geld

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door dianne, 28 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Heey meiden,

    Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het super vind dat er nu een deel voor ons is op dit forum.

    Ik vraag mij af of jullie het kunnen reden met het geld(loon) dat jullie nu hebben, Wij kunnen ons goed reden, ondanks dat we wel wat schulden hebben, toen wij net gingen samen wonen had ik totaal geen benul voor geld en gooide alles over de balk, dus kan ik nu op de blaren zitten, We kunnen straks financieel goed voor de beeb zorgen, maar er moet nog wel veel afbetaald worden, soms kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat we het eerder niet goed hebben gedaan.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  2. Bij mij gaat het financieel heel erg moeilijk. Ik woon nu in een huis van een organisatie voor jonge moeders, en ik krijg (maar) zo'n 20 euro leefgeld in de week, wat ik dus niet red.
    Ik ben momenteel wel bezig om een uitkering te krijgen.
    Ik vind het helemaal niks om zo afhankelijk te moeten zijn (watbetreft financien) maar ik moet toch wat. Ik ben serieus op zoek gegaan naar werk, maar dat mocht niet baten, en tja, dan zit er niets anders op.

    @dianne: Gelukkig heb jij nog de tijd om zaken op orde te krijgen, ik wens je heel veel succes!
     
  3. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hoi

    goddes tear
    waarom ga je dan ook niet kijken voor een opleiding ik krijg studiefinanciering
    in totaal 1100 euro
    en de krijg van de belasting vergoeding voor de creche
    lees net al dat je ook op zoek bent naar werk
    want met zo weinig leven is haast neit te doen
    ik spreek uit eigen ervaring
    en met werk zul je ook niet veel verdienen want je bent 18
    dus je zit nog met miniumloon
    (sorry dit was of topic)

    ik red me prima
    ik heb ook wat schulden maar die worden afbetaald
    ik ben niet rijk ofzo maar ik kom niks te kort in elkgeval
    soms is het een beetje schuiven met geld als ik grote dingen moet aanschaffen en ik wil weer eens teveel maar het lukt prima met mijn studiefinanciering
     
  4. Ik ga na de bevalling een combinatie van weken en studeren doen in het ziekenhuis, maar tot die tijd is het nog uhm... klooien.

    1100 euro? Das veel zeg! Ik dacht dat je veel minder kreeg...
    In iedergeval bedankt voor de tip!
     
  5. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    wij zitten ook met wat schulden maar nu ik weer werk heb wordt het alleen maar beter. die schuldne zijn gekomen omdat we bijna 1 jaar van 1 loon moesten leven
     
  6. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    @daantje86

    Dit hebben wij ook. mijn vriend is een paar keer van baan gewisseld door een arbeidsongeval, eerst gingen we in loon achter uit, en door het wisselen ook wat weken zonder gezeten en helaas nog steeds niet terug van het uwv.

    Wat bij ons hielp, op de site van nibud kan je brieven downloaden waarmee je uitstel van betaling kan aanvragen omdat wij niet direct alles kunnen afbetalen. Het is geen oplossing maar je hebt wel weer een beetje lucht, vooral omdat ze bij incasso bureau's zo verschrikkelijk moeilijk kunnen doen.

    groetjes

    dianne
     
  7. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    dank je voor de tip.
     
  8. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik zit in budgetbeheer
    hun regelen mijn schulden
    en hun kunnen veel meer dan dat wij kunnen
    zoals beslagleging voorkomen etc
    daar kun je ook naar informeren

    goddes tear
    ik heb wel de lening erbij
    maar ga je bol of bbl doen
    \want met bbl moet zh je betalen
     
  9. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja dat kan idd ook, bij ons is het niet zo erg dat het nodig is, het lukt mij prima om het te regelen. De schuld is ook niet zo hoog dat we verzuipen. Als ik kijk naar vrienden van ons dan denk ik wel eens zie maar dat je daar uitkomt. Maar het blijft wel moeilijk natuurlijk
     
