Geocachen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ligero, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Dit hebben wij afgelopen week voor het eerst gedaan en 4 van de 5 caches gevonden. Wij vonden het heel leuk om te doen maar hebben ook nog genoeg te leren en ontdekken hebben we al gemerkt.

    Wie doet dit nog meer? En wat zijn leuke routes of losse caches in zuidholland om met kinderen (8 & 5) te doen?
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Wij doen dit regelmatig! De enige manier om de kinderen spontaan mee aan het wandelen te krijgen.
    Wij kiezen vaak een natuurgebied uit om te wandelen en overal liggen geocaches.
    Ergens in mei kwamen wij bij een geocache die bij een monument lag van een vliegtuig dat in de tweede wereldoorlog was neergestort. Dat vonden de kinderen erg interessant omdat ze het ook op school net over de oorlog hadden, dat was in de buurt van de Zoetermeerse plassen.

    Vooral in het buitenland kom je op die manier de mooiste en onverwachte plekken tegen.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  3. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.109
    2.000
    113
    Yess wij doen het ook :) eigenlijk elke keer als we tijd over hebben pak ik de app er even bij :) soms gaan we echt een dag cachen.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  4. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ik doe het ook al vanad 2012, soms fanatieker en soms jaren niet.
    Ik vind het heerlijk om lekker te wandelen en op zoek naar 'iets'. Vooral trails doen we, dat zijn vele caches bij elkaar in -meestal- een natuurgebied.
    Laatst waren we vlakbij Appelscha FRL, prachtig en ook super leuk met de kinderen!
     
  5. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk, ik wilde ook wel elke dag even cachen. Moet alleen altijd wel een stukje rijden voordat we bij een cache zijn..
     
    LizMe vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dit is denk ik te moeilijk voor 3,5 jaar? Ik heb t wel s gedaan maar alweer lang geleden dus weet dat even niet meer. Ze houdt wel heel erg van speurtochten.
     
  7. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij waren in de zomer in appelscha op vakantie maar toen had ik er nog nooit van gehoord. Jammer want ik denk dat je daar prachtige wandelingen kunt maken alleen konden we daar de kids niet voor motiveren terwijl het nu met cachen wel heel leuk is om samen op pad te zijn. Zij vinden het speuren heel leuk en in de tussentijd genieten wij van de natuur, de wandeling en natuurlijk samen iets ondernemen.
    Ik heb begrepen dat er achter ikea delft een leuke kinderroute is, heeft iemand die al eens gedaan? Misschien dat we die morgen gaan doen als het weer meewerkt
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Mijn dochter gaat al mee sinds ze 1,5 is. Als ze 3 zijn, zien ze vaak meer dan jijzelf. Daarnaast is het op die leeftijd ook al leuk om te navigeren (eventueel met hulp) naar de cache.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik deed het overigens wel op mijn telefoon afgelopen week. Dat vonden zowel mijn batterij als mijn internetbundel niet zo leuk heb ik het idee...gebruiken jullie een gps apparaat ding? (Hoe noem je dat?)
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Super leuk! Wij doen het inmiddels al een paar jaar. Onze knul ging altijd gewoon mee en is nu 6 en wil dit heel vaak doen. Als we ergens op vakantie gaan dan kijken we ook of er ergens een cache ligt.

    We nemen standaard een tas mee met GPS apparaat (garmin) , pen, papier, iets van klein speelgoed om te kunnen ruilen. Dit is weer het favoriete onderdeel van onze zoon hahaha.

    Voor leuke zoeken we vaak op favoriete. We kijken ook altijd naar de laatste die ze hebben gevonden of hij er nog ligt en vindbaar.

    Het leukste er van is dat je dit vaak in het buitenland ook kunt doen.
     
  11. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gedaan, super leuk! Nu al tijdje niet meer actief geweest. Hier in de buurt liggen weinig mystery caches. Die vind ik toch het leukst.
     
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo'n garmin gps apparaat, maar die hebben we eigenlijk in geen jaren gebruikt. Ik vind de app een stuk makkelijker.
    Maar ik heb onbeperkt internet op mijn telefoon, dat scheelt vast ook.
     
  13. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Ik heb het net gedownload. Ik zie er hier verschillende in de buurt maar ook vraagtekens en dan moet ik upgraden naar de premium versie?
    En hoe werkt het,, moet je naar de geocache wandelen en daar iets ontdekken.
    Of ga je naar de cache en krijg je dan vanuit daar een route om te wandelen?
    Snap het niet helemaal.
     
  14. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Je ziet nu al plaatsen aangegeven. Je moet dan de GPS volgen en dan kom je steeds dichter bij de cache
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Je hebt 2 verschillende soorten.
    Je voert de coƶrdinatie in en je gaat er naar toe en dan ga je zoeken. Die pil je zo op

    De andere voer je in en dat is je startpunt. Afhankelijk van de route of dat 1 km of 14 km is. Onderweg voer je opdrachten uit of moet je aan de hand van foto's zoeken.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    Wij doen dit al enkele jaren en hebben er zelf ook 3.
    Leuk als je ziet dat mensen hem vonden.
     
  17. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ik snap die multi's en mystery's nooit zo goed... doe altijd de groene/oppikkers.
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik heb tot nog toe 5 losse caches gedaan met de kinderen. 1 niet gevonden (al 2x langs geweest) en de andere 4 wel gevonden.
    Morgen gaan we een tiental caches proberen te vinden in delft. Het zijn losse op te pikken caches (van die groene icoontjes in de app). Achter de ikea zijn er 9 van kabouters en is in totaal een route van 3km en daar vlakbij zit er 1 op een kinderboerderij met goodies/woodies en daar willen we ook even heen.
    Morgen neem ik mn werktelefoon mee, die heeft wel onbeperkt internet :)
     
    owly en Spoetnik vinden dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Hier in de omgeving weinig caches. Man vindt t erg leuk maar als je daar mee samenspeelt wees voorbereid op de rol van mentale ondersteuning. Die is bloedfanatiek er in en jij krijgt de kans niet eens. Dus hoewel t erg leuk is om te doen, is t hier met dezelfde vaart weer doodgebloed.

    In de omgeving heeft een wiskunde/natuurkunde docent diverse caches verstopt. Je komt er alleen maar uit door formules etc. op te lossen.
     
  20. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Hahaha, volgens mij heeft mijn vriend die rol op zich genomen :roflmao:
    Ik ben ook vrij fanatiek en ik kan echt heel lang balen als ik er een niet gevonden heb.
     

Deel Deze Pagina