Gemeenschap tijdens ongi: kan je zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iris1977, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hoi, een vriendin van me heeft tijdens haar ongi gemeenschap gehad. Nu is ze bang om toch zwanger geworden te zijn. Kan dit? Zelf heb ik er geen verstand van. Weet een van jullie hier een antwoord op? Graag hoor ik reacties.

    Liefs,
    Iris, namens vriendin Ellen.
     
  2. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Was ze aan de pil? Gebruikte ze een condoom? Als het beide "nee" is, dan kan het volgens mij wel :rolleyes:
     
  3. Delilah

    Delilah Niet meer actief

    Ik heb hier laatst een bericht gelezen van iemand die zei dat zijzelf of ook een kennis van haar van de verloskundige ofzo had gehoord dat eens te proberen omdat ze al een tijd lang probeerde zwanger te raken wat niet lukte.

    Toen was het volgens haar wel gelukt. Maar ik heb dat bericht al een hele tijd terug gelezen dus ik weet niet meer precies hoe dat zat?!
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, in theorie kan het, maar de kans is klein.
     
  5. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Bedankt voor jullie antwoorden. We gan wel even bedenken wat er gedaan moet worden.

    Liefs,
    Iris, namens Ellen.
     
  6. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    als ze een regelmatige cyclus heeft kan dat haast niet
     
  7. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Het ligt er ook aan hoe lang ze ongesteld is en hoe lang haar cyclus is.
    Een vriendin van mij is zo per ongeluk zwanger geraakt...Ze dacht dat het velig was, ze heeft waarschijnlijk een vroege eisprong gehad en dat zaad heeft het een aantal dagen overleeft.
    Toch zou ik toch zeggen dat de kans niet heel groot is hoor.
     
  8. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    ja kan idd tijdens je menstruati zwanger worden hoor. er staat hier ook een topic over op de site. de kans is klein maar het kan zeker!
     
  9. Parels

    Parels Fanatiek lid

    29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij zijn er vrouwen die hun eisprong hebben tijdens hun ongi. Bij sommige vrouwen die niet zwanger konden raken, bleek dat het geval te zijn.

    Succes voor je vriendin!
     
  10. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Iris, laat je het ons wel weten of ze wel of niet zwanger was? Nu ben ik benieuwd...
    Ik hoop dat als ze het liever niet wilde dat ze ook gewoon weer ongesteld word.
     
  11. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hoi, ja natuurlijk laat ik het weten.
    Ze gebruikt wel de pil, maar die zal wel niet werken als je ongi bent. Maargoed, woensdag was ze ongi geworden en het weekeinde gemeenschap gehad, 2x. Gisteren had ze alvast een test gedaan (nega), maar lijkt me beter te wachten totdat ze evt. overtijd is bij de a.s. ongi. Ook ik ben benieuwd. Nu afwachten. Ik hou jullie op de hoogte als ik zelf ook iets weet.

    Liefs,
    Iris, namens Ellen.
     
  12. Parels

    Parels Fanatiek lid

    29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee die test kan ook nog niet posi zijn.. Geduld, geduld, geduld... Moeilijk hoor dat afwachten! Sterkte!
     
  13. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik neem al heel lang de pil niet meer dus ik weet niet meer hoe dat gaat, maar ik dacht dat je de hele maand door beschermd was. Ook in die 7 dagen dat je de pil niet neemt om ongesteld te worden... Anders zouden er toch ook veel vaker van ongelukjes gebeuren?
    Maar wat ik al zeg dit is heel lang gelden voor mij ( ik ben er al 3 jaar geleden mee gestopt)
     
  14. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    met de pil ben je de hele maand veilig, dus ook in je stopweek/menstruatie week! Mits je natuurlijk geen pillen bent vergeten....
     
  15. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ja, klopt helemaal wat Makkie en Julita zeggen.
    Je bent tijdens je menstruatie gewoon beschermd maar als je bijvoorbeeld pas op dag 8 of 9 weer begint met je pil slikken, dan kan er een ei springen en heb je dus kans op zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina