Gelige slijm & bruine afscheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snoepperzikje, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Heyhoi,

    ik ben al enige tijd bezig zwanger te worden. Ik ben een klein beetje "onregelmatig", wat wil zeggen dat mijn cyclus, per cyclus 1 of 2 dagen korter of langer kan zijn. Ik hou het bij in een app; het gemiddelde ligt op 32 dagen.

    Afgelopen donderdag (9 DPO) merkte ik bruine afscheiding op met een beetje rood bloed. Omdat mijn menstruatie nog wel eens meer wil schommelen dan normaal, dacht ik dat ik ongesteld was geworden. Daarna had ik alleen bruine afscheiding, tot gisteren (zaterdag). Het was een beetje dikkig. Vrijdag heb ik seks gehad met mijn vriend (met condoom, scheelt schoonmaken) en er zat wat doorzichtig, gelige slijm aan de condoom. Ik ga er niet van uit dat ik zwanger ben, maar ik was wel benieuwd of iemand weet wat dit is?

    Groetjes!
     
  2. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Doe even een testje.. die afscheiding kan innesteling zijn
     
  3. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ik zit nu 3 dagen voor nod. Is dat niet ietsjes te vroeg om te testen?
     
  4. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Volgens mij Kun je vanaf dag 10 testen met een early..
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Als je cyclus 1/2 dagen kan afwijken is dat niet ‘onregelmatig’ hoor. Dat is gewoon menselijk:)

    Wat ik niet begrijp uit jouw verhaal: je bent bezig om zwanger te worden maar je hebt seks met een condoom?

    De enige manier om te weten of je zwanger bent, is een test. Er zijn dames die eerder dan NOD positief testen. Ligt aan het moment van innestelen.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  6. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Haha, nee het is niet onregelmatig, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, daarom staat het tussen haakjes.

    Ik heb wel eens seks met condoom, buiten de vruchtbare dagen om, als ik geen zin heb in zijn goedje, maakt zo'n troep :rolleyes:

    Ach, ik kan altijd een test proberen. Anders kan ik het over een paar dagen nog eens doen. Ik wilde graag weten of andere vrouwen dit herkennen en weten wat het is. Ik link het niet direct aan dat ik zwanger zou kunnen zijn. Wist ook niet zo goed waar ik deze topic moest plaatsen.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Gewoon, regelmatig;)

    Okee... maar als je na de seks even veegt en erna plast is het toch ook weg:o: of spuit jouw partner de hele boel onder:roflmao:
    Je weet wel dat er zaaddodend spul op condooms zit? Ik weet niet wat het effect daarvan is na je ovulatie als je zwanger wil worden hoor... maar het klinkt enorm tegenstrijdig.

    Weet je wat het is met verlies van bloed/slijm tussendoor? Niemand kan precies weten wat het is. De ene was erna zwanger en linkt de zwangerschap eraan (of het nou daardoor komt of niet), bij de ander was het niks. Ik heb ook weleens een beetje bloed gehad na ovulatie, maar kon toch echt nergens van zijn. Weet ik nu.

    Haal adem, wacht een paar dagen, en doe dan een test. Of wacht je NOD af.

    Succes!
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.032
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon altijd zonder condoom vrijen dan als je geen kans wilt missen:o:
     
    Lisa280887 en Suuster vinden dit leuk.
  9. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik heb vrijwel altijd gelige en/of bruine afscheiding vlak voor mijn nod. Ik link dit altijd met een aankomende menstruatie.
    Als je niet goed weet wanneer je nod is, weet je dan wel goed wanneer je ovulatie is? Een app is niet betrouwbaar, mijn ovulatie is 1 a 2 dagen later dan de app aangeeft.
    Ik zou ook adviseren altijd zonder condoom te vrijen, is zonde als je toch steeds net verkeerd timed en de condoom alweer gebruikt. En misschien dat het daardoor, onnodig, al wat langer duurt.
     
