Geplande 3e sectio en optie sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lieverding, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Iemand ervaring mee? Is de kans dan echt 0 zwanger worden of kan nog wel? Geen bijwerkingen etc verder?
    is het verstandiger dat te doen of lekker mijn man steriliseren? Wat is beter? Goedkoper?

    Ik ben 38 en is mijn 5e zwangerschap, 3e kind en 3e keizersnede. Is wel de laatste geplande kind omdat het is allemaal met late miskramen, lastige zwangerschap is etc wil ik dat echt gepland niet meemaken. Drie gezonde meiden lijkt mij nu genoeg .. ook de leeftijd weer en al 3 sectios. Volgens als 4e sectio is niet handig maar gezien mijn goede herstel altijd kan dat eventueel wel zonder te hoog risico maar alle andere factoren meegenomen raad ze af om weer zwanger te worden.

    Ik heb een begeleidende arts die mij wekelijks ziet al bijna een jaar en ze gaat Ook geplande sectio doen. Ze gaf aan dat eerst kijken ze of met kindje alles goed is, als de score hoog is en kindje mankeert niet dan kunnen ze sterilisatie doen met knipjes. Mijn verzekering dekt het niet en het kost €800... tis ja duur maar ik lig toch al.. van andere kant als het dubbel zo goedkoop is laat ik het mijn man lekker doen!

    wat zijn jullie ervaringen?
     

Deel Deze Pagina