  10. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    mijn schuld is neit hoog
    alleen doordat het zo lang heeft geduurd
    ik heb 4 deurwaarders
    en het is van 1 periode 3 jaar terug
    hebben ze geen geduld
    en ik kan niet 100 of 150 per deurwaarder neerleggen
    en bij budgetbeheer kunnen ze wel regelen
    voor 30 euro in de maand daarom zit ik daarbij achteraf
    wou ik niet dat ik hulp was gaan zoeken want mijn schuld valt voor hun mee dus voor hun begrip niet hoog
    want doordat het allemaal zo lang heeft geduurd ordt het nu pas geregeld
    ik wou dat ik direct was gaan afbetalen mijn schuld
    en geen maatschappelijk werk alles was gaan zoeken
    maar ja dat is achteraf en het word nu betaalt
    ik wacht nog een paar maanden en dan ga ik uit budgetbeheer want ik ben het vrijwillig gaan doen
     
  11. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Wij hebben ook wel wat schulden, we hebben het ook niet al te ruim. Maar we redeen het en opzich hebben we een goed leven, dus zolang het goed gaat.
     
  12. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden .,.
    mijn vriend verdient maar 1000 euro in de maand
    en ik ben bijna klaar met school..
    ik werk parttime..
    maar nu komen we nu dus al met het probleem van hoe gaan we dat doen straks als die kleine er is ?.. ik wil wel 3 dagen in de week gaan werken ,,
    maar tot die tijd moeten wij het doen met die 1000 euro,, het is heel weinig,,
    hebben jullie een uitkering?
    hoe doen jullie dat?
     
  13. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    mijn vent verdiend 1800 ongeveer. verder ik had eerst niks en nu sinds 2 week werk ik ook en ik breng maar 500 ongeveer binnen
     
  14. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik heb nog studifinanciering tot juli dat 699. Mijn vriend verdient 1720 euro. dat is best te doen er zijn veel mensen die het minder hebben dus mag niet klagen.
     
  15. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Ik werk nu net fulltime, m'n vriend werkt al een poosje en heeft ook wel lekker loon, en ik wil straks 3 dagen gaan werken. Dus denk dat het allemaal wel goed moet komen.
    Je moet alles even wat verminderen en goedkoperder gaan leven! Maar dat heb ik er voor over!

    Het is ook allemaal niet normaal meer hoeveel alles kost! Ziekenfonds al ong. €100,- per persoon.
    Dan de boodschappen nog (kun je natuurlijk ook zo duur maken als je zelf wilt), maar dat is ook duur!
    Kleren is niet meer normaal!
    En het loon... Dat gaat de lucht haast maar niet in!
    Vind het echt niet normaal, maarja, je doet er zo weing aan! want je moet het allemaal betalen!
    Liefs
     
  16. munt

    munt Actief lid

    11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    wij redden het prima.
    gelukkig voorheen 3 jaar terug moesten we alles omdraaien 10x nadenken kunnen we het kopen of niet.
    sinds we huisje hebben gekocht 2 1/2 jaar gelden gaat het goed
     
  17. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    wij hadden het in het begin ook niet breed, maar we kregen wel veel steun van familie, nu ben ik bijna 10 verder en heb ik alles toch voor elkaar gekregen, alleen duurde het langer dan andere stellen

    xxx Maria
     
  18. sillaah

    sillaah Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wij deden het met 1000 in de maand..
    en dat ging prima ! we kwamen wel eens iets tekort maar geen grote bedragen..
    ik had nog geen werk na de bevalling, mede doordat ik mijn zwangerschap nog moet verwerken(heb niet zo'n leuke tijd gehad)
    nu gaan mijn vriend en ik uit elkaar waarschijnlijk en moet ik het dus alleen zien te redden, hij betaalt wel voor evy, we moeten nog uitzoeken hoeveel ik recht op heb, en dan zou ik zelf iets van schoonmaken gaan doen want dat verdient nog het beste.. :(
     
  19. almira

    almira Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Soms een extra rekening is moeilijk maar voor de rest is het wel te doen hoor!
     
  20. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb studiefinanciering maar mijn vriend en ik wonen neit samen
    maar ik red me prima
    ik kom niks tekort en heb nog geld over om te sparen
     

Deel Deze Pagina