  10. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Even voor de duidelijkheid: ik gebruik alleen een condoom als ik (bijna) zeker weet dat ik niet meer in mijn vruchtbare dagen zit. Ik lek altijd nog een aantal uren na, wat ik soms best vervelend vind. Vandaar dat ik soms met condoom seks heb, dan heb ik geen 'last' van zijn goedje als het niet nodig is :roflmao: Ik hou dit wel bij, haha
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  11. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.645
    3.454
    113
    Je ovulatie vind je niet met een app. Stel, je eisprong is elke maand laat en je hebt een korte lf. Dan mis je hem dus elke maand en heb je misschien seks met condoom in je vruchtbare dagen. Niet handig.

    Wat betreft je vraag. Ik herken het niet.
     
    Suuster vindt dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Je bent nooit zeker van je vruchtbare dagen tenzij je dit bevestigd met temperaturen of een echo dat je eisprong is geweest. De app zat er bij mij een half jaar compleet naast; ik had een cyclus van 29 dagen en volgens de app rond dag 15 mijn vruchtbare dagen. Met ovulatietesten en temperaturen bleek mijn eisprong pas dag 20 te zijn. Mooi verkeerd gemikt een half jaar lang. Je verspilt mogelijk een hoop kansen door op andere momenten met een condoom seks te hebben. Goed zaad kan soms wel 7 dagen inleven blijven. Mocht je echt met condoom seks willen de niet vruchtbare dagen dan raad ik je aan ovulatie testen te gebruiken en te temperaturen. De app is geen goede graadmeter...

    Antwoord op je vraag: het kan een ovulatiebloeding zijn doordat er soms bloed vrij komt bij springen van ei of een innestelingsbloeding. Of een doorbraak bloeding. Eigenlijk vanalles dus! En het hoeft niet raar of afwijkend te zijn.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
    Totaal Off topic hoor, maar als mijn partner klaar is gekomen in mij, dan is even vegen en plassen echt niet voldoende hoor :D
    Zelfs als ik na het vrijen de boel goed uitspoel met de douchekop, loopt er de dag erna nog weleens wat uit :roflmao:
    Ik denk dat mijn man met 200 km per uur spuit en lijm heeft :roflmao:
     
    margarethd, Hadassa en Lisa280887 vinden dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahaha ja tuurlijk loopt er hier de dag erna nog wat uit! Maar het is niet iets onoverkomelijks:roflmao: en al zeker niet iets om weer condooms voor te gaan gebruiken:roflmao:

    Wel handig trouwens! Als je de boel thuis weer even moet kitten zet je gewoon je ‘hogedrukspuit’ erop:roflmao:
     
    Luna86 en Iertje81 vinden dit leuk.
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Dan gebruik je toch inlegkruisjes de dag na de sex??
     
  16. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Oh nee, wij gebruiken ook een condoom om de vruchtbare dagen heen hoor. Vanwege de irritatie en het dagenlange leeglopen ja. En ik ben heel zeker van mijn vruchtbare dagen, dat scheelt (niet voor niets 3x vrij snel zwanger geraakt). Dus ik begrijp dat heel goed.
    @hierboven: dan zou ik er 3 nodig hebben. Met condoom niet, dus

    Maar antwoord op de TO: ik zou er een vroege test aan wagen. Daarentegen, wat is 3 dagen wachten?
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  18. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ik vroeg of iemand wist wat de afscheiding kon zijn, omdat het er anders uit zag dan "normaal". Niet om jullie mening over mijn condoomgebruik.

    Dit is in zijn algemeenheid bedoeld. :p
     
    Leraje vindt dit leuk.
  19. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    3 dagen is ook niks inderdaad. Ik kan het proberen en anders 2 of 3 dagen na nod de 2e doen.
     
  20. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ik heb dat ook heel erg vaak. Heel zelden dat het goedje wél in zijn geheel zitten blijft. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina