Geld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MyPrecious, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

    Skye Niet meer actief

    Iemand nog een mechelse herder kopen? Wordt gek van dat wijf, ze loopt maar aandacht te vragen en overal aan te zitten wat niet mag.

    Vraagprijs €450,-
    Kan ik daar mooi spulletjes voor de toekomstige kleine voor kopen. :) :) :) :)
     
  2. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    @laurhen,

    hey kzie dat je 1 dag overtijd bent.. enn al getest? haha even zomaar nieuwschierig hoor:)
     
  3. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ Laurhen. Hoe heb je die toeslagen uitgerekend? Want ik snap daar niets van nog :oops:. Ook wel handig voor mij om te berekenen. Je kunt ook beter positief dan negatief zijn wanneer je in zo'n situatie zit met je vriend. Hij kan er ook niks aan doen.

    Ja eng idee he als je bedenkt dat je het echt van een minimaal bedrag moet doen en ook nog met een kind erbij dan.

    Je kunt toch nergens vanuit gaan want wanneer heb je nou zekerheid in het leven? Zit ook steeds te denken, huis kopen of toch nog ff hier blijven huren. Kopen scheelt €150 in de maand denk ik, maar stel dat we dat geld nog nodig hebben om te leven. Dan is kopen een slecht idee. Maar wie kan nou in de toekomst kijken of iets fout gaat. Of dat het zo goed blijft als nu en we makkelijk kunnen kopen. Gek word ik ervan, dat denken "kan het wel of niet" :).

    @ Skye. Meen je dat nou echt? Ik word ook weleens gek van me hondjes, maar kwijt wil ik ze niet :eek:. Hoe oud is je hond?
     
  4. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    He meiden,
    Even een berichtje van mij , puur ter vergelijking en misschien heeft iemand er wat aan ;)
    Mijn man en ik werken allebei maar ik moet zeggen dat we erg goedkoop wonen op het moment (huurflatje maar wel klein :( ) Wat betreft boodschappen ben ik gemiddeld 40 euro per week kwijt. We hebben het grote voordeel dat we aan de Duitse grens zitten dus doe mijn boodschappen altijd daar :) Het is echt stukken goedkoper (en veel dingen zijn zelfs lekkerder zoals bijv het vlees en koekjes etc) Brood en verswaren halen we meestal gewoon hier.
    Je leert echt goochelen met geld, we hebben 5 jaar in de WSNP gezeten en dan word je echt een magiër met elk dubbeltje :( Resultaat is wel dat je echt leert om te gaan met alles en we leven nu in principe nog steeds zo, met als enige uitzondering dat we nu gelukkig niet 20 keer nadenken als we wat duurs willen kopen.
    En wat het kleintje aangaat, met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Ik heb (natuurlijk) ook zo eens rond zitten kijken naar bijv een babykamer en dat soort zaken maar die moderne dingen zijn vaak niet eens mijn smaak :( Dus als de tijd daar is zal ik waarschijnlijk een tweedehands en liefst oud eiken kamertje kopen wat ik zelf ga opknappen :) En ik las dat er meiden zijn die naaien en breien, ben zelf ook een breister en heb al zo hier en daar wat gemaakt ( sokjes, truitjes dat soort dingen)
    Ik zeg dat je met een diepvries en het internet een heel eind kan komen ;) Mijn schoonmama heeft me haar babyboekje gegeven met alle hapjes etc die ze voor manlief maakte toen hij baby was dus ik denk dat ik qua voeding en dergelijke ook het een en ander kan besparen.
    Er is altijd een mouw aan te passen denk ik maar, als ik me druk maakte over vanalles zei mij moeder altijd: Kind, als je een kleintje hebt word je heel vindingrijk, en ik denk dat ze gelijk heeft :)
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ WickedWitchy , hele mooie zin van je mam. Eigenlijk moet het ook wel zo zijn. Mijn ouders hadden niks toen ik geboren was, geen werd, weinig geld, alles tweedehands. Voor jaren. Maar ik heb er nooit wat van gemerkt!
     
