Geplande sectio eind december en babykleding

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lieverding, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Is voor mij laatste keer al ruime 5 jaar terug dat ik geplande ks had. Weet echt niet meer hoe dat was met babykleertjes..

    zoiezo nu december baby!

    ik heb van alles en rompers en leggings en pakjes En vestjes en suits etc. Ik weet dat gelijk na de ks mutsje/sokjes dacht ik. Volgens mij is dan baby gewoon verder enkel met luier en onder de deken op mij.
    Dan eenmaal als we in kraamafdeling kleden ze haar aan in rompertje en leggings of pakje?

    maar nu dus twijfel ik of ze dan ook erna omkleden ivm dat het nog vies is van de bevalling en dus kleertjes worden vies. En of baby nu eind december dan vestje over het lange mouw romper nodig heeft of niet?

    ik twijfel enorm wat ik zou doen als eerste een pakje of rompertje met legging of pakje: de dag erna wordt ik vervoerd in echte hotel en komt dan fotograaf En kids etc dus ik wil dan dat ze het pakje aan heeft maar als ze dat gelijk na de bevalling aanheeft kans is groot dat het vies wordt?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gewoon pakje kreeg hij aan. Oke eerste uur alleen luier en geen muts ivm couveuse en zuurstof (werd gelijk na geboorte afgevoerd. Bij vriendin hebben ze baby ook aangekleed na geplande keizersnede: ze moest onder algehele narcose omdat de ruggenprik verkeerd zat)

    Je kan ook 2 dezelfde pakjes kopen? Deed ik in 2 verschillende maten omdat ik het pakje te leuk vond.

    Kans op vies worden bestaat,ze kunnen spugen door misselijkheid.

    Ik had omslagromper lange mouw en longsleeve. Vestje alleen in de auto.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    okey dus dan eigenlijk rompertje met lange mouw en legging moet wel voldoen in eerste dag. De dag erna vraag ik dan omkleden in pakje... Ik weet gewoon niet meer hoeveel setjes ik had meegenomen toen en of ze überhaupt hebben haar toen ongekleed binnen die 3 dagen in ziekenhuis..
    (ja kan maar het pakje kost €35 dus dubbel hoef ik niet ik heb al echt te veel kleren zoiezo al..Ik heb het pakje in 50 maat maar ik denk dat ik gewoon andere ook erbij doe een 3-4 setjes om uit te kiezen dan de dag erna want ze is echt erg groot en kans is groot dat ze die pakje niet eens past.)

    spugen kan ja ik bedoelde meer van de viesheid van de geboorte... Bloed enzo. Ik weet nog dat de de mutsje destijds wel erg vies was geworden om die redenen maar of dat ook met kleren was.. geen idee meer.

    En truitje dus wel over de longsleeve? Enkel romper niet voldoende? Vestjes heb ik dan wel gewoon dune vestjes soort truitjes maar dan met overslag/knoopjes. Voor buiten In autostoel heb ik dikke wollen pak en een wrapper.

    als het goed is dan zal het net als vorige keren natuurlijke ks plaats vinden waarbij de baby dus continu bij mij blijft op borst.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zou de eerste dag idd makkelijk gaan. Omslagromper en boxpakje oid of romper, longsleeve en legging: als er wel bloed/poep/spuug op komt is t niet erg. Ik was niet zo slim en had wel een omslagromper maar moest shirt wel over het hoofd doen: arme kind had al zo'n rotstart gehad. Zuster vloekte zelfs even: ze kreeg shirt niet over de romper met lange mouw: noppies shirt had super smalle mouw openingen. Enkel romper was voor mijn zoon niet voldoende iig. En mee naar huis een dun vestje idd en dan in hele dikke voetenzak. Parkeergarage was overdekt en man reed auto voor dus hij was niet echt buiten geweest.

    En ik heb idd ook zoveel uitgegeven aan 2 dezelfde setjes. Rothormonen :p
    Maar dus wel vergeten om een extra setje maat 50 mee te nemen... dus elke keer dacht ik: ooooo spuug niet kind. Arme kind was hartstikke misselijk. En dan is een overnachting lang als je beseft dat je te weinig hebt ingepakt
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Jeetje wat een toestand! ik kan mij niet herinneren dat de meiden van mij iets spuugde..

    Maar ja inderdaad ik leg dan extra overslag vestje over her rompertje.. kunnen ze zelf beslissen of het nodig is of niet..
    ik weet nu nog dat ze volgende dag haar in bad deden dus nieuwe kleertjes erin.

    ik ben zo niet gewent aan winterbaby.. al Die laagjes etc en inderdaad paar truitjes zonder overslag heb ik ook, geen noppies gelukkig en wel wat ruimer opgezet (playup) maar het blijft inwurmen gok ik
     
  6. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik had een vaginale bevalling maar het kindje had in 24uur al 3 verschillende pakjes vies gemaakt. Ik zou er genoeg meenemen en het foto pakje echt pas vlak voor de foto aantrekken. Mutsje werd ook erg vies door het bloed in de haartjes. Dus ook meerdere mutsjes mee
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  7. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Thanks inderdaad ga ik dan doen
     

Deel Deze Pagina