver kon het niet zijn. Overal gezocht, bijna geannuleerd en daarvan iets tegen mijn moeder gezegt ofzo. Bleek dat ding bij hun te liggen :thumup: was op de een of andere manier in een zakje terecht gekomen met iets wat ik aan mijn tante doorgaf

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.568
    8.655
    113
    Amsterdam
    Hier broekje van een Ajax tenue foetsie, we snapte er echt helemaal niks van.
    Was ook nog is net nieuwe, dus het pakje met de training kon die niet aan. Wij dachten ook nog als we het na een aantal weken nog niet vinden dan maar een nieuwe.
    Pakt ie ineens z’n onesie die die altijd aan doet na de zwemles, zat ie daar nog in.

Peonia vindt dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.841
    15.706
    113
    Daarom hedft mijn telefoonhoesje een afwijkende kleur, wat ook niet altijd even goed helpt...Sleutels zit zo'n samsung tag aan...

7 jaar lang mn simple black dress kwijt geweest. Dacht dat die met verhuizen alsnog per ongeluk bij de stort terecht was gekomen. Lag hij bij de re-enactmentspullen...(levende geschiedenis, middeleeuwen). Wel blij met terugvinden want mooi jurkje en ik pas m nog! :roflmao:

Mn moeder heeft dr portemonnaie in de vriezer gelegd met de boodschappen...Man heeft dat stress opgeleverd toen. Was vergeten dat ze bij binnenkomst met boodschappen de glazenwasser had betaald (en dus porteomonnaie in handen). En vervolgens auto pilot de vriesspullen wegleggen.

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.109
    16.648
    113
    Mijn telefoon ligt wel eens in mijn kussensloop, op de trap, de badkamer bij mijn make-up spullen of in mijn kledingkast.

Maar soms zoek ik dat ding overal en ligt hij gewoon op de tafel of het aanrechtblad terwijl ik daar al 10 keer heb gekeken. :roflmao:

Peonia vindt dit leuk.
  18. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.137
    1.399
    113
    Vrouw
    In de zak van ochtendjas?
    In de garage of fietsenstalling?

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.190
    17.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft ze niet met haar telefoon door het huis gelopen?
    Misschien iets van zolder gehaald.
    In jullie slaapkamer geweest?
    In de prullenbak van de badkamer gevallen.
    In een oude tas, een andere jas, de zak van een sportbroek/ vest?
    Onder in haal schooltas, tussen haar schoolboeken?

Peonia vindt dit leuk.
  20. CutymcPretty

CutymcPretty Actief lid

5 jul 2025
    299
    124
    43
    Vrouw
    Tussen de kussens van de bank is een veelvoorkomende plek. Mijn puber liet wel eens zijn mobiel op het prullenbakje in de wc laten liggen. We hebben hem flink laten zoeken :roflmao:

Deel Deze Pagina