  6. Skye

    Skye Niet meer actief

    @ myprecious: Neeeee, tuurlijk niet. Maakte maar een grapje :D Kan niet meer zonder dat wijfie
     
  7. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Toeslagen: er zijn er in elk geval 2: kindertoeslag en kinderbijslag. Kinder bijslag is sowieso: € 193,73 per kwartaal, dat kun je vinden op
    http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/kinderbijslag/index.jsp.
    En dan heb je nog kindertoeslag. Kan je vinden op http://www.toeslagen.nl. Dan moet je je bruto inkomen nemen over het hele jaar gezien + dat van je mannetje. Je kunt een proefberekening maken. Dan moet je bovenin bij al die linkjes (huur, zorg, kinder toeslag) over het kopje kindertoeslagen 'hoveren' en dan klikken op: "hoeveel kindertoeslag kan ik krijgen?" Daar staat dan een linkje in om het te berekenen. Heel handig! Als je het niet begrijpt of nog vragen hebt PM me maar. ;)

    Mijn man is echt een stress kip dus die zit zich best vaak over het geld zorgen te maken. Maar goed gelukkig heb ik een goede babbel, dus die zorgen heb ik er wel snel uitgepraat ;)
    Maar wat je zegt, je hebt noooi 100% zekerheid met niks. ;) Ach ja ach ja ;)

    @ Sannehai. Ja ik had al getest was negatief, en prompt werd ik net ongesteld natuurlijk :( ach maakt niet uit, het was nog maar mijn eerste ronde! Dus op de naar volgende![/url]
     
  8. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat een heerlijk positief bericht van WickedWitchy! En je hebt natuurlijk helemaal gelijk, je móet wel vindingrijk worden als je een kindje hebt maar weinig geld. Mijn ouders hadden het vroeger ook niet breed - tenminste dat zegt mijn moeder, maar ik heb er ook nooit iets van gemerkt.
     
  9. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Trouwens, niet vergeten om rond te neuzen bij de supermarkt op het Te Koop/Aangeboden bord :) Verschillende vriendinnen van mij hebben de komplete babyuitzet op die manier doorgegeven aan anderen , en voor echt weinig geld.
    Dus rompertjes en shirtjes , dat zijn allemaal dingen die gebruik je echt maar even maar zijn in de winkel soms ontzettend duur :(
    Er is vaak ook op internet een soort marktplaats voor bij jou in de buurt, wij hebben bijvoorbeeld een site alleen voor onze regio, hardstikke handig, vaak kan je er zo heen rijden als je iets hebt gevonden en meteen meenemen.
    Het enige waar ik waarschijnlijk niet op zal bezuinigen is een Maxi Cosi en een buggy maar verder , alles tweede, derde of tiendehands ;) Buiten de dingen die je nieuw aan MOET schaffen zoals spenen etc maar dat spreekt vanzelf dacht ik :D
     
  10. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Maakt niet uit volgens mij hoeveel je verdient, ik denk dat het ook een kwestie is waar het aan op gaat, sinds ik gestopt ben met roken snap ik nu eindelijk hoeveel het me gekost heeft!? Ik hou nu over elke maand, ik spaar en dat terwijl je als verzorgende toch ook niet bepaald een vetpot verdiend.

    Ik heb er een sport van gemaakt om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, het helpt als je de onderste en de bovenste schappen eerst bekijkt daar staat veelal het goedkzoopste het duurste staat veelal op ooghoogte!

    Goede trucage van de winkeliers!

    @Wickedwitchy
    Bezuinigen op een maxicosi hoefd toch ook niet, het gaat hier om veiligheid, daar bezuinigen wij ook niet op en ik wil zo'n sportieve, stoere, kinderwagen/wandelwagen met van die grote grove profiel wielen, waar je ook over ruig terrein mee kunt, daar ga ik ook niet op bezuinigen, als dat ukje er een keer is dan wil ik door blijven gaan met skeeleren en dan is zo'n wagen echt handig in gebruik!

