Geregitreerd partnerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesje76, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hoihoi!

    Mijn vriend en ik hebben het erover gehad om een geregistreerd partnerschap aan te gaan en later trouwen.
    (het liefste zou ik direct trouwen ;))
    Wij willen nl. eerst nog een ander huis kopen en tja een huwelijk en een huis kopen gaat niet zo goed samen he ;)

    Maar wat ik nu gebruikelijk bij een geregistreerd partnerschap, wel of geen feest, wel of geen nette/sjieke kleding
    Ik heb alleen ervaring met trouwen en niet met zoiets....

    Wie kan mij helpen?
    (of heeft tips)
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    Aangezien je nog niet gaat trouwen vanwege de financiën (tenminste, zo begrijp ik je post) en het later nog wel van plan bent zou ik de partnerschapsregistratie eenvoudig houden, anders kost het je alsnog een bak geld en had je net zo goed gelijk kunnen trouwen ;)

    Persoonlijk zou ik er wel een leuke jurk voor kopen, het is toch een officieel moment - en ik pak ieder excuus om een leuke jurk te kopen met beide handen aan :). En ik zou er een paar genodigden bij willen, met wie ik dan uit eten zou gaan (je hebt sowieso een paar getuigen, en dan misschien ouders, broers/zussen, beste vrienden). En de rest, inclusief feest, hou je voor later, als je alsnog gaat trouwen.
     
  3. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Ja we willen eerst nog een ander huis kopen en dat kost natuurlijk ook een hoop geld.

    Maar stuur je bij een geregistreerd partnerschap ook kaarten?
    Ik vind het zelf eerlijk gezegd een beetje een 2e rangs huwelijk
    (sorry voor degenen die het hier niet mee eens zijn)
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    We hebben het geregistreerd partnerschap puur voor het papiertje geregeld, zodat we alles op orde hebben.
    Helemaal niks feestelijks erbij gedaan. Ik hoop ooit nog te trouwen (als m'n vriend het ooit aandurft ;)) en bewaar de feestelijkheden voor dan.
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Zou ik niet doen, die kaarten sturen.
    Je nodigt ze nergens voor uit, en als kennisgeving zou ik het persoonlijk niet zo interessant vinden als iemand in mijn omgeving een geregistreerd partnerschap was aangegaan.
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vond het eerder een soort van samenlevingscontract, maar dan uitgebreider en de mogelijkheid om het gratis te doen.
    Om die laatste reden hebben wij ervoor gekozen, zo'n contract kost toch wel een paar honderd euro.
     
  7. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn zwager en zijn vriend zijn vorig jaar een geregistreerd partnerschap aangegaan. We waren 'sochtends nadat ze bij de gemeente weg kwamen bij mijn schoonouders thuis uitgenodigt, hier waren hun beide ouders en broers/zussen aanwezig voor een kopje koffie en gebakje.
    Ze vonden het zelf ook niet zo denderend en vroegen de avond ervoor of wij ook kwamen. Manlief had het liever wat eerder geweten want die had er een vrije dag voor kunnen krijgen ( wisten niet dat het bij geregistreerd partnerschap ook zo was )

    Ik zou het gewoon ook doen met een kopje koffie en een stukje gebak
     
  8. Within

    Within Niet meer actief

    een GP brengt dezelfde kosten als een huwelijk met zich mee bij het afsluiten. Dus als je dan toch een feestje wil, kan je net zo goed trouwen ;)
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    En kan dus ook gratis.
     
  10. Within

    Within Niet meer actief

    Beide kan ook gratis ja.
     
  11. RianneF

    RianneF Bekend lid

    31 okt 2008
    712
    0
    0
    Je kunt ook gaan trouwen en een feest geven, met alles erop en eraan, als je bijv 5 jaar of 7,5 jaar getrouwd bent, net wanneer je je financien op orde hebt ;)
     

Deel Deze Pagina