Geplande keizersnede - mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Snoepjes, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik weet al van mijzelf dat ik van ons tweede kindje ga bevallen door middel van een (geplande) keizersnede, liefst gentle sectio/maternal assisted.
    Zijn er meer zwangeren die ook al weten dat ze een keizersnede gaan krijgen?
    Misschien fijn om samen te kletsen wat je wensen zijn of juist niet :)
     
    Spiegel, Maan14 en Rosy90 vinden dit leuk.
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ja, ik ook. Vind het nu alleen wel eng. Er zijn mensen hier uit de omgeving al naar boven de rivieren verwezen voor de geplande kz.

    Eind mei verwachten ze natuurlijk pas de echte ic piek etc wat me toch onzeker maak.

    In eerste instantie zou hij onder narcose gaan. Maar word maandag terug gebeld door de gyn want de ziekenhuis apotheker had aan gegeven dat ik een soort ruggenprik toch mocht. Duimen dus dat dit klopt en ik straks gewoon een kz met ruggenprik kan krijgen en niet weer onder narcose moet.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier een soort van zeker. Er is een keizersnede gepland maar pas na de uitgerekende datum. Mocht er voor die tijd toch een bevalling spontaan op gang komen, ga ik het op de natuurlijke manier proberen. Bij m'n zoontje ben ik met bijna 42 weken ingeleid. Hij was niet ingedaald en dat is tijdens de weeën ook niet gebeurd. Uiteindelijk bleek het een sterrenkijker te zijn en is de ontsluiting gestagneerd op 8 cm. Toen is er dus overgegaan op een keizersnede.
    Deze baby is nu ook nog niet ingedaald :confused:
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  4. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Hi! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het een geplande keizersnede gaat worden. Ik ben nu 31 weken zwanger.
    Ergens in de laatste week van mei gaat het gebeuren. Datum nog niet gepland.

    Spannend en gek zo hè in deze Corona tijd? :)

    Goh dat lijkt me niet zo fijn idee om niet in je eigen ziekenhuis te kunnen zijn. En wat nu als de de bevalling zich aandient? Mag je dan wel naar je eigen ziekenhuis?

    Weten jullie toevallig iets over de aanwezigheid van de partner tijdens en na de keizersnede?
     
    Maan14 en Snoepjes vinden dit leuk.
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Bij ons in het ziekenhuis mag de partner er gewoon bij zijn. Verder mag er geen ander bezoek langskomen.
     
    Spiegel vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hey meiden!

    Ja een bizarre periode hè om zwanger te zijn. Hier is het uiteindelijk gelukt na ruim 3,5 jaar en IVF, dus ik probeer hoe dan ook te genieten.

    Hier mag de partner er al het goed is ook bij zijn. Lijkt me vreselijk als zelfs dat niet mag. Hoop wel dat dit hele Corona gedoe tegen de tijd dat we moeten bevallen al wat afgezwakt is. En dat ook de kraamweek goed verloopt. Maarja, we hebben er geen invloed op, dus ook al mag er nog geen bezoek komen gaan we er toch iets moois van maken. Vind het het aller belangrijkste dat we dan in ieder geval gezond en wel bij elkaar mogen zijn als gezin. Mijn man wordt voor het eerst vader, en mijn zoon grote broer :)
     
    Spiegel en Maan14 vinden dit leuk.
  7. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier is het nu wel zeker dat het allemaal nog niet voorbij is over 3 weken...
    Deze week weer controle gehad en de baby is niet ingedaald dus het wordt wel steeds zekerder dat het een keizersnede wordt.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ah oké! Hoe sta je er zelf in? Vind je het jammer, of verder prima?
     
  9. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Jammer is het denk ik altijd wel maar ging er eigenlijk vanaf het begin al wel vanuit.
     
  10. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Hier beetje hetzelfde. Ga je ook kiezen voor een "natuurlijke" keizersnede? Ik wil graag zelf de baby uit mijn buik pakken. Apart eigenlijk haha. Maar lijkt mij heel bijzonder.
     
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat spannend al zo snel. Ik hou me de illusie ook niet voor dat het in juni corona vrij is. Ik denk dat als iedereen zich aan de regels houd het dan stabiel is en we gewend zijn aan het nieuwe soort van leven.

    Hier dacht ik donderdag het gesprek te hebben om de puntjes op de I te zetten. Vergeet het maar.... Of ik niet liever in het academisch ziekenhuis wil bevallen. Ze weten niet of ze het protocol kunnen garanderen die nodig is. Baal als een stekker, liep al 4 jaar in het ziekenhuis om zwanger te raken hebben een gesprek gehad of nog zwanger mocht raken en er is nooit over dit gesproken.

    Hoop maandag meer te horen en anders ga ik er zelf achteraan bellen.
     
  12. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    @Sammetje83 herkenbaar. Ik moest zelfs een klein beetje huilen toen de gynaecoloog een keizersnede adviseerde. Ondanks dat ik me hier echt wel op voorbereid had. Het is toch even afscheid nemen van een bepaald beeld.

    @Memmiee oh kan dat?! Zelf je baby uit je buik halen. Hahaha. Dat wist ik niet! Heb je dan geen scherm ertussen zitten?

    @Maan14 oh crap! Meen je niet! Het is echt zo'n gekke tijd. Het vraagt een enorme schakelkracht van iedereen. Of hebben die protocollen niets met de corona te maken? Ik kan me wel voorstellen dat je voor de gezondheid van jou en de baby kiest uiteindelijk. Wat een spannende tijd zo.

    Ik zou heel graag meteen na de keizersnede borstvoeding willen geven. Of in ieder geval zo snel mogelijk. Maar ik weet niet hoeveel tijd daar tussen zit? Ik ben hiervoor wel vaginaal bevallen en toen werd mijn dochter direct op mijn buik gelegd. Haar zoekreflex ging meteen aan. Ze kroop omhoog en hapte direct naar mijn tepel. Dat vond ik zo'n bijzonder moment! Ik hoop dat weer mee te kunnen maken.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Als de bevalling zich niet eerder aandiend en het gepland is, wordt het een natuurlijke keizersnede. Dat je zelf je baby zou aanpakken, heb ik alleen nog nooit gehoord. Het belangrijkste voor mij is dat ik constant bij m'n baby wil blijven. De vorige keer kon dat niet omdat het geen geplande keizersnede was. De baby heeft toen niet op m'n buik/borst gelegen en ik zag hem pas uren later weer terug. Dat vond ik erg vervelend.
    Voor de zekerheid start ik aankomende week met kolven zodat ik misschien al wat melk heb om mee te nemen naar het ziekenhuis zodat de baby geen kunstvoeding hoeft te krijgen als ze niet bij me zou mogen blijven.
     
  14. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
  15. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Dat lijkt me heftig om mee te maken zeg! Ik mocht gelukkig eerst borstvoeding geven voordat ik naar OK moest een idd ook urenlang verwijderd was van mijn dochter. Vond dat al naar, laat staan jouw verhaal.

    Weet je al of je continu bij je dochter mag blijven? Ik heb ook die wens, maar geen idee hoe haalbaar is als je buik open ligt. Ik weet er nog weinig vanaf.
     
  16. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    In principe mag dat bij een geplande gentle sectio, als er uiteraard niks met de baby aan de hand is.
     
    Spiegel vindt dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hey meiden ik ga jullie weer verlaten. Ik heb vandaag te horen gekregen toch natuurlijk te mogen bevallen wil hier dus ook graag voor gaan.
     
  18. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Even een update al is het hier stilgevallen: onze dochter is afgelopen maandag geboren met een geplande keizersnede. Ik vond de operatie zelf erg pittig. Ik heb het nu veel bewuster meegemaakt dan de eerste keer. Het personeel was erg lief en m'n dochter is na geboorte geen moment uit m'n zicht geweest. Ze heeft tijdens de operatie bij me gelegen en daarna ook. Ik vond dat erg fijn en ik merkte bij mij gelijk een groot verschil in hechting in vergelijking met mijn zoontje destijds. Op de OK en kraamafdeling heb ik niets gemerkt van het hele corona gebeuren.
     
    Denise1, Spiegel en Snoepjes vinden dit leuk.
  19. Denise1

    Denise1 Actief lid

    21 sep 2016
    377
    388
    63

    Ben benieuwd waarom je het nu pittiger ervaarde? Ik heb ook bij de 1e een spoed gehad en krijg over ongeveer 6 weken een geplande.. hoop juist zo dat ik het nu als veel fijner zal ervaren.. al ben je er nu natuurlijk wel veel bewuster van alles wat er gebeurd. Bij de 1e was ik al 2 dagen bezig en eigenlijk al zo van de wereld...

    Oja en gefeliciteerd natuurlijk!
     

Deel Deze Pagina