    Maar op bedje, kleding en zo daar kan best tweede hands of zelf gemaakt zijn!
     
  11. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he blus vrouw

    wat een goeie site heb ook even gekeken wat ik in de maand kwijt zo zijn. nou dat valt mij mee nu ga ik helemaal niet meer nadneken over of het wel of niet kan.

    dank je voor de tip
     
  12. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ Laurhen, thanks voor de links. Toeslag kunnen we dus niet krijgen. En ik denk dat ik dat ook maar zoiezo niet zou aanvragen omdat we een berg huurtoeslag terug moeten betalen. Dat krijg je wanneer je meer gaat verdienen.

    @ Skye, hoe oud is je hond? Mijn 3 zijn nog geen jaar :).

    Hier vandaag roze en bruin bloedverlies. Innestelling?
     
  13. Skye

    Skye Niet meer actief

    Skye (mijn hond) is alweer 2,5 jaar. Wat gaat de tijd hard. Het lijkt nog zo kort geleden dat ze als 7,5 week oud in mijn armen lag
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Oh heet je hond Skye, wat leuk! Ja de tijd vliegt. Mijne zijn natuurlijk nog pups maar ik kan me ook goed herinneren hoe klein ze eerst nog waren enzo :) lieve hummeltjes zijn het dan. Nu krijgen ze echt streken haha.
     
  15. Aidualc

    Aidualc Lid

    23 jul 2008
    41
    0
    0
    Wow! Ik heb respect voor de dames hier!

    Wat knap dat jullie met een ietswat krapper budget nog zoveel kunnen kopen/ondernemen.

    Mijn vriend en ik werken beiden fulltime en hebben dus allebei best wat te besteden.

    Nu we bezig zijn voor een kleine beeb sparen we ieder zo'n 350 euro per maand dus dat tikt lekker aan! Verder halen wij de boodschappen bij Jumbo en voor 4 dagen een 'prakkie' zijn we meestal rond de 60 euro kwijt per week. Verder hebben we 1 auto en een koop appartement met een heel gunstig rentepercentage.

    We hebben naar onze mening dus genoeg middelen om de toekomstige beeb te onderhouden.
     
  16. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ow yeah heel goed nieuws, mijn man heeft net te horen gekregen dat zijn nieuwe baan doorgaat. Gaan we er 900 euro bruto per maand op vooruit! YAAAAY Over een maandje al!
     
  17. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    sooo laurhen dat is toch gelukkig weer wel goed nieuws! ( las net dat je ongi was geworden, das natuurlijk wel echt weer minder!)

    maar echt gefeliciteerd met je mannetje. mijn vriend gaat ook veranderen van baan maar gaat er w.s. zelfs wat op achterruit, en het was al neit zo mega veel...

    maarja betere voorwaaren zoals pensioen enzo zijn ook erg belangrijk natuurlijk, en dat zit nu beter geregeld als eerst...
     
  18. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Gefeliciteerd daarmee Laurhen :D. Altijd handig meer geld.
     
  19. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    hihi thanks sannehai en myprecious! Ik heb het al aan iedereen verteld ik kan er niet over ophouden ;) Nu kunnen wij over een maand ook boodschappen voor 40 eu per week doen :p hehehehe
     
  20. mamamandy

    mamamandy Actief lid

    27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hoi hoi\

    ik moet zeggen we redden het hier makelijk
    maar daarvoor werk ik wel partime en mijn man 30 uur
    met opas valt het goed te doen
    alleen vind ik rot dat ik veel werk ik kan niet stoppen dan krijgen wij het ook moeilijk
    maar als mijn man andere funtie krijgt (en dat zit er aan te komen)
    dan wil ik 28 of 24 uur gaan werken stoppen dat wil ik niet
     

Deel Deze Pagina