Geprakt of gemalen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Debby70, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby70

    Debby70 Actief lid

    22 dec 2005
    470
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Ik vroeg me af tot wanneer jullie het eten nog met een staafmixer malen of prakken jullie het eten?

    ik ben al een tijdje bezig met stukjes aanbieden en heb het sinds 4 dagen geprakt maar ze wil het niet eten hoe hebben jullie dat gedaan?

    Groetjes Debby
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb t tot 8 maanden met de blender gedaan, doe ik overigens nog steeds met fruit (tot 1 jaar). Daarna de groenten geprakt/gestampt en dit ging goed, veel kokhalzen in t begin, maar Justin raakte er vrij snel aan gewend.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit geblenderd en het enige dat ik wel eens prakte was aardappel. Ze kregen hier meteen hele stukken, geen prut.
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Toevallig heeft Jelle vandaag aardappel en sperziebonen op. De aardappel geprakt, en de sperziebonen even met de blender. EN dat was meer omdat ik bang was dat er nog van die draadjes in zouden zitten. Niet helemaal fijn dus, en ik wachte dan ook met angst en beven af.. :) Hij heeft niet gegeten, hij heeft gevreten.. :)

    Jelle krijgt wel regelmatig stukjes aangebpden, en zelfs de hele sperciebonen die hij kreeg toen wij aten te eten gingen erin als koek..

    Het is gewoon een kwestie van oefenen, Jelle krijgt al ruim een maand brood tussen de middag, maar hij eet het pas echt goed sinds een paar dagen.
     
  5. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik doe beide. Ik doe eigenlijk vanalles door elkaar.
    Soms krijgt ze n potje omdat dat zo uitkomt, en sommige daarvan kun je bijna met een rietje opeten dan.
    Soms gebruik ik de blender maar ik prak ook gewoon met mijn vork en binnenkort ga ik eens n groot stuk geven (rapley methode).
    Ik vind t wel prettig als ze alle manieren van eten kent.
     
  6. Ik doe het ook met een blender want geprakt,wilde de kleine van mij ook niet.
     
  7. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Toevallig vandaag het fruit voor het eerst geprakt en het ging er gewoon super goed in. Geen eens kokhalzen. Groente ga ik nu ook eens zelf prakken/stampen. Vind het wel fijn als ik de keukenmachine niet meer twee keer per dag hoef schoon te maken ;)
     
  8. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik prak, en fruit krijgt ze is stukjes....
     
  9. Debby70

    Debby70 Actief lid

    22 dec 2005
    470
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

    Het gaat gelukkig al wat beter het is even volhouden heb ik gemerkt

    Groetjes Debby
     

Deel Deze Pagina