Gelukkig bloedverlies anders niet vk gebeld!

Discussie in 'De bevalling' gestart door anitaV, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anitaV

    anitaV Lid

    6 jan 2006
    47
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Schoonhoven
    Even mijn verhaal kwijt over mijn bevalling van een prachtige dochter!

    Op 12 december is Femke geboren. De maandag ervoor had ik nog een afspraak bij de verloskundige. Alles was prima in orde. Ze vertelde nog even wanneer ik moest bellen. Ik wilde graag thuis bevallen. Ze zei je mag bellen als je weeen om de 5 minuten komen, maar je kunt beter even wachten tot ze om de twee minuten komen.
    Die middag had ik wat krampen die ik al eerder had gehad, maar toen zette het niet door. Om half 5 's nachts had ik echt weeen, maar zeer onregelmatig. Om de 6, 9, 5, 12 minuten. Dus het was al wel begonnen maar kon nog wel even duren. Dit ging zo de hele ochtend door. Er zat totaal geen regelmaat in.
    Om half een 's middags kreeg ik bij toiletbezoek bloedverlies. Op het kaartje stond dat je bij meer dan een beetje bloedverlies moet bellen. Maar dat is lekker vaag. Wat is nou meer dan een beetje? Maar voor de zekerheid de vk gebeld en verteld dat ik onregelmatig weeen had en nu bloedverlies. Ze vroeg of ik wilde dat ze langskwam. Dus ik heb maar ja gezegd. Al was het voor mijn geruststelling dat het bloedverlies niet ernstig was. Om kwart over een arriveerde ze. We kletsten wat en toen stelde ze voor om te kijken of ik al wat ontsluiting had. Dus zo gezegd zo gedaan. Tot ieders verbazing ontdekte de vk dmv inwendig onderzoek dat ik al 6 cm ontsluiting had!!!!
    Mijn vliezen waren nog niet gebroken dus dat heeft ze meteen gedaan zodat het nog sneller ging.
    Op een gegeven moment vond de vk dat mijn weeen niet sterk genoeg waren en de hartslag van de kleine daalde vreselijk. Ze stelde voor om toch nog naar het ziekenhuis te gaan. Dus ik ging naast bed staan. vk was alles aan het inpakken en het ziekenhuis werd op de hoogte gebracht. Maar toen ik stond kreeg ik toch persdrang. Ik zei: dat ziekenhuis (half uur rijden) dat ga ik nooit halen. Dus vk keek nog een keer en toen was in 20 minuten onze Femke geboren.
    Alles viel me mee en was gelukkig goed gegaan.

    Het is maar goed dat ik bloedverlies kreeg, anders had ik nog lang niet de vk gebeld. Want ik was echt van plan om te wachten tot de weeen om de twee minuten kwamen. Misschien hadden we dan de bevalling wel zelf zonder assistentie moeten doen. Dus voor een volgende keer ga ik niet wachten op regelmatige weeen.

    Ik wens iedereen een gelukkig 2007 toe!
     

Deel Deze Pagina