Gerechten voor stoomoven

Discussie in 'De lounge' gestart door NiekeKris, 14 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    Ik zou ook wel meer gerechten in de stoomoven willen maken. We hebben er een, maar maken er veel te weinig gebruik van. Gezinsvriendelijk, want mijn zoontje van 7 lust bijna niets…
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
    Wat lust hij wel? :D
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    boontjes, andijvie, komkommer, banaan, aardappelen (gebakken/ gekookt/ gefrituurd:rolleyes:), macaroni zonder ‘dingetjes’, spaghetti carbonara en pizza. Tomatensoep gaat er ook wel in. Maar ik ga jouw gerecht ook zeker proberen, ik ben gewoon zo klaar met het eentonige eten. Gevoelig manneke met een gevoelige smaak, van zijn moeder gekregen (maar ik lust wel veel meer).
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
    #5 NiekeKris, 5 okt 2022
    Laatst bewerkt: 5 okt 2022
    @Dubbelgeluk: Komt vast ook wel naarmate hij ouder wordt.

    Hier ook twee kinderen die kieskeurig zijn, maar bij de oudste (13) gaat het echt al stuk beter en ook de jongste (10) gaat steeds meer proeven. Wij eten heel vaak een ‘door elkaar gerecht’ en zij krijgen de ingrediënten (en soms wat anders) dan los. Werkt voor ons best goed, alleen met de stoomoven wel wat lastiger, dus nu proberen we toch meer hetzelfde te eten.

    Pasta kun je koken in de stoomoven, maar is met een kookplaat wellicht minder logisch. :D Wij doen het nu wel in de stoomoven, gaat prima.

    Ook eten we tegenwoordig regelmatig ovenschotels van Maggi. Toch soms erg handig ‘uit een zakje’.

    Soep schijn je ook te kunnen maken in de stoomoven. Zelf alleen nog niet geprobeerd, want jongste dochter en ik zelf houden niet van soep. :D
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.660
    33.019
    113
    Adje en NiekeKris vinden dit leuk.
  7. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Rijst, aardappelen en pasta kan je ook prima bereiden in de stoomoven. Net als Vis en vlees. Alleen heb je bij vlees geen grill streepje ofzo. Eigenlijk kan alles wat je gewoon zou koken in de stoomoven.
    Ik heb zelf ook nog een gewone oven, dus kip bereid ik dan vaak daarin.
    Ben benieuwd naar de recepten, ik ben soms ook wat inspiratieloos :o:
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.471
    24.325
    113
    Met deze vraag kom ik niet zo ver. Ik heb een oven met stoomfunctie, maar gebruikt het zelden.
    Steamed buns zijn wel leuk om in de stoomoven te maken. En dan om er een ‘volledige’ maaltijd van te maken: kip (eventueel gemarineerd in bv ketjap-honing marinade)stomen en daarna pulled chicken van maken en de broodjes mee vullen. Lekker met een komkommersalade met sesamdressing.
     
    Dubbelgeluk en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina