Geplande keizersnede na spoedkeizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vaasje, 23 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Na twee "gewone" bevallingen is onze jongste met een spoedkeizersnede gehaald en omdat ik een bepaalde incisie heb gehad mag ik nu niet meer gewoon bevallen en krijg ik een geplande keizersnede.

    Omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb wat is het verschil?

    En zijn er dames die ervaring hebben met geplande keizersnede in het Alrijne Ziekenhuis Leiderdorp?
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Hier 2 geplande dus kan dat je niet per se het verschil beschrijven maar hier was het rustig op tafel gaan zitten ruggenprik erin warmte lucht slang over mn borst en beginnen. Ik mocht meekijken toen baby eruit kwam ( en zelf kijken wat het geslacht was want dat was een verrassing) en na 2 sec check mocht baby gelijk bij me liggen lekker tegen dat warme lucht ding aan zodat hij niet afkoelde. Toen ik erg misselijk werd van lage bloeddruk mocht baby bij man. Samen naast de uitslaapkamer daar mocht ik baby gelijk aanleggen en toen bloeddruk stabiel was lekker terug naar de kamer.
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ohh dat klinkt echt heel fijn!

    Dank je wel voor het delen van je ervaring!
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb ervaring in bronovo (nu is die HMC). heb eerste soort van spoed gehad en dochter lag op de borst van mijn man in kraamhotel tot ik werd genaaid etc.
    tweede was Natuurlijke gepland en heeeel fijn. Met 36wk kan je de datum inplannen (is vanaf 39wk zwanger).

    als je komt soms kan Het langer duren want spoed etc tussen. Je wordt ruggenprik gedaan voorrij kamer tot OK. Je man kan mee en fotograaf. Indien geen fotograaf de verpleegkundige maakt fotos. tijdens operatie kan je nog kiezen een extra natuurlijke keizersnede dat wil zeggen dat je baby zelf kan uithalen.

    Als baby eruit is dan komt die wegen etc ernaast en op borst. Op je borst blijft je continu ook tijdens het naaien en uitslapen. Daarna worden jullie allemaal op bed met baby op borst naar de verlooskamer /kraamhotel kamer vervoerd. De rest verschilt van ziekenhuis. Wat ik fijn vond aan bronovo is dat ze kraamhotel in huis hebben dus ik ging gelijk in kraamhotel en bleef daar met mijn man 2 nachten en dan naar huis dag drie. Nu in HMC is het zo dat eerste nacht in op verlooskamera en dan volgende dag wordt je met taxi naar her centrum in ibis kraamhotel gebracht. Daar kan je kosteloos verblijven op mediache indicatie dus 2e nacht en ochtend dag drie. Mocht niets zijn kan je kiezen om steeds te verblijven daar (all in pakket kost iets van €150 per 24 uur daar zit eten all in etc voor je en partner etc). Mocht er iets zijn dan kan je kosteloos blijven.
    Ivm corona kinderen mogen niet in ZH dus direct na de keizersnede komen of bezoek maar wel in kraamhotel mogen ze ook verblijven of komen.
     
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Geen ervaring wat betreft keizersnede maar ik ben daar wel bevallen.
    Het zijn echt superlieve mensen die daar werken! Echt ontzettend aardig en als je wil zijn er ook verdeeld over de week 2 lactatiekundigen aanwezig doordeweeks. 1tje werkt daar ook als verpleegkundige dacht ik.

    Misschien wist je het al maar voor het geval je dat nog niet wist...
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Hoi!

    Bedankt voor je berichtje, nee dat wist ik niet haha! Personeel is er idd onwijs vriendelijk (heb al een aantal keer in de kraamsuite gelegen maar dan niet voor een bevalling haha)

    Wel fijn om te weten dat er goede lactatiekundigen lopen want ik wil graag weer borstvoeding gaan geven.
     
  7. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Mijn eerste is ook geboren met spoedkeizersnee en tweede gepland. Gepland vond ik een stuk prettiger, vooral vanwege het feit dat de baby constant bij je blijft. De operatie vond ik wel heftiger de tweede keer. De eerste keer was ik waarschijnlijk toch te ver heen om alles heel bewust mee te maken dus de tweede keer viel het me tegen dat ik voelde dat ze in m'n lichaam aan het wroeten waren, zeg maar. Maar toen eenmaal alles klaar was kreeg ik een lekker ijsje en kon ik bijkomen haha. Het litteken ziet er nu ook mooier uit dan de eerste keer. En na de eerste keer bleef ik last houden van m'n blaas (soort zeurend gevoel als hij vol was) en daar ben ik nu na de tweede keizersnede ook vanaf. M'n herstel ging ook echt veel sneller. Succes!
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hier twee keer een geplande keizersnede gehad. Bij mijn jongste zoon heb ik zelf de baby uit mijn buik mogen tillen en op mijn borst gelegd (maternal assisted caesarean, Google maar eens). Dat was zó bijzonder! :) Mocht er eventueel ooit een derde komen wil ik het weer precies zo.
     
  9. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Wow lijkt me een mooie ervaring, zou het zelf niet durven. Ik durfde niet te kijken toen mijn zoon uit mijn buik werd gehaald, ik wilde hem pas zien toen hij werd opgetild. Was bang dat ik flauw zou vallen van het aanzicht op een opengesneden buik haha.

    Mag ik vragen waarom je 2 x een geplande keizersnede hebt gehad? Zijn nu bezig met zwanger worden van de 2e en ben aan het nadenken of ik weer een geplande wil, eerste was ook gepland ivm stuit
     

Deel Deze Pagina