Continu harde/strakke buik (28 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pluisjee, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meiden...

    Ik heb sinds een paar dagen best last van mijn buik. Het is niet zo zeer dat ik krom loop van de pijn , maar helemaal pijnloos is het ook niet. Bovenal is het een erg vervelend gevoel.

    Mijn buik begint in de middag strak/hard te worden , kan niet zo goed uitleggen hoe het precies voelt. Het is een continu gevoel vooral rondom mijn navel. Het lijkt steeds eerder op de dag te beginnen.

    Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap. Ook voelt groei pijn heel anders net zoals banden pijn of iets dergelijks.

    Het gevoel komt het meeste in de buurt van een harde buik alleen dan continu en niet met vlagen ofzo.

    Herkent iemand dit ?
     
  2. schoentje24

    schoentje24 Bekend lid

    6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik herken het wel. Voel heel duidelijk op een bepaalde plek (altijd t zelfde) alsof je een harde buik hebt. Bij mij is dat t hoofdje van de kleine. Die duwt dan continu tegen de baarmoeder. Misschien is dat het?
    Anders vraag je t bij de volgende controle aan de vk..
     
  3. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Ja ik heb dit ook weken gehad. Ten eerste bleek ik een blaasontsteking te hebben daarvoor heb ik n ab-kuur gekregen. Daarnaast bleek ook dat ik veel rustiger aan moest gaan doen wegens deze harde buiken. Leek eerst wel beter te gaan maar uiteindelijk ben ik toch eerder gestopt met werken. En gelukkig nog wat meer aanpassingen kunnen doen in 'het dagelijks leven' waardoor het een stuk beter gaat.
    Maar ik had dus soms wel 24 uur lang zo'n harde buik, niks hielp, rust, warm bad, douche, kruik.. Zelfs s nachts bleef het doorgaan.. Soms had ik de volgende dag overal spierpijn.
    Ik zou het in elk geval wel even bespreken bij je vk en misschien alvast even laten checken of je geen blaasontsteking hebt! Sterkte
     
  4. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Misschien doe je ongemerkt toch iets te veel. En geeft je lichaam aan dat het welletjes is geweest.
    Bespreek het in ieder geval even met je verloskundige bij de volgende afspraak.
     
  5. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ga het zeker even overleggen. Ik denk dat ik onbewust misschien te veel doe inderdaad. Het is natuurlijk nu ook anders want heb een dreumes van 1,5 rondlopen.
     
  6. Emmetje80

    Emmetje80 Lid

    23 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik had dit ook met ongeveer 28 weken. Ongeveer drie dagen en bijna de hele dag. Mijn huid stond ook heel strak (denk van de groeiende buik), maar dat strakke gevoel in mijn buik zelf was volgens mijn VK een teken dat ik iets rustiger aan moest doen. Verder niets ernstigs bij mij. Ik ben toen een nacht heel erg op tijd naar bed gegaan en toen was het al meteen veel minder. Dus rust zou goed moeten doen. Uiteraard wel even aan je eigen VK melden voor de zekerheid zou ik zeggen.
     

Deel Deze Pagina