geplande keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamavisser, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavisser

    mamavisser Actief lid

    20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    Zijn er meer mama's die een geplande keizersnede moeten?
    misschien kunnen we er hier over praten?

    ik ben sjoerdje 27 jaar net zwanger van mijn 3de en word na 2x een spoedkeizersnede een verplichte keizersnede.

    mijn eerste bevalling duurde zo lang en ik was nog heel jong en zo moe en kon gewoon niet meer en de kleine bleek ineens hard achteruit te gaan dus toen een spoedkeizersnee.

    mijn 2de was heel vlot enorme weeën maar waarschijnlijk zat de navelstreng om mijn jonge zijn hoofdje dus spoedkeizersnede nummer 2

    dat word dus een verplicht keizersnede voor mij voor baby nummer 3
     
  2. mamavisser

    mamavisser Actief lid

    20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    niemand een geplande keizesnede? ik ben erg benieuwd hoe de procedures tegenwoordig zijn? moetje gewoon wachten op de weeen of halen ze de baby zoiezo eerder?
     
  3. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Ik krijg waarschijnlijk een geplande KS omdag het onderste kindje in stuit ligt, al een hele tijd en dus waarschijnlijk niet meer zal draaien. Over 2 weken weer een echo en dan gaan we een datum plannen. Spannend!

    Wel balen voor je, weer een KS!
     
  4. mamavisser

    mamavisser Actief lid

    20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    O jakkes marjop. Hopelijk draait het onderste kindje nog maar is wel krap met 2 natuurlijk. Mijn 1ste was eerst ook een geplande keizersnede naar ging gelukkig draaien. Maar uiteindelijk toch keizersnee helaas. Ik heb me er al bij neergelegt maar baalde de 2de keer wel enorm ook ivm volledige narcose.
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik heb 3 weken geleden een geplande Keizersnede ivm stuit ligging gehad. Uiteindelijk is het een spoedkeizersnede geworden omdat hij zich 3 uur eerder dan gepland aandiende. Maar het was nog steeds vergelijkbaar met een geplande.

    Het is mijn eerste kindje en weet dus niet hoe het anders gaat. Maar ik vond het heel relaxed en ontspannen. Het zkhs is voorbereid op je komst. En je kunt jezelf er ook goed op voorbereiden. En het herstel gaat bij mij ook voorspoedig. Heb vandaag voor het eerst een wandeling van twee uur genaakt (met de wandelwagen) en ging heel goe. Tot nu toe alleen maar in de buurt kleine stukje gelopen.

    Het duurt bij jou nog wel even als ik naar je banner kijk. Dus, kun jij je er helemaal goed op voorbereiden. Ik denk wel dat het goed is dat je je eerst concentreerde op de zwangerschaps en die KS komt wel. Mocht je vragen hebben, voel je vrij om ze te stellen.
     
  6. mamavisser

    mamavisser Actief lid

    20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    Gefeliciteerd met je kleintje

    Ja klopt loolaa maar ivm we al langere tijd een 3de spookt het wel door en hoofd. Ik ben blij dat ik een keizersnede krijg ivm andere "horror"bevallingen. Dus dat zit goed. Geef je borstvoeding?

    En fijn dat je weer naar buiten kan. Ben je even iets vrijer. Gelukkig ging het herstel bij mij prima. Hij de 2de iet's minder snel de eerste dagen ivm veel bloedverlies en bloed ophoping in mijn buik.
     
  7. Jootje1987

    25 jun 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    he hallo..
    Hier ook een geplande ks. eerste kindje wilde niet vlotten waardoor ze achteruit ging en het een spoed ks werd en tweede kindje had haar armpje door de ontsluiting naar buiten gewurmd dus dat ging nevernooit passen..
    Eerlijk gezegd kijk ik er echt naar uit.. Relaxed, geen gestress en weten waar we aan toe zijn. :)
     
  8. Vrolijklente

    Vrolijklente Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een geplande KS. Nog 2 weken en dan is het zo ver. Hoop niet dat ik net 3 uur ervoor weeen krijg net als loolaa. :D het vorige kindje was 9 pond en wilde er niet uit. Nu verwachten we een kindje van 9-10 pond. Wil geen herhaling van de vorige keer. Ben vooral bang voor de complicaties als het net wel of net niet past. Had de vorige keer echt pech. 3 dagen gebroken vliezen, 12 uur ingeleid via een infuus, 1 uur persen en toen spoed ks. Had nooit gepast volgens de chirurg. Dus nu gepland. Wilde eerst perse natuurlijk. Tot de meeste artsen mij een ks gingen aanraden ivm complicaties bij weer een groot kindje. De kans dat het zou passen is heel klein. Inleiden mag helaas niet meer ivm litteken.
     
  9. mamavisser

    mamavisser Actief lid

    20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    Jootje1987 we zijn bijde in maar uitgerekend zie ik! ik zie er helemaal niet tegen op.

    vrolijklente 2 weken schiet al op word je kleine dan met 39 weken gehaald?
     
  10. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Mama Visser:
    Ik snap ook dat het door je hoofd spookt. Zeker als je het net te horen hebt gekregen. En die "horror" bevallingen van eerst op de natuurlijke weg en dan alsnog een spoed keizersnede lijkt me echt afschuwelijk. respect aan iedereen die dat heeft moeten meemaken. Echt fijn dat je nu iets anders te wachten staat.

    Ik geef idd borst voeding. Af en toe geef ik er kunst voeding bij. Soms heeft meneer meer behoefte dan dat ik produceer. En soms heeft hij minder behoefte dan dat ik produceer en dan kolf ik. Je merkt al wel dat ik een heel eigenwijs kind heb.

    Jootje:
    Jij hebt ook een eigenwijsje dus. Achteraf een grappig verhaal dat je kindje zich met één armpje door de ontsluiting heeft weten te wurmen. Maar op het moment zelf lijkt het me afschuwelijk.

    Vrolijklente:
    Wat een verhaal. Drie dagen 3 dagen gebroken vliezen en dan nog moeten worden ingeleid. Bij mij braken de vliezen klokslag 12:00 uur in de nacht. En gelukkig heb ik maar een uur weeën op hoeven te vangen. Dat vond ik wel genoeg om eerlijk te zijn.
     

Deel Deze Pagina