Genante vraag. Diarree na zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Leesteken, 25 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Ik heb al jaren last van mijn darmen. Eigenlijk altijd last van verstoppingen.
    Tijdens de zwangerschap totaal geen last gehad, heerlijk.

    Maar nu na de zwangerschap is het drama. Ik hoef maar iets te eten en de krampen beginnen en kan dan rennen naar het toilet. In december is mijn galblaas verwijderd en is het nog erger geworden.

    Iemand die dit herkent, en tips of adviezen heeft?
     
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    He bah, zo vervelend!
    Wanneer ben je bevallen? Kan het nog hormonaal zijn? Slik je nog iets van vitaminen (ik heb dit door ijzer)?

    Ik zou sowieso even langs de huisarts gaan. Misschien is er een onderliggende oorzaak voor het chronische probleem? Veel ontstekings-darmziekten kunnen verstopping én diarree geven. Ook veel vrouwen die tijdens de zwangerschap opeens relatief weinig last hebben. Tijd om dat uit te sluiten?
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  3. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Ik ben in augustus 2018 bevallen.

    Ik heb onlangs een algeheel bloedonderzoek gehad. Ijzer en dergelijke waren normaal.

    Ik krijg elke maand vit. B12 ingespoten. Ik slikte altijd vitamine c, maar heb nu het advies gekregen om dat niet te doen. Een teveel kan diarree veroorzaken.

    De ha aviseerde nu om langs een diëtist te gaan om naar de voeding te kijken. Het lastige is dat het bij alles wat ik eet gebeurt. Of ik nu een aardbei of chips eet. Je zou zeggen dat ik door alle toiletbezoekjes zou afvallen maar ik kom juist aan. Al weet ik niet of het een met het ander te maken heeft.
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Gek hoor.
    Ik zou de dietist proberen, die hebben soms echt goede inzichten. Maar als het niets uithaalt zou ik een verwijzing naar een MDL arts vragen. Misschien heeft het toch iets te maken met je gal-huishouding.
    Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  5. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Geen tips, wel herkenning. Sinds mijn bevallingen heb ik het ook. De ene week erger dan de andere maar ik hou er echt rekening mee, bv als ik ontbijt zorg ik dat ik nirt meteen weg hoef maar eerst nog nasr de wc kan.
     
  6. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Juist. Vervelend is dat. Ik loop inmiddels bij een internist. Het ziet er naar uit dat vet niet goed wordt omgezet in mijn lichaam.
     

Deel Deze Pagina