Grijs haar verven ja/nee

Discussie in 'De lounge' gestart door Gewooniemand, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Zoals het topictitel al zegt, grijs haar verven Ja/Nee.

    Ik ben nu midden 30 en verf mijn haar nu ongeveer 5/6 jaar omdat het grijs wordt. Ik heb voornamelijk een lok die wit is en dan goed in het zicht.
    Ik ben het verven zat, maar die witte lok vind ik niet denderend.

    Verf jij je haar omdat het grijs wordt? En zo ja tot welke leeftijd wil je het blijven doen?

    Ik zit er ook aan te denken of de kapster voornamelijk boven op en bij de lok highlights kan doen.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Ik verf mijn om die reden al dik een jaar blond/grijs (kleuren dmv heel veel highlights).
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.342
    359
    83
    in een huis
    Ik zou zeggen ja. Ik ben begin 30 en behoorlijk wat witte haren door mn donkere haar. Ben vaak te lui om het te doen. Maar als ik het weer geverfd heb ben ik blij!
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik wel ja, maar of jij dat blijft doen moet je toch zelf weten?
    Ben 36 en helaas heel erg grijs, vind het vreselijk, dus blijf als het aan mij ligt nog wel een tijdje verven hoor.
     
  5. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Daar zit ik ook aan denken. Ik heb donker haar van mezelf, dan wat lichtere plukken erdoor doen.
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Ik zeg nee. Maar ik ben 33 en heb nog geen grijze haar ontdekt. Heb mijn haar overigens nog nooit geverfd. Heb rood haar en mijn oma (85+) zie je nog steeds de rossige gloed, daar ga ik ook voor :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Neeee niet verven! Grijs is hip! Steeds meer low en high lights mixen tot er alleen nog maar grijs is. Prachtig!
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb dit toen gedaan ;)
    Heb niet alleen zo'n witte pluk, maar ook inmiddels flink wat grijs bij mijn slapen ;)

    20200522_181744.jpg
     
    Malbec, Huismuisie, Louise11110 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ben jij dit?

    Wat zit je haar leuk!
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Yup thats me :)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.373
    8.467
    113
    Zelf ben ik nog niet grijs. Hier en daar een verdwaalde grijze haar maar meer ook niet. Maar word ik echt grijs dan ga ik het verven. Zelf vind ik het echt niet mooi bij jongere mensen, ik vind iemand er dan echt altijd ouder uitzien dan diegene werkelijk is. Ik snap die grijs hype op dit moment, waarbij mensen hun haar grijs verven, dan ook echt niet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik verf mijn haar altijd, blonde highlights. Ik was rond de 27 ook al grijs aan het worden. Had toen mijn haren een keer donker geverfd en die uitgroei:eek:
    Daarna weer blonde highlights.
    Nu door omstandigheden van een pijnlijke hoofdhuid al een tijdje niet naar de kapper geweest. Afspraak kunnen maken bij de kapper, kan dus 13 juni terecht.
    Mijn man maakte een foto van de week van de bovenkant van mijn hoofd. Ik schrok me kapot!
    Vind het echt heel erg!
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben 41 en verf m'n grijze haar. Heb lang haar. Verf het in m'n normale kleur met wat high lights erin.

    Ik verf tot mijn hoofd zo oud is dat grijs beter is. Op het moment dat m'n geverfde haar echt vreemd gaat lijken stop ik.
     
    Huismuisie en vlinderCN vinden dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik heb highlights, mijn haar is middenbruin, met wat grijs er doorheen ;), en mijn highlights zijn caramelkleurig. Highlights werkt bij mij beter dan laten verven, want ik stel de kapper altijd te lang uit, en uitgroei bij verven, vind ik erg lelijk, bij highlights veel minder. Grijs is natuurlijk niet helemaal weg bij highlights, maar ik vind het wel veel minder storend.
    O ja, ik ben 44.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Ik ben 43 jaar en vorig jaar gestopt met verven. Ik heb vanaf mijn 30ste steeds meer grijs haar gekregen. Ik heb een hele tijd af en toe een kleurspoeling erin gedaan en pas vanaf 40 echt gaan verven. Maar ik vond de uitgroei vreselijk (ben verder donker, dus donkere verf en dan zag je het heel erg) en ik had het idee dat ik na het verven nog meer haar verloor. Dus nu laat ik het grijs worden. Ik heb haar tot op mijn schouders ongeveer en ben nu ruim over de helft. De uitgroei zie je nu niet meer zo, juist omdat het grijs al best veel is en mijn haar veel meer krult. Ik heb nu weer veel meer kleurschakeringen en ben blij dat ik weer een vollere bos krijg. Liever grijs haar hier, dan ongezond afgebroken haar
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik verf het ook al jaren. Ik word heel grijs langzamerhand maar ben nog geen 40 en het past niet bij hoe oud ik me voel. Ik vind die grijshype ook echt niks. Van grijs haar word je zo makkelijk flets in je gezicht.

    Ik ben zelf donkerblond en verf het in mijn eigen kleur. Ik merk wel dat ik vanzelf steeds blonder word. De uitgroei maakt de kapster sinds een jaar wat lichter dan voorheen en in de punten bleekt het echt op tot heel lichtblond door de zon. Ben van plan om het de komende 10 jaar steeds wat blonder te laten worden tot ik het makkelijk over kan laten gaan in grijs.

    Mijn zusje heeft lang donker haar en zij laat het wel grijs worden.
     
  17. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.459
    1.427
    113
    Ik ben ook vanaf mijn 30ste grijs aan het worden. Ik ben nu 37 en nu zijn er al behoorlijk wat grijze haren.

    Ik ga het niet verven, het hoort gewoon bij mij.

    Het scheelt wel dat ik blond ben en het grijze dus iets minder opvalt.
    En tot voor kort moest ik me nog legitimeren bij het halen van een fles wijn, dus een iets ouder uiterlijk kan geen kwaad :p
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Ik ben donkerblond met grijze highlights ;)doe er wel extra highlight en lowlights in. Maar ik hoef het niet iedere 6 weken te verven. Ik heb een beetje een zomerse beach look kapsel.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.552
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja helemaal mee eens! Een patiente van me, begin 50 heeft dr haar helemaal uit laten groeien en is nu dus helemaal grijs. Ze ziet er gelijk 10 jaar ouder uit zowat.
     
  20. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Ik heb donkerbruin haar met steeds meer grijze haren ertussen. Ik verf het niet. Ik heb geen zin om daar elke paar weken tijd en geld in te steken. Mn haar is nu denk ik 10%grijs, ik voel er niks van
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina